می 6, 2024

قانون فرار مالیاتی که به طور عمومی اجرا نمی شود ممکن است وجود نداشته باشد دن نیدل

0

من بیشتر سال 2017 را صرف این کردم که برخی از بزرگترین بانک ها و شرکت های جهان هرگز فرار مالیاتی را تسهیل نکنند، حتی به طور تصادفی.

این شرکت‌ها برای یافتن و بستن هر راهی که یک کارمند متقلب، اعم از کوچک یا ارشد، می‌تواند به مشتری یا طرف تجاری خود کمک کند تا از پرداخت مالیات در هر کجای دنیا فرار کند، هزینه‌های گزافی را خرج کردند.

چه چیزی منجر به چنین طغیان روحیه عمومی شد؟ قانون امور مالی جنایی 2017 – پیروزی نامعلوم دولت های کامرون و می.

اگر یکی از کارمندانش فرار مالیاتی را تسهیل کند، این قانون برای هر شرکتی جرم جدیدی را برای شرکت ایجاد می کند. فرقی نمی‌کند که مدیران در فرار مالیاتی دست داشته باشند یا حتی از آن اطلاع داشته باشند – شرکت به طور خودکار مقصر خواهد بود.

این می تواند فرار مالیاتی در بریتانیا یا مالیات در جایی در جهان باشد. و شرکت‌های خارجی نیز اگر کوچک‌ترین حضوری در بریتانیا داشتند، در این محدوده قرار می‌گرفتند. هیچ کس نمی توانست آن را نادیده بگیرد.

اگر یک شرکت با موفقیت به دلیل فرار مالیاتی تحت تعقیب قرار گیرد، برای شرکت ها حکم اعدام خواهد بود: بانک ها می توانند مجوزهای بانکی خود را از دست بدهند، شرکت ها ممکن است قراردادهای دولتی خود را از دست بدهند، شرکت های معدنی ممکن است امتیازات خود را از دست بدهند.

فقط یک دفاع وجود داشت. اگر شرکتی بتواند ثابت کند که رویه‌های کافی برای جلوگیری از تسهیل فرار مالیاتی توسط کارکنان خود دارد، می‌تواند از مسئولیت کیفری اجتناب کند. و این تمام نکته بود. هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که یک کارمند کلاهبردار، در جایی، روزی فرار مالیاتی را برای شخص دیگری تسهیل نخواهد کرد. بنابراین آنها باید برای ایجاد “روش های معقول” واقعاً سخت کار می کردند. برای همین مرا استخدام کردند.

قانون امور مالی جنایی (CFA) یک مفهوم درخشان بود. و همه تصور می‌کردند که غالب خواهد شد – که بقیه اروپا و شاید بقیه جهان قوانین مشابهی را اتخاذ خواهند کرد. هر شرکتی در جهان به یک پلیس مالیاتی غول‌پیکر و بدون حقوق تبدیل می‌شود. این پتانسیل را داشت که به طور اساسی دامنه سوء استفاده بازیگران مخرب از شرکت های قانونی را محدود کند. پاسخی قانع کننده به این اتهام که شهر لندن “پایتخت پول کثیف جهان” است.

CFA از مدل موفق قانون رشوه پیروی کرد. این امر همچنین باعث ایجاد یک جرم کیفری خودکار برای شرکت هایی با یک دفاع واحد می شود و به آنها انگیزه می دهد تا امور خود را مرتب کنند. و مردم واقعاً قانون رشوه خواری را بسیار جدی می گیرند – حتی بیشتر از آن پس از اینکه ایرباس مجبور شد 830 میلیون پوند برای حل و فصل پرونده رشوه در بریتانیا در سال 2020 بپردازد و Entain مجبور شد سال گذشته 615 میلیون پوند جریمه بپردازد.

مردم در ابتدا CFA را به همان اندازه جدی گرفتند. همه ما منتظر اولین محاکمه بودیم: در سال 2019، HMRC اعلام کرد که 9 تحقیق زنده و سپس 13 مورد در سال 2020 وجود دارد. اما هیچ اتفاقی نیفتاد. هر سال تحقیقات بیشتری اعلام شد. بدون پیگرد قانونی هر سال

و بنابراین CFA به تدریج کمتر ترسناک می شود. سال 2024 است و هنوز هیچ پیگرد قانونی نداشته است. آن دسته از مشتریانی که برای کار گسترده در سراسر تجارت جهانی خود هزینه پرداخت کرده اند، احتمالاً احساس می کنند که مکنده هستند. برخی از رقبای آنها که پیروز شدند احتمالاً احساس می کنند که حق دارند. حتی بهترین شیوه های مبارزه با فرار مالیاتی باید به طور مرتب به روز شوند – اما چه کسی پول زیادی را برای به روز رسانی کار خود در سال 2017 خرج می کند؟

به طوری که حفاظت ارزشمند در برابر فرار مالیاتی سال به سال ارزش خود را از دست می دهد. مطمئناً تمام صحبت ها درباره الگوبرداری از سایر کشورها از انگلیس ناپدید شده است.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

این امکان وجود دارد که هیچ شرکتی تحت پیگرد قانونی CFA قرار نگرفته باشد زیرا حتی یک شرکت بریتانیایی از سال 2017 فرار مالیاتی را تسهیل نکرده است. با این حال، به نظر می رسد که به خصوص محتمل نیست. دلیل قابل قبول تر این است که وقتی شواهدی مبنی بر کمک و مشارکت در فرار مالیاتی آشکار شد، HMRC مجازات ها را در پشت صحنه تعیین کرد و موضوع بی سر و صدا حل شد.

از منظر صرفاً اقتصادی، این احتمالاً منطقی است. HMRC می تواند مالیات را بدون زمان، هزینه و خطر پیگرد قانونی دریافت کند. اما در دراز مدت این یک اشتباه جدی است. آن چیزی را که زمانی ابزار قدرتمندی بود خنثی می کند.

قانونی که به طور عمومی اجرا نمی شود ممکن است وجود نداشته باشد. فقط مقدسین این را رعایت می کنند. بقیه – افرادی که واقعاً می خواهیم از آنها پیروی کنیم – اهمیتی نمی دهند.

اگر می‌خواهیم فرار مالیاتی را از دنیای شرکت‌ها حذف کنیم، به قوانین جدیدی نیاز نداریم – فقط باید قوانینی را که داریم اجرا کنیم.

دن نیدل مدیر مالیاتی سابق کلیفورد چنس و بنیانگذار Tax Policy Associates است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *