می 7, 2024

هزاران زندانی در انگلیس و ولز تا 18 روز زودتر آزاد می شوند | زندان و تعلیق

0

هزاران زندانی قرار است تا 18 روز زودتر آزاد شوند، طبق برنامه‌هایی که وزرا برای کاهش بحران ازدحام جمعیت طراحی کرده‌اند.

الکس چالک، وزیر دادگستری، این اقدام را در مجلس عوام پس از ارقام هفته گذشته نشان داد که جمعیت زندانیان در انگلیس و ولز به رکورد 88225 نفر رسیده است.

او همچنین مدعی شد که دولت تلاش خواهد کرد تا زندانیان خارجی بیشتری را بازگرداند و به دنبال مکان‌های زندان در خارج از کشور بگردد تا به مجرمان بریتانیایی اجاره دهد.

منابع دولتی گفتند که پیشنهادات آزادی زودهنگام زندانیان در مورد زندانیانی در انگلیس و ولز که کمتر از چهار سال را سپری می کنند اعمال می شود.

برنامه‌هایی که هفته گذشته توسط وزرا تهیه شد، اولین بار بعد از ظهر دوشنبه توسط گاردین منتشر شد. آنها برای زندانیانی اعمال می شوند که تاریخ آزادی مشروط آنها بین دوشنبه، 16 اکتبر تا 12 دسامبر 2023 است.

منابع وایت هال گفتند که این پیشنهادها برنامه ریزی جابجایی را پیچیده می کند، به ویژه برای زندانیانی که با چندین آژانس برای یافتن مسکن و شغل پس از آزادی کار می کنند.

منابع گفتند که این پیشنهادها همچنین هماهنگی سایر قرار ملاقات هایی که آزادشدگان زندان باید در روز آزادی حضور داشته باشند را بسیار دشوار می کند.

نیکول جیکوبز، کمیسر خشونت خانگی برای انگلیس و ولز، نسبت به این پیشنهادات ابراز نگرانی کرد و خواستار جزئیات بیشتر برای اطمینان از ایمنی قربانیان شد.

«بسیاری از کسانی که در حال گذراندن محکومیت های کوتاه هستند، به دلیل خشونت خانگی و جرایم تعقیب و گریز در زندان خواهند بود. جیکوبز گفت: «وزارت دادگستری باید به طور جدی ایمنی قربانیان خشونت خانگی را در نظر بگیرد و به وضوح نحوه محافظت از آنها را مشخص کند.

چالک به نمایندگان مجلس گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم از قدرت مندرج در بخش 248 قانون عدالت کیفری 2003 استفاده کنیم تا به سازمان زندان اجازه دهیم برخی از کم خطرترین مجرمان خود را تا 18 روز قبل از تاریخ آزادی خودکار از زندان آزاد کند و مجوز بگیرد. .» .

اجازه دهید واضح بگویم: این در مورد افرادی که در حال گذراندن حبس ابد هستند، مربوط به یک جنایت خشونت آمیز جدی، برای افرادی که به تروریسم محکوم شده اند، برای افرادی که به جرم جنسی محکوم شده اند، صدق نمی کند.

وی افزود که آزادی تنها مشمول شرایط خاصی از جمله برچسب گذاری الکترونیکی و حضور در قرار خواهد بود و تخلف می تواند منجر به “بازگشت به بازداشت برای تمام نیمه دوم مجازات” شود.

این طرح مشابه برنامه سه ساله آخرین دولت کارگری است که 50000 مجرم را 18 روز قبل از رسیدن به نصف محکومیتشان آزاد کرد.

سیستم کارگری، که رسماً به عنوان مجوز پایان شناخته می شود، پس از معرفی در سال 2007 به دلیل “مهم بودن با مجرمان” به شدت توسط محافظه کاران مورد انتقاد قرار گرفت.

در پاسخ به این پیشنهادات، پیا سینها، رئیس اجرایی تراست اصلاحات زندان، گفت: “ما در یک وضعیت بحرانی هستیم که تنها چند هفته طول می کشد تا فضای سیستم زندان تمام شود و به طور خطرناکی شلوغ شود.” شرایط آزادی زودهنگام تنها گزینه واقع بینانه بود.»

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

اندرو نیلسون، مدیر مبارزات انتخاباتی هاوارد لیگ برای اصلاحات کیفری، گفت: “این به نظر بی شباهت به برنامه پایان دادن به مجوز زندان نیست که حزب کارگر از سال 2007 تا قبل از انتخابات عمومی سال 2010 در پاسخ به فشارهای مشابه بر جمعیت زندانی اجرا می کرد.”

چالک به نمایندگان مجلس گفت که متجاوزان باید محکومیت خود را به طور کامل بگذرانند، در حالی که با تغییرات جدید، تعداد کمتری از “مجرم های سطح پایین” روانه زندان خواهند شد.

چالک گفت که دولت به دنبال فرستادن زندانیان بیشتری به کشورهای خود و فرستادن زندانیان انگلیسی به خارج از کشور برای گذراندن دوران محکومیت خود خواهد بود. «بیش از 10000 خارجی در زندان‌های ما هستند. اینطور نیست که برخی از آنها در زندان باشند، هرچند در غیر این صورت ممکن است از کشور ما اخراج شوند.

ما قوانینی را ارائه خواهیم کرد که اجازه بازداشت زندانیان در زندان های خارج از کشور را می دهد، رویکردی که بلژیک، نروژ و دانمارک در سال های اخیر اتخاذ کرده اند.

او گفت که مجرمانی که ممکن است فقط برای مدت کوتاهی در زندان بوده باشند، می توانند در عوض به دنبال خدمات اجتماعی مانند پاکسازی محله باشند، زیرا دولت تلاش می کند جمعیت رو به رشد زندانیان را مهار کند.

Chalk پس از آن که لرد جاستیس ادیس، رئیس قاضی انگلستان و ولز، هفته گذشته از قضات خواست تا صدور حکم وثیقه را از روز دوشنبه به تعویق بیندازند، چالک تغییرات را عجولانه اعلام کرد. چالک گفت که گزارش تایمز «نادرست» است و «جدی‌ترین و خطرناک‌ترین مجرمان برای مدت طولانی‌تری در حبس هستند».

شبانه محمود، وزیر دادگستری در سایه گفت که گچ باید به خاطر وضعیت سیستم قضایی عذرخواهی می کرد.

همانطور که همه می‌دانند، اولین مرحله توانبخشی اعتراف به اشتباهات خود و عذرخواهی صمیمانه از کسانی است که تحت تأثیر اعمال یا در مورد او کوتاهی‌ها قرار گرفته‌اند و ناامید شده‌اند. ناکامی او در انجام این کار امروز کاملا غیر قابل توجیه است.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *