می 7, 2024

رسوایی افق: نگرانی در مورد مسیر پیچیده عدالت برای قربانیان اسکاتلندی | رسوایی اداره پست افق

0

این هفته تحقیقات عمومی طولانی مدت در مورد رسوایی هورایزن IT شواهدی را در مورد پرونده بیل کوارم، پدر پنج فرزند که اداره پستی در هبریدهای بیرونی اسکاتلند را اداره می کرد، خواهد شنید.

کوارم سال گذشته پس از اعتراف به اتهامات اختلاس در سال 2010 برای جلوگیری از زندان، محکومیت خود را لغو نکرد. آن بیوه آن را توصیف کرد شرمساری که پس از محاکمه شوهرش را فرا گرفت.

در حالی که حدود 900 کارمند پست در سراسر بریتانیا بر اساس شواهد به دست آمده از سیستم حسابداری دیجیتال معیوب تحت تعقیب قرار گرفته اند، تخمین زده می شود که تعداد افراد آسیب دیده در اسکاتلند بین 54 تا 100 نفر متغیر است. تا محکومیت آنها تأیید شود.

MSP هایی که از اپراتورهای پستی حمایت می کنند، نگرانی های جدی را در مورد مسیر پیچیده تر و دلهره آورتر برای عدالت پیش روی قربانیان Horizon در اسکاتلند ایجاد می کنند.

در واقع، کالوم گرین هاو، مدیر اجرایی فدراسیون ملی مدیران فرعی و اپراتور پست در روستای وست لینتون در جنوب ادینبورگ به مدت 22 سال، دادستان ارشد اسکاتلند را متهم کرده است که “موانع بیشتری بر سر راه عدالت قرار داده است”.

در اسکاتلند، پرونده‌ها توسط اداره پست بررسی می‌شد، اما توسط اداره مالی و دادستانی (COPFS)، دفتر دادستان عمومی در اسکاتلند، بر خلاف انگلستان و ولز، که اداره پست اکثریت قریب به اتفاق پرونده‌ها را مستقیماً تحت پیگرد قانونی قرار می‌داد، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرفت. .

دوروتی بین، وکیل ارشد و رئیس COPFS، هفته گذشته در پارلمان اسکاتلند بیانیه ای ارائه کرد که در آن این احتمال را مطرح کرد که “هر موردی که شامل شواهد Horizon باشد به منزله تخلف در عدالت نیست” – که او در مورد آن اختلاف نظر دارد، وزیر اول Humza را به ارمغان می آورد. یواف گفت که دولت او با همتایان بریتانیایی خود برای پذیرش قول ریشی سوناک در مورد امداد عمومی همکاری خواهد کرد.

گرین هاو گفت: “در جنوب به نظر می رسد که قوه قضاییه مایل است با نخست وزیر همکاری کند تا این محکومیت ها لغو شود، خواه مردم مطرح کرده باشند یا نه.” ، با توجه به اینکه دادستان ها باید به دادگاه استیناف مراجعه کنند تا توضیح دهند که چرا دیگر به محکومیت اعتماد نمی کنند.

من می‌دانم که بین می‌گوید دادگاه نباید واکنشی تند داشته باشد، اما لحن و زبان او نسبت به آنچه که مردم دهه‌ها متحمل شده‌اند حساس نبود.»

Michael Marra MSP که تابستان گذشته میزبان گروهی از اپراتورهای پستی در Holyrood بود، معتقد است دلایل مختلفی وجود دارد که چرا قربانیان اسکاتلندی Horizon ممکن است مطرح نشده باشند. او گفت: “برخی از آنها حرکت کرده اند، برخی دیگر از تجربه خود آنقدر آسیب دیده اند که نمی توانند برگردند و همچنان بی اعتمادی به اداره پست وجود دارد.”

وی افزود: بیانیه لرد وکیل در هفته گذشته به پارلمان، ابهام بیشتری را به این روند افزود و از برخی جهات با آنچه وزیر اول قبلاً گفته بود در تناقض بود. مردم احساس می‌کنند که از آنها خواسته می‌شود دوباره در یک فرآیند سخت شرکت کنند، اما تردیدهای جدی در مورد اینکه آیا نتیجه متفاوت خواهد بود وجود دارد.

در سپتامبر 2020، کمیسیون بررسی پرونده های جنایی اسکاتلند، که همچنان قربانیان بالقوه بی عدالتی را تشویق می کند تا جلو بیایند، به 73 نفر که ممکن است بر اساس شواهد Horizon به اشتباه محکوم شده باشند، نامه نوشت و به مشکلات یافتن افراد دخیل اشاره کرد. اینها بیشتر موارد تاریخی هستند.

از آن زمان تاکنون، 17 نفر درخواست بررسی پرونده های خود را داشته اند که در نتیجه 7 مورد به دیوان عالی کشور ارجاع شده که چهار مورد از آنها منجر به نقض محکومیت شده است.

هفته گذشته باین گفت که اداره تاج و تخت حدود 100 مورد احتمالی Horizon را بررسی کرده است که تعداد آنها اکنون به 54 کاهش یافته است.

میشل تامسون، نماینده SNP، هفته گذشته از بین پرسید که چگونه پتانسیل آسیب‌دیدگی مجدد می‌تواند به عنوان مانعی برای برخی از افرادی که درخواست بررسی می‌کنند، عمل کند. بین گفت این یک نکته مشروع است. تامسون همچنین ماهیت پیچیده و وقت گیر فرم های درخواست را برجسته کرد، که باید توسط متقاضیانی که قبلاً احساس می کنند به اندازه کافی توسط مؤسسه قانونی خدمات ارائه نشده است، تکمیل شود.

او پرسید: “آیا درمان ها و برنامه های مختلف در اسکاتلند واقعا پایدار هستند؟”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *