می 3, 2024

وزارت دادگستری می گوید که بیش از 1800 مجرم مجازات زندان نامحدود دریافت خواهند کرد سیستم عدالت کیفری بریتانیا

0

بیش از 1800 مجرم در انگلیس و ولز که با مجوز آزاد شده اند اما همچنان در خطر فراخواندن به مدت نامحدود به زندان هستند، حکم زندانشان لغو می شود.

احکام حمایت عمومی (IPP) که بر 8711 نفر تحمیل شده بود، در سال 2012 لغو شد، اما نه به ماسبق، و اغلب مردم را به دلیل جرایم جزئی در زندان به سر می برد. آنها به عنوان “بزرگترین نقطه واحد به سیستم قضایی.»

حتی پس از آزادی، مجرمان IPP دارای مجوز دائمی هستند، به این معنی که می توان آنها را در هر زمان فراخواند، اغلب به دلیل رفتاری که مجرمانه نیست، که منجر به آنچه به عنوان “چرخ و فلک فراخوان” شناخته می شود.

با این حال، تغییرات اعلام شده توسط وزارت دادگستری (وزارت دادگستری) در روز سه‌شنبه به این معنی است که برای اولین بار به برخی از مجرمان IPP تاریخ پایان محکومیت داده می‌شود.

در حال حاضر، تنها گزینه او برای تکمیل دوران محکومیتش این است که ده سال پس از آزادی به هیئت آزادی مشروط مراجعه کند. تغییرات اضافه شده به قانون قربانیان و زندانیان این مدت را به سه سال پس از آزادی کاهش می دهد و حتی اگر هیئت آزادی مشروط پاسخ منفی دهد، اگر در این مدت به زندان فراخوانده نشوند، حکم آنها پس از دو سال دیگر به طور خودکار پایان می یابد.

از آنجایی که تغییرات به صورت ماسبق اعمال می شود، وزارت دادگستری گفت که مجازات حدود 1800 متخلف دارای مجوز در شهرداری بلافاصله پس از اجرایی شدن این قانون پایان می یابد. بیان می‌کند که تا مارس 2025، 800 مجرم دیگر IPP به تازگی واجد شرایط بررسی توسط هیئت آزادی مشروط خواهند بود و قانون جدید همچنین پیش‌فرضی را ارائه می‌کند که هیئت باید مجوز را فسخ کند، مگر اینکه به اعتبار آن ادامه دهد. حفاظت از عموم الزامی است.

الکس چالک، وزیر دادگستری، گفت: “ما در حال انجام اقدامات قاطع برای کوتاه کردن مدت مجوز IPP هستیم تا به افراد توانبخشی شده این فرصت را بدهیم تا به زندگی خود ادامه دهند، و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که مردم همچنان در برابر جدی ترین مجرمان محافظت می شوند.”

این گام مهمی برای زدودن لکه‌های احکام IPP از سیستم قضایی ما بدون به خطر انداختن حفاظت عمومی است.»

علیرغم انتقادهای گسترده از مجازات های IPP – دیوید بلانکت، که آنها را به عنوان وزیر کشور حزب کارگر معرفی کرد، قبلا اعتراف کرده بود. “من اشتباه کردم” – ناامیدی در میان فعالان، زندانیان و خانواده های آنها به دلیل عدم پیشرفت در برخورد با میراث آنها در حال افزایش است.

سال گذشته، کمیته منتخب عدالت در گزارشی که احکام IPP را “به طرز جبران ناپذیری ناقص” خواند و گفت که این احکام به احساس ناامیدی و ناامیدی و همچنین سطوح بالای خودآزاری و برخی خودکشی در میان زندانیان دامن می‌زند، دعوت کرد – زندانیان محکوم شدند. دوباره – اما این مورد توسط دولت رد شد.

در حالی که تغییرات اعلام شده توسط Chalk، مهم ترین تغییرات پس از لغو مجازات های IPP، مورد استقبال گسترده قرار گرفت، ناامیدی وجود داشت که این تغییرات بر افرادی که اکنون پشت میله های زندان برای جرایمی جزئی مانند سرقت تلفن همراه هستند، تأثیر نمی گذارد.

شرلی دبونو، بنیانگذار گروه کمپین IPP کمیته در عمل، گفت: «در حالی که ما تغییرات پیشنهادی را تصدیق می کنیم و می دانیم که بسیاری از مردم از اخبار اصلاحات پیشنهادی مجوز جدید استقبال خواهند کرد، مهم است تأکید کنیم که این همان چیزی است که دولت به نظر می رسد. رقصیدن حول مشکل IPP و اجتناب از راه حل اصلی، که رنجش همه زندانیان IPP است – توصیه ای که هم کمیته عدالت و هم گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز ارائه کرده اند.

برای دولت و مردم بسیار مهم است که بدانند علیرغم این اصلاحات در صدور مجوز، بسیاری از IPP ها منتشر نشده باقی می مانند.

Ungripp، یک گروه حمایتی به نمایندگی از خانواده های افرادی که تحت قوانین IPP بازداشت شده اند، می گوید: “به افرادی که در IPP خدمت می کنند چشم انداز یک تاریخ پایان مشخص برای محکومیت آنها می تواند امید، اطمینان، وضوح و معنا را بازگرداند.”

با این حال، ما عمیقاً از اینکه هیچ اصلاحی برای افراد زندانی در IPP پیشنهاد نشده است – که برخی از آنها تا 18 سال بالاتر از تعرفه هستند، ناامید هستیم. هیچ کس نباید 18 سال بیشتر از آن چیزی که یک قاضی منصفانه تشخیص می دهد کار کند، در سیستمی که بارها و بارها ثابت کرده است که قادر به برآوردن نیازهای خود نیست.

امروز تنها یک گام به سوی بازگرداندن واقعی عدالت است و امیدواریم دادستان کل یک قدم فراتر برود تا در نهایت به این بی عدالتی پایان دهد.»

از 30 سپتامبر 2921 زندانی IPP وجود داشت1269 نفر از آنها هرگز آزاد نشدند، 1652 باقیمانده در بازداشت قرار گرفتند. کمیته منتخب قوه قضائیه در گزارش خود اعلام کرد که 608 نفر حداقل ده سال از حداقل مجازات اولیه خود تجاوز کرده اند که از این تعداد 188 نفر در ابتدا کمتر از دو سال محکوم شدند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *