می 1, 2024

رابرت جنریک خواستار سیستم داده ملیت برای جلوگیری از “واردات جرم” در بریتانیا شد | مهاجرت و پناهندگی

0

رابرت جنریک وزیر سابق مهاجرت گفت که ملیت، ویزا و وضعیت پناهندگی افرادی که به جرمی محکوم شده اند باید ثبت شود تا اطمینان حاصل شود که بریتانیا “جرم وارد نمی کند”.

جنریک در اصلاحیه ای در قانون عدالت کیفری دولت پیشنهاد کرد که ثبت این داده ها می تواند به تقویت سیاست مهاجرت و ویزا کمک کند.

وزرا هر سال گزارشی را به پارلمان ارائه می کنند که در آن جزئیات ملیت، وضعیت ویزا و وضعیت پناهندگی هر فردی که تحت تغییر دادگاه های انگلیس و ولز در 12 ماه گذشته محکوم شده است، ارائه می شود.

جنریک گفت این شفافیت بیشتر از بحث‌های مربوط به مهاجرت قانونی و غیرقانونی حمایت می‌کند، که “به دلیل کمبود داده‌ها مختل می‌شود.”

ما نمی توانیم امیدوار باشیم که سیستم مهاجرت خود را بدون درک مشکل برطرف کنیم. جنریک گفت: «بحث ملی در مورد مهاجرت قانونی و غیرقانونی به دلیل فقدان اطلاعات در مورد تأثیرات مالی، اقتصادی و اجتماعی مهاجرت مختل شده است. تلگراف.

«نگرانی فزاینده ای وجود دارد که بریتانیا جرایم، به ویژه جرایم خشونت آمیز، تجاوز جنسی و تولید مواد مخدر را وارد می کند. ما به شفافیت نیاز داریم تا مردم بدانند چه اتفاقی می‌افتد و سیاست‌ها بر اساس آن تدوین شوند.»

ریشی سوناک با فشار فزاینده ای برای کاهش سطح مهاجرت در بریتانیا و بر سر لایحه رواندا خود مواجه است.

روز جمعه، جنریک به جی‌بی‌نیوز گفت که نخست‌وزیر زمانی که او و وزیر کشور سابق سولا براورمن بارها سعی کردند این موضوع را مطرح کنند، «نمی‌خواست درباره محدود کردن مهاجرت قانونی صحبت کند» – ادعایی که منابع داونینگ استریت آن را مورد مناقشه قرار دادند.

نماینده محافظه‌کار نیوآرک ادامه داد: من فکر می‌کنم که نخست‌وزیر، مانند دیگران، این نظر را داشت که مهاجرت قانونی اهمیتی ندارد و برگزیت بیشتر برای بازپس گرفتن کنترل است، نه افزایش کاهش تعداد.

سوناک قبلاً قول داده بود که “آنچه لازم است” را برای کاهش خالص مهاجرت انجام دهد.

دولت در حال ایجاد یک سری محدودیت‌ها برای کاهش تعداد افرادی است که به طور قانونی به بریتانیا می‌آیند، از جمله ممنوعیت مراقبت‌های خارجی برای آوردن اعضای خانواده به بریتانیا و افزایش آستانه حقوق برای کارگران ماهر به 38700 پوند.

سال گذشته، جنریک به دلیل لایحه رواندا استعفا داد، زیرا مشخص شد این قانون به دولت اجازه نمی‌دهد قوانین بین‌المللی را که دولت را از ارسال پناهجویان به آفریقای مرکزی منع کرده بود، نادیده بگیرد.

او گفت که اگر فرصتی برای عملی کردن برنامه رواندا داشته باشد، کارساز نخواهد بود و باید قوانین حقوق بشر را نادیده بگیرد.

پیشنهاد جدید جنریک توسط 25 نماینده از جمله سر جاکوب ریس ماگ و رابرت باکلند حمایت شد.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

او گفت که ایالات متحده و دانمارک رویکرد مشابهی را برای مقابله با مهاجرت اتخاذ می کنند، زیرا هر دو کشور پیشنهادهایی برای رسیدگی به درخواست های پناهندگی در خارج از کشور ارائه کرده اند.

او گفت: “یک سیستم مهاجرت باز مشکلات جدی در جوامع ایجاد می کند، اما بدون داده ها نمی توانیم یک بحث آگاهانه داشته باشیم.”

دانمارکی ها هم مثل ما فکر می کنند. آنها کسانی بودند که با پردازش قراردادها با کشورهای ثالث سروکار داشتند. من فکر نمی‌کنم کسی بتواند ادعا کند که به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، اما حق دارد رویکردی قوی و منصفانه داشته باشد.

هر چیزی که ما را در رسیدگی به ادعاها برای از بین بردن افرادی که حضور آنها به کشور ما آسیب می رساند، کارآمدتر می کند، باید در نظر گرفته شود.

نمایندگان مجلس حامی این طرح عبارتند از وزرای سابق محافظه کار آندریا جنکینز، سر سیمون کلارک، نیل اوبراین، جاناتان جانگلی، سر دزموند سوین، سارا داینز، سر جیمز دادریج، هدر ویلر و کارولین جانسون.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *