می 6, 2024

مردی که به دلیل تجاوز به دختر 13 ساله در اسکاتلند تبرئه شد | اسکاتلند

0

مردی که پس از محکوم شدن به تجاوز به یک دختر 13 ساله به زندان افتاد، اعتراضی را به دلیل احکام سبک تر برای مجرمان جوان برانگیخت، محکومیتش لغو شد.

فعالان و سیاستمداران در ماه آوریل پس از اینکه شان هاگ 22 ساله توسط قاضی لرد لیک به حکم بازپرداخت 270 ساعته و چهار یا پنج سال محکوم شد، با خشم واکنش نشان دادند.

دستورالعمل شورای مجازات اسکاتلند برای جوانان، که در ژانویه 2022 لازم الاجرا شد، توصیه می کند برای افراد زیر 25 سال از مجازات حبس جلوگیری شود و به قضات توصیه می کند بلوغ فکری و عاطفی مجرم را در نظر بگیرند.

پس از آن که تعدادی از پرونده ها به مجرمان خشونت آمیز و جنسی به دلیل سنشان احکام سبک تری محکوم شدند، به چالش کشیده شدند.

هاگ صبح چهارشنبه در حالی که دادگاه استیناف در ادینبورگ را ترک می کرد، لبخند زد، پس از اینکه قاضی لیدی دوریان به او گفت: “شواهد کافی برای محکوم کردن وجود نداشت و نتیجه اجتناب ناپذیر استیناف باید تبرئه باشد.”

هاگ، اهل همیلتون، لانرکشایر جنوبی، توسط هیئت منصفه دادگاه عالی گلاسکو در آوریل به دلیل تجاوز به یک دختر 13 ساله که به دلایل قانونی نامش فاش نشد، در حالی که او 17 ساله بود، محکوم شد.

در بیانیه ای که عامر انور وکیلش منتشر کرد، این دختر گفت که اگرچه از این که قضات ارشد تصمیم خود را پس از بررسی دقیق گرفته اند، قدردانی می کند، “این امر احساس ویرانی و آگاهی از اینکه امیدی به تعطیلی نیست را کاهش نمی دهد.” “.

اسناد دادگاه حاکی از آن است که هاگ چندین بار بین مارس و ژوئن 2018 به دختر حمله کرده است. هاگ علاوه بر محکومیت به کار بدون مزد، تحت نظارت قرار گرفت و به مدت سه سال در فهرست مجرمان جنسی قرار گرفت.

او ادعا کرد که به اشتباه به خاطر حملات ادعایی در دالکیث پارک، میدلوتیان محکوم شده است و درخواست تجدید نظر دارد.

در جلسه قبلی، دونالد فایندلی کی سی به دادگاه گفت که رویه های قانونی مورد استفاده در اسکاتلند برای تعیین گناه یک متجاوز به عنف در پرونده موکلش به درستی رعایت نشده است.

فایندلی گفت که لرد لیک در دستورالعمل های قانونی خود به هیئت منصفه گفته است که شهادت دختر را می توان با روایت مردی که گفت او پس از این حادثه “مضطرب” بود پشتیبانی کرد، اما این یک جهت گیری نادرست بود که منجر به محکومیت اشتباه هاگ شد. تأیید یک الزام منحصر به فرد قانون اسکاتلند است که مستلزم آن است که هر واقعیت مادی توسط دو منبع مستقل شواهد تأیید شود.

روث چارتریس کی سی، دادستان کل اسکاتلند، گفت که تاج تصمیم گرفته است که پیگرد جدیدی را پیگیری نکند. او پذیرفت که تجربه این دختر از سیستم عدالت کیفری “بسیار دشوار” بوده است و به او و خانواده اش پیشنهاد داد.

سندی بریندلی، مدیر اجرایی Rape Crisis Scotland، به رادیو بی‌بی‌سی اسکاتلند گفت واضح است که پرونده دادگاه دختر را «کاملاً شکست داده است».

تمرکز بر زن جوانی است که تجاوز جنسی را گزارش کرده است، که کار آسانی نیست. او مراحل قانونی طولانی را طی کرد تا اینکه حکم به دلیل اشتباه قاضی لغو شد.»

دولت اسکاتلند در حال برنامه ریزی اصلاحات اساسی در عدالت است، از جمله ایجاد یک دادگاه تخصصی جرائم جنسی و محاکمه فقط محاکمه ای در پرونده های تجاوز جنسی، اما اینها با مخالفت شدید حرفه وکالت مواجه شده اند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *