می 18, 2024

“لانه پرنده”: چرا زوج های طلاق به نوبت در خانه خانوادگی زندگی می کنند | طلاق

0

زوج های طلاق با فرزند به طور فزاینده ای برای صرفه جویی در هزینه در دوران افزایش هزینه های مسکن به یک ترتیب زندگی غیر متعارف به نام “لانه پرنده” روی می آورند.

بر اساس این توافق، هر دو والدین به نوبت در خانه خانواده زندگی می کنند، اغلب به صورت هفتگی، و بقیه زمان را در یک آپارتمان اجاره ای در همان نزدیکی می گذرانند. این نام به دلیل شباهت پرندگانی است که جوجه ها را به نوبت رها می کنند و در جستجوی غذا هستند، و این ترتیب همچنین تمرکز درام چهار قسمتی ITV بود. خانه ما سال گذشته.

وکلای دادگستری می گویند که مشتریان بیشتری با چنین طرح هایی به سراغ آنها می آیند زیرا لانه سازی پرندگان – یا لانه سازی – ارزان تر از نگهداری دو خانه خانوادگی است و همچنین ثبات را برای فرزندان این زوج فراهم می کند.

هلنا*، نویسنده ای در اوایل 50 سالگی، برای مراقبت از دو پسرشان که اکنون 18 و 14 ساله هستند، به مدت دو سال با همسر سابقش لانه سازی کرد. ما حدود 20 سال بود که ازدواج کردیم. من در زمستان 2021 به عنوان همجنسگرا نزد او آمدم و در تابستان شروع به لانه سازی کردیم. ما یک آپارتمان اجاره کردیم و نیمی از زمان را به نوبت در آنجا زندگی می کردیم. این کار را برای بچه ها خیلی راحت کرد. برای آن‌ها این به معنای تغییر والدینشان بود که از هم جدا می‌شدند، اما آنها مجبور نبودند بین دو خانه حرکت کنند.»

این توافق اخیراً فقط به این دلیل پایان یافت که او دوباره ازدواج می کند.

چالش‌های خودش را داشت، اما باعث شد بفهمم چقدر برای بچه‌ها ارزشمند است. زندگی در دو جا برایم سخت بود، نمی دانستم وسایلم کجاست و فکر می کردم “اوه، چیزی را در آپارتمان فراموش کردم” و همچنین در هر دو مکان به غذا فکر می کردم. اما چنین چیزی برای یک بزرگسال آسانتر از یک کودک است.

اما او گفت که این امر مسلم نیست که توافق آسان خواهد بود.

«برای اینکه این کار موفق شود، باید با سابق خود رابطه خوبی داشته باشید. در غیر این صورت غیرممکن خواهد بود زیرا شما اغلب یکدیگر را می بینید، خانه یا آپارتمان را تحویل می دهید و برای یکدیگر تمیز می کنید.

به گفته الیزابت فلچر، یکی از اعضای کمیته حقوق خانواده انجمن حقوقی، یکی از دلایل محبوبیت روزافزون این قرارداد، شرایط اقتصادی کنونی است.

او گفت: «همه چیز به نرخ وام مسکن برمی گردد. برای یک طلاق متوسط ​​در دهه 40 خود با فرزندان نسبتاً جوان، تأمین مالی دو وام مسکن 6 درصدی می تواند دشوار باشد – فقط پول کافی وجود ندارد. یا این است یا پدر و مادری که در حال رفتن است در اتاق نشسته است. ما قطعا بیشتر از آن را خواهیم دید.”

لورا استاکز، وکیل در رایت هاسال، این احساس را تکرار کرد. او گفت: «در حالی که بسیاری از مردم این کار را به دلایل تداوم برای کودکان در مراحل اولیه جدایی انجام می دهند، من فکر می کنم افزایش هزینه های رهن و اجاره اکنون برای بسیاری از خانواده ها ضروری است.

آدام فریمن، 31 ساله، در حالی که از دو فرزند خود مراقبت می کرد، با شریک سابق خود لانه سازی کرد. هر کدام بخشی از هفته را در خانه خانواده می گذراندند و بقیه زمان را با اقوام زندگی می کردند. زمانی بود که ما هیچ چیز آماده نکرده بودیم و هیچ کس نمی دانست چه کسی و چه زمانی بچه دار می شود، که منجر به مشاجرات زیادی شد. اما لانه سازی به شما اجازه می داد که برنامه ریزی کنید – برای بچه ها و برای خودتان. این ساختار کمی بود.

“هرچه شرکای مودب تر باشند، ترتیب بهتر و مناسب تر خواهد بود، و این برای هر دوی شما کاملاً راه درستی است.”

ویکتوریا واکر، وکیل خانواده در مور بارلو، در سال گذشته دو پرونده “لانه” داشته است، در حالی که در طول 20 سال فعالیت خود هرگز سابقه نداشته است. در پرونده اخیرش، او وکالت شوهر یک زوج حرفه ای را بر عهده داشت. «همسرش به دنبال فضایی ناامید بود، بنابراین جایی برای اجاره پیدا کرد و هر هفته یکی در خانه خانواده بود و یکی بیرون، سپس با هم عوض کردند. من فکر می‌کنم این برای بچه‌ها خوب بود، زیرا آنها مجبور نبودند جایی بروند – مامان و بابا آمدند و رفتند.”

او افزود که یک توافق نامه تودرتو توسط دادگاه تحمیل نمی شود – این فقط توسط دو طرف تصمیم گیری می شود، اغلب در کوتاه مدت یا میان مدت.

نویسنده آمریکایی بت بهرنت، کتاب او لانه سازی بعد از طلاق در 20 جولای منتشر می شود، نه سال است که در چنین توافقی با همسر سابق خود بوده است. او می‌گوید: «فرزندان ما مشکلات معمولی را برای بزرگ شدن داشتند، اما طلاق ما هرگز استرس اضافی به آنها اضافه نکرد زیرا زندگی خانوادگی آنها ثابت بود. مشاهده کننده. در سال‌های اولیه با پیشرفت تدارکات و مالی چالش‌هایی برای من و سابقم وجود داشت، اما من هرگز از این تصمیم پشیمان نشدم.

بن ایوانز، وکیل حقوق خانواده در Co-op Legal Services، گفت: وضعیت مالی موجود خانواده اغلب برای اینکه چنین طرحی می تواند کار کند یا خیر، بسیار مهم است.

افرادی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که خانه دومی دارند که قبلاً اجاره شده است، به احتمال زیاد بلافاصله این راه حل را پیشنهاد می کنند، اما کسانی که خوش شانس نیستند، ملک جایگزین را با قرارداد 12 ماهه اجاره می کنند زیرا اینطور نیست. ” تعهد بزرگ.”

*نام تغییر کرده است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *