می 3, 2024

روزنامه پست از تهدید به زندان برای متقاعد کردن متهمان برای سکوت در مورد شکست های Horizon استفاده کرد رسوایی اداره پست افق

0

بازپرسی که متهم به رفتار مانند یک “گانگستر مافیایی” در هنگام اطمینان از محکومیت های نادرست علیه اپراتورهای پستی است، اعتراف کرده است که اتهامات سبک تری در ازای سکوت در مورد گناه سیستم هورایزن IT ارائه شده است.

در چندین مورد، به متهمان گفته شد که اگر در مورد اشتباهات سیستم حسابداری ساکت بمانند، می توانند از زندان اجتناب کنند، بخشی از استراتژی تهاجمی خدمات پستی برای محافظت از پرونده های آنها در صورت تعقیب قضایی.

بازرسان اعتراف کردند که در یک تحقیق عمومی در مرکز لندن در مورد یکی از بزرگترین تخلفات قضایی بریتانیا، استفان برادشاو، که از سال 1978 در اداره پست استخدام شده است، گفتن یک مظنون زن را در حالی که او به عنوان یک کلاهبردار کار می کرد، ” شلخته” رد کرد. با این حال، او اعتراف کرد که یکی دیگر را به گفتن «دروغ‌های زیادی» در مصاحبه‌های «خوب نبود» متهم کرده است.

او همچنین اذعان کرد که از ادعاها مبنی بر اینکه سیستم حسابداری Horizon مسئول مغایرت در حساب‌های شعبه «از ابتدا» بوده، آگاه بوده است، اما افزود که هیچ دستورالعملی از بالا برای توقف تعقیب قضایی دریافت نکرده است.

بازپرس سابق اداره پست می‌گوید که از مشکلات Horizon می‌داند اما «دانش فنی» ندارد – ویدیو

ادوارد هنری کی سی، که نماینده برخی از متهمان دروغین است، گفت: “آقای بردشاو، برخلاف آنچه شما می گویید، شما و بخش امنیتی شما، از همان ابتدا غرق اطلاعاتی بودید که Horizon کار نمی کند.”

برادشاو پاسخ داد: “اطلاعات از طریق آن منتشر شد، بله.”

او اذعان کرد که “احتمالا” اشتباه است که وکلای اداره پست اتهامات ملایم تری را علیه کسانی که به دادگاه گفته اند “هیچ مشکلی در Horizon” مطرح کرده اند.

بازجویی از برادشاو به عنوان بخشی از تحقیقات عمومی، که اکنون در سومین سال خود قرار دارد، ماه ها به تعویق افتاده بود زیرا اداره پست نتوانست به طور کامل اسناد مربوط به این رسوایی را فاش کند، برخی از آنها در روز پنجشنبه عمیق تر بررسی شدند.

نماینده حقوقی اداره پست روز جمعه پس از اینکه رئیس تحقیق، قاضی بازنشسته دیوان عالی، سر وین ویلیامز، در مورد اینکه آیا اسناد به عمد مخفی شده است، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

در یک خودارزیابی ظاهراً نفرین‌آمیز که در روز پنجشنبه به تحقیقات عمومی ارائه شد، برادشاو به خود می‌بالید که اپراتور پستی را که ادعاهایی علیه Horizon مطرح کرده بود، به اتهام کلاهبرداری حسابداری و سرقت متهم کرده است، زیرا نرم‌افزار به جریان اعتبار می‌بخشد. ” کمپین مدیران فرعی سابق”.

جولیان بلیک، وکیل دادگستری، پرسید که آیا این کار ظاهراً پاداشی را به همراه داشته است. بردشاو گفت که حفاظت از منافع پست “ممکن است” به پاداش های نقدی برای او منجر شود، اما “بستگی به این دارد که چه کسی به فرم ها نگاه می کند” و افزود که لاف زدن او “اسراف آمیز” بود.

وین ویلیامز پشت میزی می نشیند که یک صفحه کامپیوتر و یک پلاک با نام خود روی آن است
رئیس تحقیق پست، قاضی سابق دیوان عالی، سر وین ویلیامز. عکس: Post Office Horizon IT Inquiry/PA

او همچنین در طول بازجویی اعتراف کرد که در سال 2012 بیانیه شاهد را امضا کرده است، که او آن را ننوشت، که در آن در دادگاه “اعتماد مطلق” خود را به سیستم هورایزن IT اعلام کرده بود، حتی اگر “مسلط به فناوری” نبود. .

این بیانیه در واقع توسط وکلای خارجی کارترایت کینگ نوشته شده و توسط رئیس روابط عمومی پست، رونان کلهر، ویرایش شده است. برادشاو گفت: “در گذشته… احتمالاً باید یک خط متفاوت وجود داشت: “اینها حرف های من نیستند.”

اوایل این هفته، کوین هالین‌راک، وزیر امور پستی به مجلس عوام گفت که بین سال‌های 1999 تا 2015، در مجموع 900 اپراتور پستی به دلیل جرایم مربوط به سرقت، حسابداری نادرست و کلاهبرداری بر اساس اطلاعات نادرست از یک سیستم رایانه‌ای که به دروغ گمان می‌کردند محکوم شدند. پول از حساب های اداره پست ناپدید شد.

از این تعداد، 95 پرونده در دادگاه تجدیدنظر ابطال شد، اما روز چهارشنبه دولت اعلام کرد که پس از اعتراض عمومی در مورد این رسوایی، قانونی را برای تبرئه همه کسانی که در آن دخیل بودند، معرفی خواهد کرد.

اداره پست متهم به آزار و شکنجه بدخواهانه کارگران شد، حتی با وجود شواهدی مبنی بر نقص سیستم Horizon. با این حال، برادشاو ادعاهای مطرح شده در تحقیقات درباره رفتار “قلدری” در طی مصاحبه هایی که با متهمان تحت قانون پلیس و شواهد جنایی انجام داد را رد کرد.

متهم ژاکلین مک دونالد است که در سال 2011 به 18 ماه زندان محکوم شد و دستور مصادره 99759.60 پوندی صادر کرد. در شهادتی، بازرسان پست، از جمله برادشاو، پست را متهم کردند که “مانند گانگسترهای مافیایی عمل می کند.”

تحقیق گزیده‌هایی از مصاحبه‌ای که بردشاو با مک‌دونالد انجام داد شنید. بردشاو از او خواسته بود که به او بگوید چه اتفاقی برای این پول افتاده است، که او پاسخ داده بود: “من نمی دانم پول کجاست، به شما گفتم.” او پاسخ داده بود: “تو به من خیلی دروغ گفتی.”

بلیک پیشنهاد کرد که این زبان «شما ممکن است در یک برنامه کارآگاهی تلویزیونی دهه 1970 ببینید».

برادشاو پاسخ داد که وقتی پرونده به محاکمه رسید، دفاع از این مصاحبه به عنوان “ظالمانه” تلقی نشد. او همچنین گفتن مک‌دونالد را رد کرد که او تنها کسی است که از سیستم Horizon استفاده می‌کند و از کمبودهای آشکار رنج می‌برد، اتهامی که توسط 49 اپراتور دیگر بازجویان پستی او مطرح شده است.

برادشاو در این تحقیق گفت: «من این ادعا را که من یک دروغگو هستم رد می‌کنم.» وی افزود: «خانم ژاکلین مک‌دونالد نیز اشتباه می‌کند وقتی ادعا می‌کند که بازرسان پست مانند گانگسترهای مافیایی رفتار می‌کنند، تهدید می‌کنند و به او دروغ می‌گویند که می‌خواهد جایزه بگیرد.»

برادشاو همچنین توسط یک کارمند پست مرسی ساید، ریتا ترلفال، متهم شد که از او در مورد رنگ چشمانش و جواهراتی که پوشیده بود پرسیده بود، قبل از اینکه به او بگوید: “بسیار خوب، پس ما شرحی از شما داریم.” مصاحبه تحت احتیاط در اوت 2010.

شازیه صدیق که به دروغ به دزدی 40000 پوند از اداره پست متهم شده بود، ادعا کرد که برادشاو در یک مکالمه تلفنی در سال 2016 او را تعقیب کرده و او را “عوغه” خطاب کرده است، “که به نظر من بسیار ناراحت کننده بود”. برادشاو گفت این ادعاها “کاملاً نادرست” است.

همچنین مشخص شد که در یک پرونده جداگانه، از برادشاو پرسیده شده بود که آیا ارزش هزینه کردن 2500 پوند برای انجام جستجوی داده‌ها را دارد که می‌تواند یکی از ادعاهای متهم در مورد اشکالات Horizon را تأیید کند. کار اضافی انجام نشد. بردشاو گفت که نمی تواند دنباله سند را توضیح دهد. او فعالیت غیرحرفه‌ای را تکذیب کرد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *