می 6, 2024

پنجاه و سه و کوچ سرفینگ: وقتی طلاق جست و جوی آپارتمان جدید را مجبور می کند | طلاق

0

مندر ژوئیه 2020، لورن وایت، مشاور مدرسه راهنمایی، با شوهرش در پاسیو آنها نشست و در مورد فروش معلق خانه خود در جنوب ریچموند، ویرجینیا، و خانه جدیدی که تحت قرارداد داشتند، بحث کرد.

این خانه 2500 فوت مربعی و چهار خوابه دسترسی آسان تری داشت و حیاط خلوت حصارکشی شده بود که باعث شد وایت، 41 ساله، رویای باربیکیوهای آینده را با فرزندان چهار و هشت ساله خود ببیند. آنها نامه هایی را به فروشنده ارسال کرده بودند به این امید که از سایر خریداران متمایز شوند – و کار کرد. آنها به خانه ای که می خواستند رسیدند و چند روزی به تعطیلی آن باقی نمانده بود.

شوهر وایت ناگهان اعلام کرد: «فکر نمی‌کنم دیگر بخواهم این کار را انجام دهم.» وایت پاسخ داد: «من می‌گویم: «چی؟ منظورت چیه؟’ او گفت: «فکر نمی‌کنم دیگر بخواهم با تو خانه بخرم.» او از او پرسید که آیا کس دیگری هم هست و انتظار داشت که او نه بگوید. او اعتراف کرد که هشت ماه با زن دیگری بود، عاشق بود و می خواست طلاق بگیرد.

وایت که غافلگیر شده بود، در دو بحران فرو رفت: انحلال ازدواجش و نیاز به یافتن سریع مسکن. این چالشی است که بسیاری از آمریکایی ها با آن مواجه هستند بیش از نیمی از ازدواج های اول با شکست مواجه می شوند در صورت طلاق، اغلب دو درآمد برای پوشش اجاره بها مورد نیاز است. زوجی که از هم جدا می شوند اغلب مجبورند مقدمات زندگی موقتی را فراهم کنند، محل اقامت جدیدی پیدا کنند و به کمک دوستان و خانواده تکیه کنند.

وایت برای آشتی دادن پیامدهای عاطفی و عملی جدایی آنها دشوار بود. من و بچه ها پنج روز در هتل ماندیم. سعی کردم آن را به یک ماجراجویی برای او تبدیل کنم… احساس می‌کنم تا زمانی که مکان را پیدا کردم به آن نگاه نکردم، زیرا خیلی فوری بود.»

یکی از دوستان لیست های Zillow را برای او فرستاد و فقط گزینه های نزدیک به مدارس خوب را انتخاب کرد. پدرش، وکیل املاک، و خواهرش، یک مسکن، به او کمک کردند تا از قرارداد خانه جدید خارج شود. پیشنهادهای دیگری برای آن وجود داشت، بنابراین صاحبان او و شوهر سابقش را به این معامله نگه نداشتند. او در نهایت یک ملک اجاره ای به مساحت 1200 فوت مربع با اتاق خواب برای بچه ها و صاحبخانه ای که به او اجازه داد گربه اش را نگه دارد، فرود آورد، حتی اگر اجاره نامه اجازه حیوانات خانگی را نمی داد.

لورل استارکس، کارشناس املاک و مستغلات طلاق در رانچو کوکامونگا، کالیفرنیا، و نویسنده کتاب وقتی صحبت از طلاق می شود، خانه مهم استگفت: کمبود مسکن امروز طلاق را دشوارتر کرده است.

خانه یک “صفحه سینه جنگ” است. تصویر: ماتیلد وگت/ نگهبان

«وقتی از خانه جدا می‌شوید، دو راه دارید. یا نگهش می‌داری یا می‌فروشی. در بیشتر موارد، اگر یکی از طرفین بخواهد آن را حفظ کند، شامل تامین مالی مجدد برای خرید سهام است. وام مسکن موجود آنها می تواند 2 درصد باشد و اکنون باید با بهره 7 درصد بازخرید کنند.» او افزود که خانه «فقط یک چیز» نیست. این نشان دهنده هسته زندگی خانوادگی است و بسیار عاطفی است. این همچنین یک “سینه جنگ” است و بنابراین اغلب منبع درگیری است.

لزلین هوبایان، 49 ساله، شاعر و استادیار دانشگاه راتگرز در نیوجرسی، به جای رفتن به دادگاه طلاق گرفت که باعث صرفه جویی در پول شد. اما به دلیل بدهی جمعی تصمیم به فروش خانه مشترک گرفتند.

«به توصیه وکیلم، بهتر بود بدهی های مشترک را پرداخت کنم و شروع به تمیز کنیم. هیچ کدام از ما به تنهایی قادر به پرداخت آن نبودیم. بازار دیوانه است و مدتی است که بوده است. بنابراین ما مشکلی برای فروش خانه نداشتیم، اما یافتن مکانی برای زندگی بخش سخت بود.

حتی خرید یک خانه کوچکتر در مرکز نیوجرسی برای او و سه فرزند نوجوانش یک گزینه نبود. بنابراین تصمیم گرفت یک آپارتمان بگیرد. من اکنون در یک کاندو زندگی می‌کنم و تغییر بزرگی از خانه تک‌خانواری به زندگی پرتراکم است.» حریم خصوصی کمتر، فضای کمتری برای سگ و سر و صدای کمتری از سوی همسایه طبقه بالا وجود دارد.

با گزینه های محدود، بسیاری از آنها به زندگی در زیر یک سقف ادامه می دهند زیرا جدا از هم زندگی کردن بسیار گران است.

مایک الیس، 53 ساله، فیلمنامه نویس در لس آنجلس، و سابقش تصمیم گرفتند:لانه ی پرنده“. او این موضوع را اینگونه توصیف کرد: «پسرمان در خانه‌ای که با هم زندگی می‌کردیم می‌ماند و من و سابقم هر سه چهار روز به نوبت در خانه می‌مانیم. ابتدا با هم خانه ای اجاره کردیم تا هر وقت پیش پسرمان نبودیم در خانه ای که اجاره کرده بودیم زندگی کنیم.»

ایده آل نبود الیس گفت: “راستش خیلی استرس زا بود… و وقتی می خواستیم با هم قرار بگذاریم یا یکی دیگر می خواست در آنجا بماند، یک نفر همیشه نگران این بود که آیا دیگری قرار است سر بزند. خیلی پیچیده شد… و همینطور “فرآیند جدا از هم زندگی کردن را شروع نکنید.”

آنها آپارتمان های خودشان را اجاره کردند، «اما بعد ما بار مالی پرداخت یک رهن و دو اجاره را داشتیم. در لس آنجلس گران قیمت هر ماه پول زیادی از در بیرون می رفت میانگین اجاره بها 2933 دلار است. سابقش به او پیشنهاد کرد چند ماه با دوستانش روی کاناپه موج سواری کند. اما الیس “نمی خواست 53 ساله شود و روی کاناپه کسی زندگی کند… ما مجبور شدیم به پسرمان بگوییم که ما این مکان را می فروشیم و هرکسی می خواهد جای خود را بگیرد.”

گاهی اوقات گفتن این کار آسان تر از انجام آن است و افرادی که اخیراً از هم جدا شده اند اغلب مجبورند زندگی حرفه ای و خصوصی خود را به طور کامل سازماندهی کنند. ایزوبلا جید، 40 ساله، مادر دو فرزند در هیوستون، زمانی که مدارک طلاق به او داده شد، مادری خانه نشین بود.

«ناگهان مجبور شدم یک کار تمام وقت بگیرم تا بتوانم یک آپارتمان بپردازم. اینجا در هیوستون ارزان نیست” برای پیدا کردن یک آپارتمان دو خوابه. نیمی از حقوق من به سمت اجاره خانه ما رفت… و بعد وقتی طلاق گرفتی باید چیز دیگری اضافه کنی، هیچ چیز قطعی نیست.» نفقه فرزند حل نشد.» 11 ماه طول کشید تا طلاق آنها قطعی شود.

من به مکانی برای زندگی فرزندانم نیاز داشتم و ما به معنای واقعی کلمه با یک کیسه زباله وارد شدیم. نیازهای فرزندانتان متوقف نمی شود حتی اگر طلاق بگیرید… شما در حال دست و پنجه نرم کردن با این چشم انداز جدید، این آینده جدید هستید.»

به عنوان بخشی از این، جید یک پاکسازی و خرید را انجام داد. “به عنوان یک پاک کننده، وقتی در حال گذراندن چیزی آسیب زا و چالش برانگیز هستید، نمی خواهید وسایل و اشیای گذشته خود را نگه دارید.” و همچنین یک ست اتاق غذاخوری و یک کاناپه.

جابجایی و بازسازی جنبه های پرهزینه طلاق است، اما می تواند یک بازنشانی ضروری باشد.

اولیویا دریزن هاول، 38 ساله، اهل لانگ آیلند، نیویورک، مادر طلاق گرفته از دو پسر، گفت: «درمان از جایی که آسیب دیدی، سخت است. “من همه کارها را انجام دادم. درمان داشتم من شفا ریکی داشتم. اما من هنوز درون این دیوارها بودم. من و سابقم هنوز در اتاق خواب می‌خوابیدم.»

پاک کردن اقلام دارای بار عاطفی باعث شد درایزن هاول و خواهرش ایده راه اندازی Fresh Starts Registry را ایجاد کنند. افرادی که طلاق می گیرند ممکن است درخواست لوازم خانگی یا حتی ست اتاق خواب کنند – درست همانطور که احتمالاً در زمان نامزدی انجام می دادند.

درایزن هاول پس از سه سال خانه زناشویی را فروخت و با پسرانش به خانه والدینش نقل مکان کرد. او گفت: «این یک گام بزرگ از نظر روانی بود.» اما داشتن یک خانواده چند نسلی با «بزرگسالان دیگر» من را از بسیاری از بار عاطفی ثابت رها کرد. «در مورد تک‌والد بودن چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد جنبه تنهایی و انزوا صحبت نمی‌کنیم. وقتی تنها بزرگسالی هستید که همیشه روشن است، واقعاً با یک چشم باز می خوابید.

جید گفت که بازسازی یک خانواده و یک زندگی زمان می برد، اما او می داند که این تغییر موقتی است. من جایی را که در آن زندگی می کنیم دوست ندارم، اما فعلاً خوب است. یاد گرفتم که اجازه ندهم فوت مربع، درخشش و جلا دادن من را تعریف کند.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *