می 4, 2024

“برهنه تا استخوان”: لنکاوی در هرج و مرج حاکم است، زیرا راک بحران را عمیق تر می کند | سیستم عدالت کیفری بریتانیا

0

منروز بزرگی برای ای جی بود که اوایل این ماه در دادگاه قضایی بلکپول حاضر شد. این مرد 36 ساله ماه گذشته به اتهام آزار و اذیت یک زن جوان مجرم شناخته شد و برای صدور حکم به دادگاه بازگشت. مدت زندان یک احتمال بود، بنابراین خطرات بالا بود، به خصوص برای افرادی که مبتلا به اوتیسم، آگورافوبیا و اضطراب هستند.

بدون ماشین، رسیدن از خانه او در مورکامب به آنجا کار آسانی نبود: یک سفر 40 مایلی با سه قطار یا دو اتوبوس تا دو ساعت و نیم طول می‌کشید. او از آن عبور کرد، اما یادداشتی را روی در پیدا کرد که می‌گفت دادگاه به دلیل راک بسته شده است – بتن در حال فروپاشی که مدارس سراسر بریتانیا را در سپتامبر تعطیل کرد.

او تنها متهمی در لنکاوی نبود که در این ماه پس از بسته شدن نه تنها دادگاه بلکپول، بلکه همچنین دادگاه پرستون مربوط به راک، در دادگاه اشتباه حاضر شد.

یک وکیل گفت: «این همیشه اتفاق می افتد. «بسیاری از مشتریان پس از دستگیری تلفن‌هایشان را مصادره می‌کنند، بنابراین نمی‌توان به آنها گفت که چه چیزی تغییر کرده است – با فرض اینکه به ما اطلاع داده شده باشد، که اغلب اینطور نیست. برخی بی خانمان هستند و بنابراین نمی توانند نامه دریافت کنند. اکثر آنها از مزایا استفاده می کنند و بنابراین پول قرض کرده اند تا به نزدیک ترین دادگاه برسند، چه رسد به یکی در مایلی دورتر.»

شش دادگاه از 360 دادگاه در انگلستان و ولز به دلیل Raac که مخفف بتن هوادهی مسلح است بسته شده است. هیچ کس، از جمله وزارت دادگستری، نمی داند چه زمانی ممکن است بازگشایی شود، اما بسته شدن آنها، شکنندگی سیستم عدالت کیفری را پس از بیش از یک دهه کاهش، آشکار کرده است.

در سال 2010، زمانی که ائتلاف به رهبری محافظه کاران به قدرت رسید و تصمیم گرفت تعداد دادگاه های منطقه را به نصف کاهش دهد، لنکاوی 9 نفر داشت. در سال 2023 پنج مورد وجود خواهد داشت – یکی از آنها، لنکستر، فقط چند روز در ماه می نشیند.

دادگاه پرستون به دلیل مشکلات راک بسته شده است. عکس: کریستوفر تاموند/ گاردین

به گفته یک وکیل کمک حقوقی با 30 سال تجربه حرفه ای، با بسته شدن دو دادگاه شلوغ لنکاوی، فشار برنلی و بلکبرن وارد می شود، که در تلاش هستند تا تمام پرونده های این شهرستان را در سیستمی که قبلاً “تا استخوان خالی شده است” بپذیرند. . تجربه.

برای درک موضوع، گاردین یک روز در اولین دادگاه دادگاه بلکبرن که در رتبه دوم قرار دارد، نشست. این یک اتاق باشکوه به ارتفاع 10 متر با مبلمان اصلی و مبلمان چوبی و چوب بلوط، لوسترها و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی است. دیگری که «عدالت» را می‌خواند، در مقابل جعبه شیشه‌ای ضد گلوله که اسکله را در خود جای داده، می‌ایستد.

این دادگاه جزییات بلکپول بود و همه پرونده های بازپروری را از منطقه ساحلی لنکاوی دریافت کرد. بیش از 20 نفر یک شبه در بلکپول دستگیر و متهم شده بودند، و همه برای حضورهای اولیه در 27 مایلی شرق به بلک برن منتقل شده بودند.

تمام زندگی انسان نشان داده شد – پدوفیلی که در یک شام خانوادگی در ناندو شرکت کرده بود و شرایط مجوز او را زیر پا گذاشته بود. سرآشپزی که در حین یک اپیزود بهداشت روانی در جشن جشن بلکپول، چاقویی به صدا درآورد. یک جوان 25 ساله متهم به حمله به والدینش در حالی که وکیلش گفته بود پس از اینکه پسر عمویش خودکشی کرد، شرایط وثیقه خود را برای ملاقات با مادرش زیر پا گذاشته است.

دادگاه دو به تمام پرونده های بازداشت پرستون رسیدگی کرد، در حالی که بازداشت بلکبرن 15 مایلی دورتر به برنلی منتقل شده بود. جای تعجب نیست که همه در منطقه انتظار شلوغ گیج شده بودند.

همه چیز دیر شد. تا ساعت 3:30 بعد از ظهر، شان فینیگان، وکیل وظیفه پرستون، هنوز با دو نفر از مشتریانش ملاقات نکرده بود. او گفت: «آنها سلول های کافی در طبقه پایین ندارند و به همین دلیل پرونده های بازداشت موقت را به صورت شیفتی به دادگاه می آورند.

ساعت 5 بعدازظهر بود که بالاخره حکم AJ اعلام شد. جین گودوین، قاضی ناحیه بیمار، اعتراف کرد که نمی‌دانست قرار بود در بلکبرن باشد و درخواستش را برای محکومیت دفعه بعدی در لنکستر، بسیار نزدیک‌تر، پذیرفت.

حتی بدون Raac، دادگاه ها مکان های کارآمدی نیستند، علیرغم بهترین تلاش ها برای کاهش تعداد کارکنان. پرونده ای در بلکپول مربوط به یک مرد آلبانیایی 44 ساله که به کشت 249 گیاه شاهدانه متهم شده بود، برای چهارمین بار به دلیل عدم حضور مترجم لغو شد.

دادگاه دختر 16 ساله ای که ساعت 1:30 بامداد به ظن ضرب و شتم دستگیر شده بود، زمانی به تعویق افتاد که قاضی و دادستان دریافتند پرونده او با پرونده دیگری در هم آمیخته شده است. یک پسر 17 ساله گریه کرد که قاضی منطقه او را به شورای شهر بلکپول منتقل کرد – فقط چند روز دیگر به تولد 18 سالگی او گفته شد و مسئولیت آنها در قبال او پایان خواهد یافت.

نیک امرسون، رئیس انجمن حقوقی، گفت که تعطیلی های مربوط به راک «تنها تأخیر غیرقابل قبولی را که قربانیان و متهمان با آن مواجه هستند، تشدید می کند».

آنها فقط آخرین طوفان های طوفانی هستند که دادگاه های منطقه را ترک کرده است – اسب های کار گمنام سیستم عدالت جنایی. سالانه بیش از یک میلیون مورد ثبت می شود – پس از سال ها ریاضت، در آستانه سقوط.

یک مشکل خاص همان چیزی است که امرسون «خروج» مشاوران حقوقی، وکلای آموزش دیده یا وکلای دادگستری را که به قضات غیر روحانی در مورد مسائل حقوقی مشاوره می دهند، می نامد. یک وکیل گفت که آنها – همراه با وکلای مدافع با دستمزد کم – “به طور دسته جمعی” در حال ترک مشاغل با درآمد بهتر در سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) هستند که برای تسریع در تصمیم گیری در مورد اتهامات اتهامات وارد شده است. بنابراین شما یک سازمان دولتی دارید که از پول عمومی برای شکار کارکنان یک سازمان دولتی دیگر استفاده می کند. این به معنای دزدی از پیتر برای پرداخت پول پولس است.»

بر اساس گزارش گاردین، بلکبرن و پرستون هر کدام حداقل نیمی از مشاوران حقوقی خود را در سال 2023 در CPS از دست داده اند.

به گفته مارک بیتی، رئیس انجمن قضات، مشکلات در جنوب شرقی حادتر است: «کمبود مشاوران حقوقی در سراسر کشور وجود دارد و ظرفیت دادگاه‌ها را کاهش می‌دهد، به ویژه در لندن و جنوب شرقی و جنوب غربی انگلستان.»

وزارت دادگستری گفته است که اخیراً پنج مشاور حقوقی جدید را برای لنکاوی استخدام کرده است که در ماه‌های آینده “جاسازی” خواهند شد، اما وضعیت فعلی به این معنی است که همه قضات موجود نمی‌توانند حضور داشته باشند.

در نتیجه، اکنون محاکمه‌ها برای نوامبر یا دسامبر 2024 تعیین می‌شوند، حتی برای پرونده‌های حمله ساده که فقط چند ساعت از دادگاه زمان می‌برد. یک وکیل مدافع که از سال 1989 کار کرده است، گفت: «تاخیر شش ماهه قبلاً ظالمانه تلقی می شد. “این برای قربانیان، شاهدان و متهمان وحشتناک است. من برای آنها بسیار متاسفم.”

سخنگوی دادگاه ها و دادگستری معظم له گفت: «راک در سرتاسر دادگاه نادر است، زیرا تنها 10 مکان از مجموع 350 مکان شناسایی شده است که در حال حاضر حاوی این مواد هستند.

«در حالی که ما به طور موقت شش سایت را بسته ایم، ساختمان های باقی مانده از نظر کارشناسان ایمن تشخیص داده شده اند و به طور عادی به کار خود ادامه می دهند. مواردی که تحت تأثیر بسته شدن قرار گرفته اند به صورت مجازی یا در سایر مکان های نزدیک شنیده می شوند تا اختلال به حداقل برسد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *