می 18, 2024

در حالی که از زمان شیوع بیماری همه گیر، زندگی تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است، بسیاری از روابط اینگونه نبوده اند روابط

0

جمیما پچ نگاهی دست اول به وضعیت رو به وخامت روابط عشقی در استرالیا در طول همه گیری کووید داشته است.

پچ، روانشناس بالینی و مدیر عمل در Relationships Australia Queensland (RAQ)، می‌گوید که در بسیاری از روابط بدون دریچه کاهش فشار فعالیت‌های منظم بیرونی، استرس تا حد ترکیدن در درزها افزایش می‌یابد.

او می‌گوید: «شما روابط کاری، سرگرمی‌ها و دوستانی برای رفتن به آن‌ها و انجام آن مکالمات نداشتید. همه چیز در این یک مکان متمرکز شده است.»

اما مدت‌ها پس از پایان آخرین قرنطینه، به نظر نمی‌رسد اوضاع برای بسیاری از زوج‌ها در سراسر کشور بهبود یابد.

نرخ طلاق در حال افزایش است و تقاضا برای خدمات مشاوره رابطه به طور فوق العاده بالا است.

برخی از کارشناسان تعجب می کنند که آیا این بیماری همه گیر تأثیر منفی دائمی بر زندگی عاشقانه استرالیا داشته است.

پویایی رابطه تغییر یافته

دستگاه‌های منشی در RAQ می‌گویند که اکنون دائماً مشغول است. عکس: ماریا کورنیوا/گتی ایماژ

تلفن های موجود در RAQ بی وقفه به زنگ زدن ادامه می دهند. در حالی که تاریخ‌های قابل پیش‌بینی مانند کریسمس و کشور مبدأ در زمان‌های اوج بودند، اکنون تماس‌گیرندگان می‌گویند که همیشه در همه زمان‌ها شلوغ است. میانگین تماس نیز پیچیده تر شده است و از 45 دقیقه قبل از همه گیری به حدود یک ساعت امروز افزایش یافته است.

ناتاشا رائه، مدیرعامل RAQ گفت: «مشتریان از پیچیدگی، بار و ریسک بالاتری نسبت به قبل برخوردار هستند.

به گفته مایا آودی‌بیگوویچ، مدیر عامل Relationship Matters، در ویکتوریا هم همینطور است. او می‌گوید که قرنطینه‌های مکرر این ایالت بسیاری از خانواده‌ها را در آشفتگی قرار داده است.

او می گوید: «این پویایی خانواده را تغییر داد، پویایی را در همه روابط تغییر داد. این کاملا غیر واقعی است که این مشکلات به طور خودکار با پایان همه گیری حل شوند.

بودجه این سازمان برای ارائه مشاوره ازدواج شخصی است. قبل از همه‌گیری، آنها می‌توانستند پرونده‌های خود را در حل و فصل اختلافات خانوادگی تقریباً بدون لیست انتظار رسیدگی کنند. امروزه زوج ها به طور معمول شش هفته منتظر می مانند.

این یک مشکل بزرگ است زیرا برای جلوگیری از جدایی پرتنش، زمان بسیار مهم است.

او می گوید: «هرچه زودتر بتوانید وارد آن فضا شوید و از آنها حمایت کنید، می توانید انتظار نتایج بهتری داشته باشید. “هر گونه تاخیر در آن زمینه در واقع تاثیر بسیار منفی بر رابطه دارد.”

افراد مسن بیشتر و بیشتری درخواست طلاق می دهند

نرخ طلاق استرالیا برای اولین بار در سال 2021 به این میزان افزایش یافت 2.2 در هر 1000 نفر، از 1.9 در سال 2020 و 2019. این تا حدی به دلیل تغییرات اداری بود که باعث شد طلاق ها با سرعت بیشتری تکمیل شوند. با این حال، خدمات مشاوره می‌گویند که همچنان به ارسال بسته‌های طلاق با نرخ افزایشی ادامه می‌دهند.

سام یانگ، مدیر خدمات مشتری در RAQ، می‌گوید که آنها به‌خصوص در یک جمعیت شناسی متوجه افزایش شدیدی شده‌اند.

او می‌گوید: «کارکنم متوجه شده‌اند که در پایان همه‌گیری، افراد مسن‌تری که برای مدت طولانی با هم رابطه داشته‌اند، صحبت کرده‌اند و برای کسب اطلاعات در مورد طلاق تماس گرفته‌اند. “این غیرعادی است.”

مرد حلقه ازدواج را در می آورد
داده ها نشان می دهد که میانگین سن طلاق از دهه 1980 به طور پیوسته افزایش یافته است. عکس: Le Club Symphony/Getty Images/منبع تصویر

داده های موسسه استرالیایی مطالعات خانواده نشان می دهد که میانگین سن طلاق از دهه 1980 به طور پیوسته افزایش یافته است، به 43 برای زنان و 46 برای مردان. داده های طلاق در سال 2021 بیشترین افزایش را در زوج های بالای 50 سال نسبت به 25 سال قبل نشان می دهد.

فقط ازدواج ها تحت فشار نیستند. تحقیقات RAQ نشان می دهد که حدود 18 درصد از روابط تحت تأثیر قرار می گیرند – همچنین در حلقه دوستان و خانواده – تحت تأثیر منفی ویروس قرار گرفتند.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

آ نظرسنجی از مشتریان خود پیشنهاد کرد که بزرگترین عامل استرس زا در روابط، مشکلات روانی در یک یا هر دو طرف است.

در حال حاضر شواهد زیادی برای این موضوع وجود دارد اثرات کوتاه مدت قوی بر سلامت روان همه گیری ویروس کرونا

رائه می گوید: «بیماری روانی – تشخیص داده شده یا تشخیص داده نشده – عامل شماره یک است که بر نزدیک ترین روابط ما استرس وارد می کند.

پچ می‌گوید که احساس تنهایی در طول همه‌گیری افزایش یافت و لزوماً با برداشته شدن قوانین از بین نرفت زیرا روابط اجتماعی معمولی مختل شده بود.

او می‌گوید که تنهایی می‌تواند به اندازه سیگار کشیدن برای شما بد باشد، و این در حیطه افرادی نیست که تنها زندگی می‌کنند.

ما چیزهای زیادی در مورد تنهایی و تأثیر منفی آن بر سلامت روان می دانیم. در یک رابطه شما می توانید تنها باشید.”

پچ می‌گوید که آیا اختلال در روابط ناشی از همه‌گیری دائمی یا موقتی خواهد بود، هنوز مشخص نیست.

برقراری ارتباط قطع شده

گری کارانتزاس، مدرس ارشد دانشگاه دیکین، تحقیقاتی را روی بیش از 3000 نفر انجام داد و بررسی کرد که چگونه روابط برای بیش از یک سال در طول ویروس با تغییرات کنار آمدند.

چیزی که پیش‌بینی جدایی می‌کرد، شدت آن مرحله از همه‌گیری نبود، بلکه تعداد و شدت «موارد استرس‌زا» روی رابطه و توانایی زوج در مدیریت آن‌ها بود.

روانشناس به یک زوج جوان گوش می دهد
کارشناسان تصور می کنند که افزایش درخواست ها برای کمک به رابطه می تواند در واقع به دلیل اخبار همه گیر باشد. عکس: isayildiz/Getty Images

او می‌گوید: «ممکن است کووید برخی چیزها را بدتر کرده باشد، اما واقعیت این است که عوامل استرس‌زا، فشارها و مشکلات قبلاً وجود داشتند. “اگر کووید نبود، چیز دیگری بود.”

کارانتزاس حدس می‌زند که افزایش درخواست‌ها برای کمک به رابطه در واقع منعکس‌کننده یک پیام همه‌گیر است که از کسانی که در مشکل هستند می‌خواهد به دنبال کمک باشند.

به گفته پروفسور براک باستیان از دپارتمان روانشناسی دانشگاه ملبورن، برای زوج هایی که در پی همه گیری تلاش می کنند تا دوباره به هم متصل شوند، راه حل سریعی وجود ندارد – همه چیز در مورد بازیابی کانال های ارتباطی شکسته است.

او می‌گوید، زوج‌هایی که از کاسه ماهی سفارش‌های ماندن در خانه عبور کردند، این کار را تا حد زیادی به این دلیل انجام دادند که راحت با یکدیگر صحبت می‌کردند، و آنها باید از این تجربه اعتماد بیشتری در رابطه خود کسب کنند.

“به نظر من این یک آزمون خوب است. از این نظر یک چالش و سخت بود. اگر بتوانید از پس آن برآیید و به خوبی از عهده آن برآیید، فکر می‌کنم می‌تواند اعتماد به‌نفس شما را تقویت کند که بدانید می‌توانید از پس برخی اوقات سخت و دشوار زندگی برآیید.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *