می 17, 2024

کارشناس شکنجه سازمان ملل از دولت انگلیس خواست تا احکام نامحدود را بازبینی کند | زندان ها و مشروطیت

0

یک کارشناس شکنجه سازمان ملل از دولت بریتانیا خواسته است که همه مجازات های اعمال شده علیه زندانیانی را که به طور نامحدود تحت سیستم “بی اعتبار” IPP (بازداشت حفاظت عمومی) به طور نامحدود به سر می برند، بررسی کند.

آلیس جیل ادواردز، گزارشگر ویژه در مورد شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز، گفت این احکام که در سال 2012 لغو شد اما هیچ اثری به گذشته نداشت، باعث ناراحتی، افسردگی و اضطراب شدید زندانیان و خانواده های آنها شد.

روز چهارشنبه، ادواردز سیستم IPP را «عمیقاً معیوب» و «تاسف‌آور» توصیف کرد و گفت: «من به‌ویژه نگران نرخ‌های بالاتر خودآزاری، افکار خودکشی، اقدام به خودکشی و خودکشی واقعی در میان جمعیت زندانیان IPP هستم.» به خودی خود واقعاً باید زنگ خطر را به صدا در آورد و آسیبی که این امر برای افراد ایجاد می کند. من معتقدم که برخی از این قضاوت ها ممکن است غیرانسانی و تحقیرآمیز شده یا باشند.»

اظهارات او منعکس کننده نظرات کمیته قضایی مجلس است که سال گذشته گفته بود همه بازداشت شدگان IPP باید دوباره محاکمه شوند. این مورد توسط دولت رد شد.

ادواردز گفت که او در نامه ای به دولت پرسیده بود که “نظام مجازات IPP در شکل فعلی چگونه با تعهدات حقوق بشری خود و به ویژه ممنوعیت مطلق شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات های ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز مطابقت دارد.” .

او گفت که زندانیان IPP دو و نیم برابر بیشتر از زندانیان عمومی در معرض خطر آسیب به خود هستند، در حالی که آمارهای دولتی منتشر شده در سال 2021 نشان می دهد که 65 زندانی IPP خودکشی کرده اند.

پس از آزادی از زندان، زندانیان IPP را می توان در هر زمان بازداشت کرد، اغلب به دلیل تخلفات نسبتاً جزئی مجوز آنها. اینکه آیا آنها باید مجوز خود را به طور نامحدود حفظ کنند یا نه، پس از ده سال از زندان بررسی می شود، اگرچه دولت در نظر دارد این مدت را نصف کند.

بیش از نیمی – 1597 – از بقیه 2909 زندانی IPPاز 30 ژوئن، به بازداشت فراخوانده شده اند.

ادواردز گفت که سال ها منابع کافی و ناکافی برای مدیریت موثر زندانیان IPP وجود دارد و تعداد کمی از آنها به برنامه های توانبخشی مورد نیاز برای نشان دادن کاهش خطر آنها برای عموم دسترسی دارند.

او گفت: «بدون این پادمان‌ها، ما در هرج و مرج سیستم IPP بریتانیا به سر می‌بریم، جایی که افراد بدون اینکه بتوانند ثابت کنند مستحق آزادی هستند نگهداری می‌شوند. “بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از زندانیان IPP در وضعیت روحی بسیار بدتری نسبت به زمان صدور حکم قرار دارند.”

او تاکید کرد که غیرقابل قبول است که دولت بریتانیا به کمبود منابع برای توجیه نادیده گرفتن تعهدات حقوق بشری خود استناد کند.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت: “این دولت از سال 2012 تعداد بازداشت شدگان IPP را به میزان سه چهارم کاهش داده است و کمک های بیشتری را برای کمک به افرادی که هنوز در راه آزادی بازداشت هستند ارائه می دهد.” “

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *