می 3, 2024

چرا اینقدر طول کشید تا آیین پکر به قتل اما کالدول محکوم شود؟ | اسکاتلند

0

Ronnie Renucci KC پرونده دفاع در محاکمه Iain Packer را که به جرم قتل اِما کالدول، کارمند جنسی و یک رشته خشونت جنسی علیه زنان آسیب پذیر مشابه به حداقل 36 سال زندان محکوم شده بود، خلاصه کرد. هیئت منصفه هفته گذشته

“اگر او این شخص است (که کالدول را به قتل رساند)، پس چگونه در این دنیا این همه سال زیر دماغ پلیس از دستش در آمده است؟”

همین سوال اکنون در حالی مطرح می شود که پکر دومین حکم طولانی در تاریخ حقوقی اسکاتلند را آغاز می کند.

همانطور که جزئیات هولناک جنایات پکر در طول محاکمه او آشکار شد، عواقب ویرانگر جدی نگرفتن زنان و دخترانی که گزارش جنایات جنسی را گزارش می‌کنند، بسیار آشکار شد، و به‌ویژه نگرش ناپسند پلیس محلی نسبت به کارگران جنسی حملات به خوبی گزارش شد. شرورها

در سال‌های پس از مرگ او، پرونده کالدول با جدیت توسط رسانه‌های اسکاتلندی پیگیری شده است. در سال 2015، ساندی میل فاش کرد که پکر اعتراف کرده است که کالدول را شش بار به لایمفیلد وودز برده است، جایی که جسد او پیدا شد، اما پلیس او را تعقیب نکرد.

اما کالدول عکس: پلیس اسکاتلند/PA

جیم ویلسون، سردبیر روزنامه در آن زمان، گفت: «اکنون باید به پلیس اسکاتلند و اداره تاج و تخت گفته شود که چرا پاکر ده سال قبل تحت تعقیب قرار نگرفته است و چرا بازگشایی تحقیقات پس از افشای او 9 سال دیگر طول کشیده است.

ایین پکر بالاخره تاوان جنایات خود را خواهد پرداخت، اما پلیس و دادستانی که او را برای تقریباً 20 سال رها کردند، اکنون نیز باید پاسخگو باشند. پلیس اسکاتلند و اداره تاج و تخت شواهدی برای محکوم کردن پکر برای تقریباً دو دهه داشتند، اما هیچ کاری انجام ندادند، زیرا اعتراف به اشتباهات آنها و جبران آنها از نظر حرفه ای شرم آور بود.

در سال 2019، سام پولینگ، روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی با پکر برای مجموعه مستند Disclosure مصاحبه کرد.

پکر گفت که دو افسر پلیس را به منطقه جنگلی دورافتاده ای که جسد کالدول در مارس 2007 پیدا شد، برد. پولینگ فاش کرد که بازرسان از مافوق خود پرسیدند که آیا می توان او را متهم کرد و پاسخ این بود که او را رها کنند. ظاهراً پلیس بیش از حد روی مظنونان ترک خود تمرکز کرده بود.

به احتمال زیاد پس از محکومیت پکر فرصت های از دست رفته بیشتری وجود خواهد داشت. اسکای نیوز آن را شنید اظهارات چندین کارگر سابق جنسی که پکر در اوایل دهه 2000 برای سکس پول پرداخت کرد و نشان داد که نگرانی در مورد رفتار جنسی خطرناک او سال ها قبل از کشته شدن کالدول با پلیس مطرح شده بود.

به‌طور تکان‌دهنده، اسکای گزارش می‌دهد که زنی پس از گزارش یک تجاوز جنسی جدی توسط پکر در ایست اند گلاسکو، به جرم فحشا دستگیر و به سلول‌های پلیس انداخته شد.

ماگدالن رابرتسون، اولین قربانی شناخته شده پکر که در سن 15 سالگی توسط او مورد تجاوز قرار گرفت، به بی بی سی اسکاتلند گفت که پس از صدور حکم “احساسات مختلطی” داشته است. او گفت: «اگرچه او اکنون محکوم شده است، اما زمان زیادی برای فرار از این موضوع داشته است.

عامر انور، وکیل او، بعد از ظهر چهارشنبه روی پله‌های دادگاه عالی در گلاسکو به همراه مارگارت مادر کالدول، توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که میزان قتل برای کارگران جنسی در بریتانیا 12 برابر بیشتر از سایر زنان است.

انور گفت که مادر کالدول در روزهای آتی با وزیر اول، لرد وکیل و کمیسر پلیس اسکاتلند ملاقات خواهد کرد تا استدلال کنند که “کسانی که در سیستم عدالت کیفری ما به پکر آزادی او را داده اند باید در نهایت مورد بازخواست قرار گیرند.”

او گفت: “صرف نظر از حرفه، وضعیت، مسائل اعتیاد یا آسیب پذیری یک زن، این هرگز نباید به عنوان دلیلی برای نادیده گرفتن خشونت جنسی یا رفتار با او به عنوان یک شهروند درجه دو مورد استفاده قرار گیرد.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *