آوریل 30, 2024

حملات ناتینگهام: حکم “بی جهت ملایم” والدو کالوکان باید بازنگری شود | محکومیت

0

خانواده‌های سه نفری که در حملات سال گذشته ناتینگهام چاقو خورده‌اند، از بازنگری دادگاه تجدیدنظر در مورد حکم “بی‌رویه ملایم” صادر شده برای عامل جنایت والدو کالوکان استقبال کرده‌اند.

قاتل ماه گذشته به دلیل حمله به دانشجویان دانشگاه، بارنابی وبر و گریس اومالی-کومار، هر دو 19 ساله، و سرایدار مدرسه، ایان کوتس، 65 ساله، در ساعات اولیه 13 ژوئن سال گذشته، به حبس بیمارستانی نامحدود محکوم شد.

او به قتل سه نفر به دلیل کاهش مسئولیت و سوء قصد به قتل سه نفر دیگر که یکی از آنها به قدری مجروح شده بود که نیاز به یک مراقب دائمی داشت، اعتراف کرده بود.

ویکتوریا پرنتیس، دادستان کل، گفت که پس از دریافت تعدادی از ارجاعات تحت رژیم مجازات بی‌رویه ملایم، که به مردم اجازه می‌دهد درخواست بازنگری در مورد هر حکمی را که معتقدند سخت‌گیرانه کافی نیست، درخواست کنند، حکم را برای تجدیدنظر ارجاع خواهد داد.

خانواده‌ها در بیانیه‌ای مشترک گفتند: از شنیدن اینکه دادستان کل با ما موافق است، بسیار خرسند شدیم که حکم صادر شده برای والدو کالوکان که این چنین وحشیانه و حساب شده عزیزان ما را کشت، اشتباه بوده است.

ما خوشبین هستیم که وقتی موضوع برای استیناف به دادگاه سلطنتی دادگستری می رود، نتیجه ای حاصل می شود که عدالت مناسبی را که ما می خواهیم ارائه می دهد.»

در طول جلسه صدور حکم در ژانویه، پدر اومالی-کومار، دکتر. سانجوی کومار، کالوکان، گفت که او یک “قاتل سرد، ترسو و حسابگر” بود و دخترش را که “قهرمانه و شجاعانه علیه شما جنگید” تمجید کرد. او مانند یک قهرمان، خود را در معرض خطر قرار داد.»

اما وبر، مادر وبر، گفت که او از قاتل پسرش “کاملاً عصبانی و نفرت خالص” است، در حالی که پسر کوتس کالوکان را “یک هیولای خودخواه که تصمیم به کشتار را انتخاب کرد” توصیف کرد.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

پرنتیس با اعلام این بررسی گفت: جنایات والدو کالوکان وحشتناک بود و یک ملت را شوکه کرد. او سه نفر بی گناه را به طرز وحشیانه ای کشت و به سه قربانی دیگر حمله کرد. تجربیات شما برای مدت طولانی در خاطرات ما خواهد ماند.

“این موردی بود که احساسات شدیدی را برای بسیاری از مردم برانگیخت و تعجبی نداشت که من این همه ارجاع برای بررسی دستور بیمارستان به Calocane به عنوان بخشی از حکم ملایم بی‌دلیل دریافت کردم.

«وظیفه من به عنوان یک ضابط قضایی در بررسی اینکه آیا احکام ممکن است بی جهت ملایم باشد این است که مستقل از دولت عمل کنم، حتی زمانی که انجام این کار آسان یا محبوب نباشد.

وی ادامه داد: پس از مشاوره حقوقی دقیق و بررسی دقیق موارد مطرح شده، به این نتیجه رسیدم که حکم صادره برای کالوکان در جرایم قتل عمد به دلیل کاهش مسئولیت و اقدام به قتل، بی جهت ملایم بوده و به دادگاه تجدیدنظر ارجاع خواهد شد.

افکار من با همه قربانیان کالوکان و همچنین خانواده‌ها و دوستانشان باقی می‌ماند که در این دوران ویرانگر چنین قدرت عظیمی از خود نشان داده‌اند.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *