می 6, 2024

قانون میسوری از طلاق در دوران بارداری جلوگیری می کند – حتی اگر خشونت آمیز باشد | میسوری

0

هنگامی که او شش ماهه باردار بود، H تصمیم گرفت که کافی است. او سالها آزار و اذیت شوهرش را تحمل کرده بود و اخیراً متوجه شده بود که او نیز از نظر جسمی نسبت به فرزندشان خشونت می کند. او با یک وکیل تماس گرفت تا به او در طلاق کمک کند.

اما او متوقف شد. وکیل او به او اطلاع داد که نمی تواند طلاق خود را در میسوری نهایی کند زیرا باردار است. او گفت: «فقط احساس کردم کاملاً شکست خورده‌ام. H به خانه ای که با آزارگرش مشترک بود بازگشت، در اتاق فرزندش روی زمین خوابید و همچنان در معرض خشونت قرار داشت. شب قبل از تولد، او در امن ترین اتاق خانه خوابید: روی زمین کاشی کاری شده در زیرزمین، با سگ های خانواده.

طبق قانون میسوری که اخیراً مورد توجه ملی قرار گرفته است، هر متقاضی طلاق موظف است وضعیت بارداری خود را افشا کند. به گفته کارشناسان عملاً زنان باردار از انحلال قانونی ازدواج خود منع می شوند. دانیل دریک، وکیل در پارکس اند دریک، گفت: اعمال (قانون) یک ممنوعیت کامل است. وقتی دریک فهمید که همسرش در آن زمان رابطه نامشروع دارد، طلاق خودش به دلیل باردار بودن شکست خورد. دو سایر ایالت ها قوانین مشابهی دارند: تگزاس و آرکانزاس.

سه ماه پس از تولد فرزند دومش طول کشید تا اچ بتواند منابع مالی و جرأت خود را جمع کند تا دوباره درخواست طلاق بدهد. او بر این باور است که اگر در اولین اقدام موفق به طلاق می شد، ماه ها زودتر از یک محیط خشونت آمیز بیرون می آمد.

اشلی اون، نماینده دموکرات، گفت که هدف اصلی قانون میسوری، که در سال 1973 تصویب شد، “نجیبانه” بود، زیرا هدف آن اطمینان از مراقبت از مادر و فرزندش با تنظیم ترتیبات حضانت و حمایت از کودک است. کودک.

با این حال، در عمل موانعی را برای افراد باردار متقاضی طلاق ایجاد کرده است. تعداد دقیق زنانی که تحت تأثیر قانون فعلی قرار می گیرند مشخص نیست – هیچ آژانسی این اطلاعات را جمع آوری نمی کند. اما نکته اینجاست: Synergy Services، یک سازمان غیرانتفاعی که از افراد آسیب دیده از خشونت در منطقه کانزاس سیتی حمایت می‌کند، گفت که آنها به طور مرتب درخواست‌هایی برای حمایت از زنان باردار دریافت می‌کنند که به دلیل قانون نمی‌توانند از شوهران بدسرپرست خود طلاق بگیرند.

مدافعان هشدار می دهند که قانون ممکن است اجبار باروری را امکان پذیر کند، اصطلاحی که به رفتاری اشاره دارد که هدف آن کنترل مسیر استقلال باروری فرد دیگر است. مثال‌های رایج این مورد شامل اجبار یک فرد برای ادامه یا خاتمه بارداری، خرابکاری در کنترل بارداری یا ردیابی چرخه تخمک‌گذاری است.

وقتی آزار ادامه یافت، H می‌گوید که از این اصطلاح برای توصیف تجربه‌اش استفاده نمی‌کرد. او اکنون این کار را می‌کند. اولین فرزند او شش ماهه بود که توسط شوهر سابقش مورد تجاوز قرار گرفت و دوباره باردار شد. H به گاردین گفت: «فکر می‌کنم او در ذهنش می‌دانست که این امر باعث حفظ اموال من می‌شود.

آون اخیراً لایحه خانه 2402 را معرفی کرده است که به قاضی دادگاه خانواده اختیار بیشتری برای صدور طلاق سریع در صورت بارداری می دهد. من می‌خواهم یک قاضی بتواند به این موضوع نگاه کند و بگوید خوب، حق با شماست. آنه گفت: «این وضعیتی است که ما باید این طلاق را نهایی کنیم. این لایحه هنوز باید به رای گذاشته شود.

میسوری در مورد سلامت باروری و خودمختاری به ویژه محدود کننده است. یکی از آن ها بود اولین ممنوعیت سقط جنین پس از Roe v. Wade در سال 2022 لغو شد، از جمله در موارد تجاوز جنسی و محارم. تحقیقات نشان می دهد که محدودیت های سقط جنین می تواند موثر باشد پوشش ارائه کنید اجبار باروری و خشونت جنسی: خط تلفن ملی خشونت خانگی گفت که یک مورد را مشاهده کرده است افزایش 99 درصدی در اولین سال پس از از دست دادن حق سقط جنین در قانون اساسی.

حامیان هستند درحال حاضر من سعی می کنم به اندازه کافی امضا جمع آوری کنم تا اصلاحیه قانون اساسی را در برگه رای قرار دهم که سقط جنین را تا زمانی که جنین زنده شود، یعنی حدود 24 هفته، قانونی می کند.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

طبق یک مطالعه در سال 2023، در میسوری، قتل سومین عامل مرگ و میر ناشی از بارداری بین سال‌های 2018 تا 2022 بود که اکثریت (75 درصد) آن‌ها زنان سیاه‌پوست را تحت تأثیر قرار دادند. گزارش از وزارت بهداشت و خدمات ارشد میسوری، که داده های مرگ و میر مادران را مطالعه می کند. در همه موارد، مرتکب شریک فعلی یا سابق بوده است. و در سال 2022، طبق آخرین داده ها، 23252 نفر در ایالت پس از گزارش خشونت خانگی کمک دریافت کردند. گزارش نویسی از ائتلاف میسوری علیه خشونت خانگی و جنسی، که داده ها را از ارائه دهندگان خدمات مستقیم در ایالت جمع آوری می کند.

متیو هافمن، افسر ارشد روابط عمومی برای ائتلاف ضد خشونت خانگی و جنسی میسوری، یک انجمن عضویت در سراسر ایالت نیروی ارائه دهندگان خدمات خانگی و جنسی، گفت: “فکر نمی کنم اغراق باشد که بگوییم این قانون می تواند به معنای واقعی کلمه جان انسان ها را نجات دهد.”

وقتی “آزادی انتخاب داشته باشید و فرصت طلاق را داشته باشید، می توانید کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *