می 3, 2024

حکم حبس زن باردار در حکم «پایه» بریتانیا لغو شد | زندان و تعلیق

0

دادگاه تجدید نظر حکم زندان یک زن باردار شدید را لغو کرده است تا او بتواند با خیال راحت زایمان کند – موردی که توسط مبارزان به عنوان نقطه عطفی مورد استقبال قرار گرفت.

این زن 22 ساله تقریباً هشت ماهه باردار است و به پره اکلامپسی بالقوه تهدید کننده زندگی مبتلا شده است که بر رگ های خونی مادر و جریان خون نوزاد تأثیر می گذارد.

این زن به دلیل داشتن سلاح گرم و مهمات به پنج سال حبس محکوم شد و دو سال و نیم حبس سپری کرد. او تنها زمانی متوجه شد که باردار است، در بدو ورودش به زندان، آزمایش بارداری معمولی انجام شد.

فعالان قبلاً استدلال کرده بودند که مجتمع زندان نباید زنان باردار را در خود جای دهد. در سپتامبر 2019، یک نوزاد تازه متولد شده به نام عایشه کلیری، پس از اینکه مادرش ریانا به تنهایی به دنیا آورد، در سلول زندان HMP Bronzefield مرده پیدا شد. بر اساس داده‌های دولت، در سال‌های 2022 تا 2023، 44 مورد از زنان در بازداشت به دنیا آمد که 98 درصد آنها در بیمارستان بودند.

پیپا وودرو، وکیل زن باردار، روز پنجشنبه در جلسه دادگاه تجدیدنظر گفت که خطر زایمان زودرس این زن “واقعی” است و مدیریت بارداری او در زندان “حتی به نظر نمی رسد که به اندازه کافی باشد.” وضعیت آنها».

او افزود که این زن “سابقه قابل توجهی از تروما و بیماری روانی” داشت و او “نابالغ و آسیب پذیر” بود.

وودرو در مورد جنایت خود گفت: “او هیچ ارتباط پایداری با همکاران منفی که او را به این آشفتگی کشانده اند، ندارد.”

در حکمی شفاهی، لرد جاستیس هولروید، معاون بخش کیفری دادگاه استیناف، به همراه قاضی گارنهام و اندرو بیکر، گفت: “ما این موضوع را یک مورد کاملا استثنایی می دانیم.”

قضات حکم صادره از سوی دادگاه کیفری برای وی را لغو و با دو سال حبس تعلیقی با شرایط بازپروری جایگزین آن شدند.

هولروید خطاب به این زن که با اشک از طریق لینک ویدیویی زندان به حکم قضات گوش می‌داد، گفت: این یک مسیر فوق‌العاده است که دادگاه در حال انجام آن است.

مادر این زن که برای صدور حکم در دادگاه حضور داشت، پس از آن گفت: دخترم را پس گرفتم. خیلی ممنون. او دختر خوبی است، اما با شخص اشتباهی درگیر شد. حالا او می تواند در بیمارستان با من در کنارش زایمان کند و ما می توانیم این بچه را با هم بزرگ کنیم.»

مادر می ترسید که اگر دخترش در زندان به دنیا بیاید، سرنوشتی مشابه ریانا کلیری داشته باشد. او با Level Up که برای پایان دادن به حبس زنان باردار کار می کند تماس گرفت و از او کمک و حمایت کرد.

جینی استارلینگ، یکی از کارگردانان Level Up، گفت: «این حکم تاریخی نشان دهنده یک تغییر اساسی در عملکرد مجازات است. چندین کشور دیگر بازداشت مادران باردار یا تازه وارد را ممنوع کرده اند و دادگاه های انگلیس شروع به رسیدگی به این موضوع کرده اند. زندان هرگز مکانی امن برای بارداری نخواهد بود.

«بازرس زندان، وزارت دادگستری و NHS همگی حاملگی در زندان را به عنوان پرخطر طبقه بندی کرده اند. یعنی وقتی قاضی یک زن باردار را به حبس محکوم می کند، او را به بارداری پرخطر محکوم می کند. این غیر قابل قبول است.”

سخنگوی وزارت دادگستری گفت: حضانت همیشه آخرین راه حل برای زنان است و قضات مستقل در هنگام صدور حکم عوامل تخفیف دهنده مانند حاملگی را در نظر می گیرند.

ما پیشرفت قابل توجهی در بهبود مراقبت از زنان باردار در زندان داشته ایم، به عنوان مثال با بکارگیری افسران متخصص رابط مادر و فرزند در هر زندان زنان و بهبود حمایت های رفاهی و خدمات اجتماعی.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *