می 3, 2024

انتقاد متصدیان نمایشگاه از تصمیم برای ناشناس ماندن آثار هنری زندانیان بریتانیا | زندان و تعلیق

0

برای اولین بار، همه شرکت کنندگان در جوایز کارهای هنری زندانیان به دستور سازمان زندان ناشناس می شوند که انتقاد متصدیان و برندگان قبلی را برانگیخته است.

نوشته‌های خلاقانه، آثار هنری و موسیقی به نمایش درآمده در نمایشگاه کوستلر در رویال فستیوال هال قبلاً با نام‌های کوچک زندانیان برچسب‌گذاری شده بود.

اما سرویس زندان و مشروط HM (HMPPS) به Koestler Arts، موسسه خیریه پشت جوایز، گفته است که دیگر نمی‌خواهد نام‌ها را نمایش دهد، روزنامه زندان Inside Time فاش کرد. در آینده فقط به زندان اشاره خواهد شد.

این موسسه خیریه که با موافقت HMPPS کار می کند، تغییر در فرم ورود به سال 2024 خود را اعلام کرد و اظهار داشت: “ما متأسفیم که دیگر نمی توانیم نام شرکت کنندگان را در کنار آثار هنری ارائه کنیم.” این به این دلیل است که HMPPS درخواست کرده است که این آثار تمامی هنرمندان از سپتامبر 2023 ناشناس خواهند بود.”

منتقدان این تصمیم گمان می کنند که دولت به شکایات رسانه های دست راستی پاسخ می دهد که جنایتکاران بدنام هنر خود را به نمایش می گذارند.

در سال 2021، وزارت دادگستری طرحی از ببری که توسط “کاترینا” کشیده شده بود را از نمایشگاه خارج کرد. به وجود آمد این هنرمند کاترینا والش بود که به جرم قتل به 25 سال زندان محکوم شد.

این حکم در مورد نمایشگاه سالانه Koestler در مرکز Southbank در لندن و نمایشگاه های منطقه ای در سراسر بریتانیا اعمال می شود. هر کدام با کمک یک متصدی مهمان روی صحنه می روند و سه متصدی سابق به اینساید تایم گفتند که از این تصمیم ناراضی بودند و خواستار تجدید نظر سرویس زندان شدند.

شاعر، نمایشنامه نویس و نویسنده، جوئل تیلور، نمایشگاه لندن را پاییز گذشته، که اولین نمایشگاهی بود که تحت تأثیر مقررات جدید قرار گرفت، سرپرستی کرد.

او گفت: “من در طول نمایشگاه متوجه شدم که آثار هنری از طریق جراحی از هنرمندانی که آنها را خلق کرده اند جدا شده اند، ناامید شدم … بسیار مهم است که این خدمات کیفیت تحول آفرین را داشته باشد که خود را به عنوان چیزی غیر از “دیدن جنایات” ارائه کند. متعهد، به آنها فکر کنید و آنها را درک کنید.» هنر متعلق به هنرمند است.»

شاعر و زندانی سابق لیدی بی زنجیر، که در سال 2021 نمایشگاه کوستلر را در منچستر سرپرستی کرد، گفت: “در زندان نام شما آورده می شود و شما با شماره ای خطاب می شوید.” من فکر می کنم این لحظه غم انگیزی برای کسانی است که قلم دارند یا انتخاب می کنند. یک قلم مو را بردارید تا دوباره صدای آنها را پیدا کنید.”

یکی از سخنگویان HMPPS گفت که در حالی که آنها اهمیت هنر در زندان ها را تشخیص می دهند، “همه آثار هنری نمایش داده شده برای محافظت از قربانیان ناشناس هستند”.

این جوایز در سال 1962 توسط نویسنده آرتور کوستلر تأسیس شد. هر سال بیش از 3500 نفر در بازداشت یا مشروط به ارائه کارهای خلاقانه می پردازند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *