می 2, 2024

مردم بریتانیا می گویند زنان باردار و تازه مادران نباید به زندان فرستاده شوند | زندان و تعلیق

0

نظرسنجی جدید منتشر شده در بریتانیا می گوید که مردم بریتانیا از اصلاحات در نحوه محکومیت زنان باردار و مادران در دادگاه حمایت می کنند. مشاهده کننده پیدا کرده است.

این نظرسنجی در این ماه توسط Survation به نمایندگی از گروه کمپین انجام شد سطح بالا و سازمان امداد زنان یه چیز کوچیک53 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که اگر یک جایگزین مبتنی بر جامعه وجود داشته باشد، مادری که نوزاد دارد نباید همراه با فرزندش به زندان فرستاده شود. فقط 28 درصد مخالف بودند، بقیه پاسخ دادند “نمی دانم.” اکثریت مشابه معتقد بودند که تأثیرات طولانی مدت بر کودک باید نقش اصلی را در محکوم کردن مادر بازی کند.

در حال حاضر هیچ اجباری برای قضات وجود ندارد که هنگام تصمیم گیری در مورد مجازات، بارداری یا زایمان را در نظر بگیرند.

نتایج در پایان دنبال می شود یک مشاوره از شورای مجازات برای انگلستان و ولز در مورد دستورالعمل های تجدید نظر شده برای احکام زندان و جامعه. تعدادی از پرونده های پرمخاطب اخیر مسائل مربوط به بارداری و مادر شدن در زندان را برجسته کرده اند. در سال 2019، عایشه کلیری، یک نوزاد تازه متولد شده، در HMP Bronzefield در ساری هنگامی که ریانا کلیری 18 ساله مجبور شد به تنهایی در یک سلول زندان بدون کمک زایمان کند، جان باخت.

در سال 2020، لوئیز پاول 31 ساله، دختر مرده خود بروک را به تنهایی در یک توالت در HMP Styal در چشایر به دنیا آورد، زمانی که یک پرستار زندان به تماس های اضطراری پاسخ نداد. آمارهای رسمی نشان می دهد که اگر زنی در زندان زایمان کند، هفت برابر بیشتر احتمال دارد که مرده به دنیا بیاید.

دکتر. شونا مینسون، محقق دانشگاه آکسفورد و کارشناس برجسته در زمینه مجازات مادران، گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد زنان در مجموع در صورت محکومیت در جامعه کمتر احتمال دارد مرتکب جنایات بیشتری شوند. حکم زندان کوتاه می تواند به معنای از دست دادن خانه، شغل و فرزندانش توسط یک زن باشد. علاوه بر این، اگر او باردار باشد، نوزاد و خودش در معرض خطر است زیرا زندان به دلیل مراقبت های بهداشتی محدود، مکان امنی برای مادر و کودک نیست.

این خطرات باعث می شود که مجازات زندان برای یک زن باردار مجازاتی نامتناسب باشد.»

سوفی*، 40 ساله، شش سال پیش بخشی از دوران بارداری خود را در زندان گذراند و 14 ماه اول زندگی پسرش را در بند مادر و کودک زندگی کرد. «به گذشته نگاه می‌کنم و به استرسی که در طول دوران بارداری داشتم و در زمان رشد کودکم داشتم فکر می‌کنم. حتما هر روز این استرس را حس می کرد. چقدر برای فرزندم عادلانه بود؟ برای یک زن باردار یا مادر، مجازات زندان دو برابر می شود.

ما مانند حیوانات در قفس بودیم: شما این احساس را داشتید که اگر یک پایتان بلغزد، مأموران بچه شما را خواهند برد. شب هنگام گریه نوزاد، چراغ قوه را به اتاق خود می تابانید. این یک محیط خفه کننده و استرس زا است.»

پسر سوفی اکنون شش ساله است و مشکلات رفتاری دارد که دلیل آن استرس بزرگ شدن در زندان است. او گفت که نمی‌دانست چگونه در مورد 14 ماه اول زندگی‌اش به او بگوید.

استر سمپل، رئیس بخش سیاست، تحقیق و نفوذ در One Small Thing، گفت که حبس زنان و مادران منجر به «تقطع زندگی‌ها در طول نسل‌ها» شده است.

این غیرضروری و قابل اجتناب است و جایگزین هایی مانند تاکتیک های انحرافی، دادگاه های حل مشکل، حمایت از مراکز زنان و غیره وجود دارد.» خیابان امید، جامعه مسکونی آزمایشی ما در همپشایر. بخش عدالت اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد و روی آن سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم از چرخه آسیب‌هایی که حبس برای مادران و فرزندانشان ایجاد می‌کند جلوگیری کنیم.»

جینی استارلینگ، یکی از کارگردانان Level Up، گفت: «در حالی که محکومیت باید بر اساس شواهد باشد و نه افکار عمومی، باید برای دادگاه ها دلگرم کننده باشد که بدانند مردم نمی خواهند مادران و نوزادان را در زندان ببینند. “جایگزین هایی در جامعه وجود دارد.” شورای مجازات باید تدابیر جدیدی را برای پایان دادن به رنج های غیرضروری که بسیاری از زنان باردار، مادران و نوزادان در زندان متحمل شده اند، ارائه کند. زندان هرگز بهترین شروع زندگی یک کودک نخواهد بود و حتی محکومیت های کوتاه می تواند اثرات منفی مادام العمر داشته باشد.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت که بهبودهایی صورت گرفته است. این شامل بکارگیری افسران متخصص رابط مادر و کودک در تمام زندان های زنان، انجام بررسی های اضافی رفاهی و افزایش غربالگری و حمایت از خدمات اجتماعی است.

*نام تغییر کرده است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *