می 3, 2024

رایانه ها به ندرت اشتباه می کنند، اما سیستم های رایانه ای اغلب اشتباه می کنند

0

مقاله شما در مورد پیش فرض قابلیت اطمینان رایانه هدف اشتباهی را هدف قرار می دهد (به روز رسانی قانون شواهد رایانه ای برای جلوگیری از تکرار Horizon، وزیران، 12 ژانویه). کامپیوتر به طور کلی ممکن است می توانید برای انجام آنچه از آنها خواسته می شود به آنها تکیه کنید. ناهنجاری های الکترونیکی و خرابی های مکانیکی اتفاق می افتد، اما نه اغلب. وقتی در مورد اشکالات صحبت می کنیم، معمولاً منظور نرم افزاری است که آنچه را که قرار است انجام دهد یا آنچه از آن انتظار می رود را انجام نمی دهد. سوال مهم این است: چیست دارد آیا در شرایط خاصی از رایانه خواسته شده است که کاری انجام دهد؟ در یک سیستم بزرگ، این امر به طرز وحشتناکی پیچیده می‌شود، زیرا قوانین کسب‌وکار در جایگشت‌های زیادی با هم تعامل دارند که به طور جامع آزمایش نمی‌شوند.

بنابراین سؤال این نیست که آیا رایانه قابل اعتماد است (که احتمالاً چنین است)، بلکه این است که آیا رایانه قابل اعتماد است یا خیر سیستم شما می توانید برای ارائه نتیجه ای که طراحان در هر شرایطی می خواستند به آن تکیه کنید. معمولاً فهمیدن این امر بسیار دشوارتر است و پاسخ ممکن است به جای اطمینان مطلق نیاز به بازتاب یک احتمال معقول داشته باشد. در هر صورت باید تشخیص مثبت داده شود و مشکوک نباشد.
مارک دو برونر
پل برن، یورکشایر شمالی

یک کلمه مهم در گزارش شما گم شده است. این رایانه ها نیستند که خطاپذیر هستند، بلکه سیستم های رایانه ای هستند. سیستم‌های رایانه‌ای سخت‌افزار و نرم‌افزار را با هم ترکیب می‌کنند، و این عنصر اخیر است که خطاپذیری خود را نشان می‌دهد. بله، سخت‌افزار رایانه ممکن است از کار بیفتد، اما وظیفه نرم‌افزار این است که اطمینان حاصل کند که تمام داده‌های تراکنش منتقل شده بین، مثلاً، یک پایانه محلی و یک سرور مرکزی، دست نخورده می‌رسند. اگر پیوند ارتباطی خراب شود، نرم افزار باید بداند که تراکنش ناقص است و بتواند آن را بازیابی کند. چنین سیستم هایی وجود دارند. یکی از آنها اینترنت است. امیدوارم کلمات این نامه، که از طریق ایمیل ارسال شده است، به همان ترتیبی که کامپیوتر من را ترک کردند، به سیستم ایمیل گاردین رسیده باشد، اما ممکن است در چندین پاکت شماره گذاری شده تحویل داده شده باشد.
مایک لوکاک
سندباخ، چشایر

رایانه ها به ندرت قابل خطا هستند – مشکلات در عنصر انسانی که آنها را برنامه ریزی می کند به وجود می آید.
پیت اسطوخودوس
وودتورپ، ناتینگهام

آیا عکسی دارید که بخواهید با خوانندگان گاردین به اشتراک بگذارید؟ اگر بله، لطفا برای بارگذاری اینجا کلیک کنید. منتخبی در ما منتشر خواهد شد بهترین عکس های خوانندگان گالری ها و در نسخه چاپی شنبه ها.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *