می 17, 2024

آلمان از استرداد مرد به بریتانیا به دلیل نگرانی از شرایط بازداشت بریتانیا خودداری کرد | زندان ها و مشروطیت

0

دادگاهی در آلمان از استرداد یک مرد متهم به قاچاق مواد مخدر به بریتانیا به دلیل نگرانی از شرایط زندان در این کشور خودداری کرد.

این تصمیم توسط یکی از اعضای انجمن حقوق به عنوان “یک توبیخ جدی” و “مایه شرمساری برای بریتانیا” توصیف شد.

این پرونده مربوط به یک آلبانیایی است که در بریتانیا زندگی می کرد. او متهم به قاچاق حدود پنج کیلوگرم کوکائین و شویی حدود 330000 پوند بود.

دادگاه وست مینستر حکم بازداشت بین‌المللی را صادر کرد که به آن اعلامیه قرمز اینترپل نیز می‌گویند و خواستار بازگشت او به بریتانیا شد. او به آلمان سفر کرده بود زیرا نامزدش در آنجا به شدت بیمار بود.

دادگاه عالی منطقه ای کارلسروهه تصمیم خود را در اوایل سال جاری گرفت و اخیراً منتشر شد. این احتمالا اولین مورد از این نوع در آلمان است.

در ترجمه گزارش دادگاه آمده است: «دادگاه حکم داد که استرداد آلبانیایی به بریتانیا «در حال حاضر غیرقابل قبول» است.» بدون ضمانت‌های بریتانیا، با توجه به وضعیت سیستم زندان‌های بریتانیا، استرداد امکان‌پذیر نیست. هیچ راه حل قانونی برای این کار وجود ندارد.»

این مرد توسط پلیس آلمان دستگیر و تا زمان استرداد در بازداشت به سر می برد.

وکیل مدافع او، یان-کارل یانسن، در گلاسکو تحصیل کرد و پایان نامه ای در مورد شرایط زندان در بریتانیا نوشت.

در دادگاه، یانسن به تحقیقات خود در مورد ازدحام بیش از حد مزمن، کمبود کارکنان و خشونت در میان زندانیان در زندان های بریتانیا اشاره کرد. بر اساس این شواهد، دادگاه آلمان دو بار از مقامات بریتانیایی خواستار اطمینان در مورد شرایط زندان در آنجا شد.

دادگاه اعلام کرد که برای انطباق با حداقل استانداردهای کنوانسیون اروپایی حقوق بشر به تضمین هایی از سوی بریتانیا نیاز است. علاوه بر این، دادگاه از مقامات بریتانیایی خواست تا مشخص کنند که این آلبانیایی در چه زندان هایی نگهداری می شود و شرایط بازداشت در آن زندان ها چگونه خواهد بود.

یک ایستگاه پلیس در منچستر به اولین تحقیق دادگاه در آخرین روز مهلت پاسخ پاسخ داد و گفت 20000 مکان زندان اضافی برای کمک به حل مشکل ازدحام در حال ساخت است. بریتانیا به درخواست دوم برای تایید شرایط بازداشت در بریتانیا پاسخی دریافت نکرد.

در حالی که نگرانی ها در مورد زندان ها قبلاً در برخی از کشورهای اروپایی مطرح شده است، اعتقاد بر این است که در مورد شرایط زندان در بریتانیا هرگز چنین نبوده است.

دادگاه آلمان که تضمین های لازم را در مورد شرایط بازداشت در بریتانیا به دست نیاورد، حکم داد که استرداد آلبانیایی “در حال حاضر غیرقابل قبول” است.

از آنجایی که بریتانیا دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، قوانین حکم بازداشت اروپایی دیگر اعمال نمی شود. توافقنامه تجارت و همکاری اتحادیه اروپا و بریتانیا در سال 2020 بیان می کند که یک حکم بازداشت ممکن است مشمول شرایط خاصی باشد «در صورتی که دلایل منطقی وجود داشته باشد که این باور وجود داشته باشد که خطر واقعی برای حمایت از حقوق اساسی شخص مورد نظر وجود دارد.» مقام قضایی مجری می‌تواند ضمانت‌های اضافی را درخواست کند.»

جاناتان گلداسمیت، یکی از اعضای انجمن حقوق، شخصاً در مورد این پرونده در روزنامه انجمن حقوق نوشت و گفت که این یک سرزنش جدی دیگر برای کارنامه عدالت دولت بریتانیا است.

وی گفت: این مایه شرمندگی انگلیس است. تصمیمات دادگاه مشابهی تحت چارچوب حکم دستگیری اروپایی گرفته شده است، اما در رابطه با کشورهای عضوی که بریتانیا نمی‌خواهد خود را در زمینه زندان و سوابق حقوق بشر مقایسه کند.

این مرد آلبانیایی به دلیل جرایم ارتکابی در آلمان تحت تعقیب نیست و دادگاه حکم داد که این مرد به دلیل عدم دریافت تضمین های لازم از مقامات انگلیسی مسترد نخواهد شد. او در حال حاضر دوباره آزاد است.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت: این دولت بیش از هر زمان دیگری برای ایجاد زندان‌های ایمن برای بازپروری مجرمان، کاهش جرم و جنایت و محافظت از مردم تلاش می‌کند.

ما همچنان به ایجاد 20000 زندان مدرن دیگر ادامه می دهیم و سرمایه گذاری 100 میلیون پوندی ما در تدابیر امنیتی سختگیرانه – از جمله اسکنرهای اشعه ایکس بدن – مانع از اسلحه، مواد مخدر و تلفن هایی می شود که به خشونت پشت میله ها دامن می زنند.

این مقاله در 5 سپتامبر 2023 اصلاح شد تا روشن شود که این احتمالاً اولین مورد از این نوع در آلمان و نه در سراسر جهان است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *