می 2, 2024

قانون سرمایه گذاری مشترک: لایحه نماینده مجلس با هدف جلوگیری از زندانی شدن افراد بی گناه | سرمایه گذاری مشترک

0

یک تغییر پیشنهادی در قانون انگلیس می تواند از زندانی شدن افراد بی گناه تحت دکترین بحث برانگیز شرکت مشترک جلوگیری کند.

این لایحه که توسط نماینده حزب کارگر، کیم جانسون، نماینده لیورپول ریورساید ارائه شده است، روز جمعه برای دومین بار در مجلس عوام مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این لایحه توسط شخصیت‌های عمومی از جمله جیمی مک گاورن، فیلمنامه‌نویس تلویزیونی و بازیگران ماکسین پیک و اندرو تیرنان، که همگی سفیران گروه کمپین Jengba (شرکت مشترک بدون گناه توسط انجمن) هستند، حمایت می‌شود.

بر اساس این دکترین، اگر دادگاه تشخیص دهد که او پیش بینی کرده است که طرف دیگر احتمالاً مرتکب آن جرم شده و قصد تشویق یا کمک به او را داشته است، ممکن است فردی به طور مشترک برای جرم طرف دیگر محاکمه شود. این امر منجر به این شده است که ناظران یا افرادی که در جنایات بسیار کمتری درگیر هستند به قتل یا قتل عمد محکوم شوند. تغییر در قانون تصریح می کند که متهمان باید “سهم قابل توجهی” در جرم داشته باشند تا به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک محکوم شوند.

در سال 2016 دیوان عالی کشور رای داد این آموزه «روی نادرستی» گرفته و برای 30 سال سوء تعبیر شده است. در این بیانیه آمده است که دادگاه‌ها وقتی این واقعیت را که متهم ثانویه پیش‌بینی کرده بود که مرتکب اصلی ممکن است مرتکب قتل شود را به‌عنوان مدرک کافی دال بر گناهکار بودن در کمک یا تشویق متهم در نظر گرفتند، مرتکب «خطا» شدند. دیوان عالی توضیح داد که شخص تنها در صورتی مقصر است که شخص مرتکب جرم را تشویق یا کمک کند تا این کار را انجام دهد.

جیمی مک گاورن: “در شمال این قانون علیه جوانان طبقه کارگر و در جنوب علیه بسیاری از کودکان سیاه پوست استفاده می شود.” عکس: گری کالتون/آبزرور

انتظار می رفت این حکم تاریخی منجر به کاهش پیگرد قانونی و محکومیت برای سرمایه گذاری مشترک شود، اما گزارش 2022 برای مرکز مطالعات جنایی و عدالت نشان داد که هیچ تأثیر قابل‌توجهی نداشت، در حالی که تعداد سیاه‌پوستان محکوم به قتل در یک سرمایه‌گذاری مشترک افزایش یافت.

رای دیوان عالی کشور در سال 2016 به دلیل مبهم بودن عبارت “تشویق و کمک” مشکل جدیدی ایجاد کرد – حضور متهم در صحنه جرم می تواند به عنوان حمایت و تشویق عاملان تلقی شود. این دکترین برای محکوم کردن افرادی که در حال دعوا بودند، اما نه با قربانی، افرادی که در صحنه جرم حضور نداشتند، زنانی که کنترلی بر رفتار دوست پسر خود نداشتند و افرادی که انواع خاصی از موسیقی را گوش می‌دادند، محکوم کرد. مثل دریلجایی که محاکمه ها به جای دخالت در یک جنایت، بر شخصیت و فرهنگ تمرکز دارند.

این بررسی Lammy از سال 2017 اشاره کرد که جوانان، به‌ویژه پسران و مردان سیاه‌پوست، معمولاً به‌عنوان عضوی از گروه‌ها و نه اعضای گروه‌ها، که شواهد کافی برای آن وجود ندارد، تصور می‌شود.

در سال 2023، پس از یک چالش قانونی از سوی گروه حقوق بشر لیبرتی به نمایندگی از جنبا، سرویس دادستانی سلطنتی موافقت کرد که بر اساس دکترین تعصب نژادی، پیگرد قانونی را زیر نظر بگیرد. نتایج آزمایش شش ماهه CPS که در سپتامبر گذشته منتشر شد، نشان داد که سیاهپوستان 16 برابر بیشتر از سفیدپوستان در جوینت ونچرها محاکمه می شوند و بیش از نیمی از افرادی که تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند متعلق به اقلیت ها هستند.

داده‌ها همچنین نشان داد که کودکان، جوانان و مردان به طور نامتناسبی تحت تأثیر پیگرد قانونی مشترک شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. نزدیک به 93 درصد از متهمان سرمایه گذاری مشترک مرد هستند.

تحقیقی که این هفته منتشر شد مطالعه جامعه شناسان بکی کلارک و پاتریک ویلیامز از دانشگاه متروپولیتن منچستر همچنین نشان می دهد که هزینه کل مالیات دهندگان برای میانگین 1088 نفری که هر سال به جرم JE محکوم می شوند، 1.2 میلیارد پوند است. هزینه رسیدگی و مجازات جرایم قتل برای یک متهم تحت یک تعهد مشترک 1,368,542 پوند است و برای هر متهم اضافی که با استفاده از JE مورد برخورد قرار می گیرد و مجازات می شود 1,291,031 پوند است.

لایحه جانسون به طور خاص بیان می کند که مردم باید “سهم قابل توجهی” در یک جرم داشته باشند تا مجازات شوند. بخش 8 قانون لوازم جانبی و حامیان 1861 در حال حاضر چنین می‌گوید: «هرکسی که به ارتکاب هر جرمی کمک می‌کند، تشویق می‌کند، نصیحت می‌کند یا به ارتکاب هر جرمی دست می‌یابد، اعم از جرمی که طبق قانون عرفی یا طبق هر قانونی ساخته شده یا باید انجام شود.»، می‌توان محاکمه و متهم کرد. و به عنوان مرتکب اصلی مجازات می شود.» این اصلاحیه این تغییر را به «هرکسی که از طریق مشارکت قابل توجه در ارتکاب آن اقدام مجرمانه را حمایت، تشویق، توصیه یا انجام دهد…» تغییر می دهد.

این نماینده مجلس که پس از تماشای درام تلویزیونی Common در سال 2014 مک گاورن از سرمایه گذاری مشترک مطلع شد، گفت که این لایحه به ما اجازه می دهد کسانی را که باید زندانی طولانی مدت باشند از کسانی که نباید جدا کنند.

جان کانلیف، یکی از بنیانگذاران Jengba، گفت که پسر نابینای او جردن در سال 2008 در سن 15 سالگی به قتل در یک سرمایه گذاری مشترک محکوم نمی شد، اگر عبارت پیشنهادی وجود داشت. جردن به حبس ابد محکوم نمی شد و زندگی او توسط سرمایه گذاری مشترک ویران می شد. جردن هیچ سهمی در مرگ قربانی نداشت، چه برسد به سهم قابل توجهی، و با این حال او 13 سال را در زندان گذراند.

مک گاورن به گاردین گفت که ترس از محکومیت بر اساس سرمایه گذاری مشترک، افراد بی گناه را به اعتراف به جنایات جزئی سوق می دهد. «در تمام پرونده‌های قتل مشترک، برخی از افراد نسبت به دیگران مقصرتر هستند. وکلای مدافع برای اجتناب از محاکمه بر سر یک شرکت مشترک، موکلان خود را متقاعد می کنند که به اتهامات کمتری مانند GBH اعتراف کنند.

او معتقد است که از این دکترین برای شیطان جلوه دادن جوانان محروم استفاده شده است. در شمال این قانون علیه جوانان طبقه کارگر و در جنوب علیه بسیاری از کودکان سیاه پوست استفاده می شود. هدف قانون این است که زباله ها را از خیابان ها دور نگه دارد، من فکر می کنم پلیس آن را چنین می بیند. همه این جوان ها را اینگونه می بینند – به عنوان زباله. و از این رو استفاده از سرمایه گذاری مشترک.

ماکسین پیک که در سریال عدالت جنایی برنده بفتا به کارگردانی پیتر موفات بازی کرد، به گاردین گفت: “آنچه که من را می ترساند این است که تعداد زیادی از افراد بی گناه و آسیب پذیر در یک شرکت مشترک گرفتار شده اند.” وقتی با گروهی هستید و یک عمل خشونت آمیز اتفاق می افتد ترسناک است و فقط با تماشای آن می توانید مقصر باشید. این قانونی است که مردان و پسران جوان طبقه کارگر را تحت الشعاع قرار می دهد. به ویژه مردان و پسران جوان سیاه پوست. این قربانی شدن طبقه ای از مردم است.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *