می 4, 2024

“تلخ شیرین است”: تغییرات احکام وزارت دادگستری آزادی را برای برخی به ارمغان می آورد | سیستم عدالت کیفری بریتانیا

0

آ مردی که قرار است مدت مجوز دائمی او به دلیل تغییر در یک طرح بسیار بدحجابی لغو شود، گفته است که آزادی او را باز می گرداند، اما با کسانی که در زندان هستند و سودی نخواهند برد ابراز همدردی کرد.

مارک کانوی، 43 ساله، به دلیل سرقت مسلحانه به مجازات حمایت عمومی (IPP) با حداقل مدت پنج سال و نیم محکوم شد، اما کمی بیش از 8 سال خدمت کرد و پس از آن آزاد شد. ماه گذشته پنج سال از آزادی او با مجوز می گذرد، به این معنی که وی واجد شرایط لغو فوری حکم خود تحت تغییراتی است که اجازه می دهد در صورت موافقت هیئت آزادی مشروط، پس از سه سال در جامعه این اتفاق بیفتد (بعد از ده سال کاهش می یابد). ، اما حداکثر پنج سال.

کانوی که یکی از کسانی بود که عامل حمله تروریستی بریج لندن در سال 2019 را تحت تعقیب قرار داد، درباره اعلامیه وزارت دادگستری گفت: «این برای من تلخ است. البته خوب است که من می توانم جایی که می خواهم بخوابم، می توانم جایی که می خواهم زندگی کنم، می توانم به تعطیلات بروم بدون اینکه به اداره آزمایشی اطلاع دهم – خوب، به هر حال نمی توانستم سفر کنم، بنابراین من بوده ام. پنج سال انتظار برای رفتن به تعطیلات خانوادگی – این برای من عالی است. اما چیزی که من را ناراحت می‌کند این است که افرادی که به اصلاحات IPP نیاز دارند، کسانی هستند که در آن گیر کرده‌اند و برخی از آنها (پس از خدمت) سه یا چهار برابر نرخ توصیه‌شده‌شان است.»

تغییرات اعلام شده در روز سه شنبه بر افرادی که اکنون در زندان هستند تأثیری نخواهد گذاشت – 1269 نفر از آنها هرگز با مجوز آزاد نشدند، 1652 نفر دیگر قبلاً با مجوز آزاد شده بودند اما سپس به زندان فراخوانده شدند.

راب داتون، شریک سارا رمزدن، چهار بار فراخوانده شده است، اما 18 ماه از میادین دور بوده است. او نیز مانند کانوی از این خبر استقبال کرد اما گفت که این خبر به اندازه کافی پیش نمی رود.

او گفت: “از دیدگاه شخصی، این واقعاً بازی را برای ما تغییر می دهد.” “به این معنی است که راب می تواند IPP و مجوز خود را تحویل دهد، که یک امتیاز بزرگ برای ما است و البته تغییر بزرگی در زندگی ما ایجاد می کند.” دیدن نور در انتهای تونل پس از یک سفر طولانی و بسیار تاریک به آنجا یک پیشرفت است.

«اما هنوز برای کسانی که تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت، این کار به اندازه کافی پیش نمی‌رود. افکار من با افرادی است که بیشترین آسیب را دیدند و هرگز زندان را ترک نکردند. تنها پاسخ باقی مانده در این جمله باقی می ماند که مورد اعتراض قرار گیرند. این تنها راه پیش روست.»

درخواست مجدد همه زندانیان IPP توسط کمیته منتخب قوه قضائیه در سال گذشته پیشنهاد شد اما توسط دولت رد شد. در میان کسانی که پشت میله‌های زندان قرار دارند، آرون گراهام، یکی از طولانی‌ترین زندانیان IPP است که به مدت 18 سال (از جمله دو مورد در بازداشت) بدون اینکه با مجوز آزاد شود، محکومیت خود را سپری کرد، اگرچه حداقل مجازات او برای جرایم جدی کوتاه‌تر بود. با بیش از سه سال

خواهرش چری نیکول گفت: “من بی خودی برای خانواده های خارجی ها (متخلفان IPP) که کمی مطمئن هستند (در مورد تاریخ انتشار آنها) خوشحالم.” مزاحم من به عنوان خواهرش فقط می‌توانم نتیجه بگیرم که وقتی به خانه می‌آید به جای ده سال، فقط پنج سال گواهینامه خواهد داشت.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *