می 2, 2024

“حمله به حقوق هیئت منصفه”: یک فعال اعتراض محافظه‌کاران را به دفاع قانونی برای معترضان محکوم کرد | بحران آب و هوا

0

تیزنی که در مرکز تلاش های مقام ارشد حقوقی دولت برای لغو یکی از آخرین گزینه های دفاع قانونی باقی مانده برای معترضان آب و هوا قرار دارد، می گوید این اقدام نشان دهنده حمله به حق هیئت منصفه برای تبرئه متهمان است.

این زن جوان که به دلایل قانونی نامش فاش نمی شود، توسط هیئت منصفه در یک محاکمه آب و هوایی بی گناه شناخته شد.

اما دادستان کل ویکتوریا پرنتیس کی سی روز چهارشنبه پرونده خود را به دادگاه استیناف می برد و استدلال می کند که دفاعی که در این محاکمه استفاده شده است دیگر نباید در دسترس فعالان اقلیم باشد. این شکایت به دنبال مجموعه ای از تبرئه های هیئت منصفه مطرح علیه معترضان آب و هوایی است که ساختمان های متعلق به سازمان ها و شرکت هایی مانند HSBC را با اسپری رنگ آمیزی کردند.

دادستان کل نمی تواند نسبت به حکم بی گناهی هیئت منصفه تجدید نظر کند، اما می تواند در مورد یک موضوع قانونی به دادگاه تجدید نظر اعتراض کند. پرنتیس استدلال خواهد کرد که دفاع از عذرخواهی قانونی از زن معروف به C نباید برای اقدامات اعتراضی در دسترس باشد.

در دفاعیه «رضایت»، خوانده استدلال می‌کند که برای دعوای خود عذر موجهی دارد زیرا صادقانه معتقد است که سازمان متاثر از دعوی در صورت اطلاع از «تخریب و خسارت و شرایط خود» با خسارت موافقت می‌کند. سی و سایر معترضان با موفقیت به هیئت منصفه استدلال کردند که اگر اهداف اضطراری آب و هوایی بیشتر می دانستند، با اقدام مستقیم آنها موافقت می کردند.

سی در صحبت با گاردین گفت: «پس از یک محاکمه طولانی توسط هیئت منصفه بی گناه شناخته شدم. من احساس می کنم که دادستان کل در تلاش است تا تصمیم هیئت منصفه را پس از واقعیت به چالش بکشد. تبرئه کسی که به شواهد گوش داده است، مانند حمله به حقوق هیئت منصفه است.»

از میان معترضان آب و هوایی که سال گذشته با موفقیت از خود دفاع کردند، 9 نفر در مورد آسیب جنایی به اموال در مقر بانک HSBC در لندن بی گناه شناخته شدند و چندین نفر از توطئه برای ارتکاب خسارت جنایی در ارتباط با اقدامات خود در مقر حزب تبرئه شدند. محافظه کاران، کارگرها، لیبرال دموکرات ها و سبزها.

معترضان طرفدار فلسطین نیز پس از استفاده از دفاع از رضایت در سال گذشته توسط هیئت منصفه بی گناه شناخته شدند.

پرنتیس گفت که او خواهان “روشن بودن قانون برای هدایت پرونده های آینده” مربوط به معترضان آب و هوا و محیط زیست است. اسناد ارائه شده به دادگاه تجدید نظر نشان می دهد که او به طور خاص استدلال می کند که دفاع نباید در دسترس معترضان باشد و نه برای همه متهمان در پرونده های خسارت.

تیم کراسلند، وکیل سابق و رئیس گروه کمپین زیست محیطی Plan B، گفت که این یک تبعیض آشکار است.

C گفت که سرویس دادستانی تاج تلاش کرده است که رضایت دفاعی خود را در یک استدلال قانونی قبل از محاکمه پس بگیرد. اما قاضی پرونده درخواست CPS را رد کرد.

سی گفت: “آنها مدتی را صرف بحث در مورد آن کردند، اما قاضی آن را رد کرد و من اجازه استفاده از دفاع را پیدا کردم.” به نظر می رسد حمله دیگری به حق دموکراتیک یک متهم برای تصمیم گیری هیئت منصفه درباره حکم آنها باشد.

این راهی برای تضعیف حکم تبرئه من است، اما بدتر از آن است زیرا اگر آنها پیروز شوند، هر متهم اقلیم پس از من از دفاع محروم خواهد شد.»

آنها دلارهای مالیات دهندگان را برای تضعیف هیئت منصفه خرج می کنند و از این به عنوان وسیله ای برای انکار آخرین دفاع معترضان آب و هوا استفاده می کنند.

محدودیت‌هایی برای معترضان زیست‌محیطی در محاکمه‌های سال گذشته اعمال شد و آنها را از ذکر تغییرات آب و هوایی، فقر انرژی یا جنبش حقوق مدنی برای هیئت منصفه برای توضیح انگیزه‌های خود برای اقداماتشان منع کرد. چندین متهم که قوانین را زیر پا گذاشته بودند، متعاقباً به دلیل اهانت به دادگاه زندانی شدند.

ماه گذشته، گزارشگر محیط زیست سازمان ملل متحد استفاده از قوانین جدید «دراکونیایی»، محدودیت های بیش از حد بر مدارک دادگاه و استفاده از احکام مدنی برای سرکوب معترضان به اقلیم در بریتانیا را محکوم کرد. میشل فورست گفت در حالی که جهان با یک بحران سیاره ای سه گانه اضطراری آب و هوایی، از دست دادن تنوع زیستی و آلودگی مواجه است، معترضان محیط زیست برای “خوبی همه ما” عمل می کنند و باید از آنها محافظت شود.

ج با بیان اینکه از اینکه پرونده اش به این شکل به دادگاه تجدیدنظر کشیده می شود ناراحت است، افزود: من اصلا در این مورد حرفی ندارم.

او گفت این امر پس از آن صورت گرفت که قوانین جدید «پس‌رونده» تحت قانون پلیس، جنایت، مجازات و دادگاه‌ها 2022 و قانون نظم عمومی 2023 حق اعتراض را محدود کردند. گزارشگر سازمان ملل نیز هر دو قانون را محکوم کرد.

پرنتیس گفت که پس از مشاهده تبرئه چندین فعال آب و هوا از خسارات جنایی در سال گذشته، تصمیم گرفت به دادگاه استیناف اعتراض کند.

من به این نکته اشاره کردم زیرا مهم این است که قانون شفاف و منصفانه باشد. او گفت: «من مشتاقانه منتظرم دادگاه استیناف این موضوع را بررسی کند و می‌خواهم تأکید کنم که نتیجه این رسیدگی‌ها هر چه باشد، نمی‌تواند تأثیری بر کسانی که از طریق روند معمول قضایی تبرئه شده‌اند، داشته باشد.»

پرنتیس در استدلال اصلی خود که به دادگاه ارائه کرد، گفت: «اظهار C… بیانیه ای بود که اصلاً نیازی به ارائه نبود.» دادستان کل گفت که قاضی پرونده با اجازه دادن به سؤال اعتقادی مرتکب خطا شده است. در موافقت به هیئت منصفه واگذار شده است.

این اولین بار نیست که رئیس حقوقی دولت محافظه کار برای ابراز نارضایتی خود از تبرئه هیئت منصفه در مورد اتهامات خسارات جنایی به دادگاه استیناف مراجعه می کند. سوئلا براورمن به عنوان دادستان کل پس از تبرئه شدن چهار نفر از سرنگونی مجسمه ادوارد کولستون تاجر برده در بریستول، یک سوال حقوقی را مطرح کرد. دادگاه استیناف به نفع آنها رای داد و دفاع تناسبی را برای آسیب جنایی “مهم” تحت قانون حقوق بشر 1998 حذف کرد.

از آن زمان این تصمیم برای جلوگیری از استفاده فعالان اقلیم از دفاع مشابه – که محکومیت به منزله تداخل نامتناسب با حق اعتراض بر اساس کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است – برای سایر جنایات کمتر، از جمله مزاحمت عمومی، مورد استفاده قرار گرفت.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *