می 2, 2024

قربانیان جنایت در حالی که سیستم حقوقی انگلستان و ولز به زانو درآمده در انتظار اجرای عدالت می میرند | جرم

0

کمیسیونر قربانیان جنایت در انگلیس و ولز گفته است که قربانیان جنایت در انتظار اجرای عدالت هستند، زیرا رسیدگی به پرونده های آنها در دادگاه می تواند تا شش سال طول بکشد.

در حالی که قانون جدید برای احراز حقوق قربانیان در مجلس اعیان در نظر گرفته می شود، بارونس هلن نیولاو هشدار داد که سیستم قضایی به طور کلی “به زانو در آمده است” و عقب ماندگی های “شرم آور” قربانیان را دچار مشکلات حاد سلامت روان می کند.

او گفت: «قربانی هایی هستند که گاهی شش سال صبر می کنند تا به دادگاه بروند. این افراد قربانی تجاوز جنسی و سوء استفاده جنسی و همچنین کودکانی هستند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. یک دختر شش سال طول کشید تا به دادگاه آمد. و به خاطر محاکمه جان خود را گرفت.

“افرادی که قبلا آسیب دیده اند و آسیب دیده اند سعی می کنند به زندگی خود ادامه دهند و انجام این کار برای آنها غیرممکن است زیرا آنها همیشه منتظر هستند، منتظر هستند، منتظر هستند. متأسفانه برای برخی افراد این امر به طور قابل توجهی بر سلامت و سلامت روان آنها تأثیر می گذارد و آنها زندگی خود را می گیرند.

او گفت که اگرچه این قانون می‌تواند تجربه قربانیان را در این سیستم بهبود بخشد، اما بدون اقدامات خاص برای رسیدگی به تأخیرهای دادگاه تغییر چندانی نخواهد داشت. او همچنین از برنامه‌های دولت برای استخدام 150 قاضی و 100 کارمند دولتی و کارکنان دادگاه‌های اضافی برای رسیدگی سریع به درخواست‌ها در رواندا انتقاد کرد، بدون اینکه این کار را برای سیستم عدالت کیفری انجام دهد.

او گفت: «وقتی آنها را به دست می آورند شرم آور است زیرا ما کارهای دیگری برای انجام داریم. “چرا آنها نمی توانند این کار را با موارد دیگر انجام دهند؟ چرا باید یکی باشد و دیگری نباشد؟ این برای قربانیانی که منتظر تاریخ دادگاه هستند خوشایند نیست.»

آخرین آمار نشان می دهد که حجم پرونده های جنایی در دادگاه های تاج و تخت به بالاترین حد خود رسیده است. داده‌های وزارت دادگستری نشان می‌دهد که در سال منتهی به سپتامبر 2023، 66547 پرونده در انگلستان در انتظار محاکمه بودند که 28 درصد از آنها بیش از یک سال در دادگاه رسیدگی شده‌اند.

چنین تاخیرهایی به زمان لازم برای تحقیقات پلیس و رسیدگی به پرونده های دادستان ها و وکلای مدافع می افزاید که ممکن است چندین سال طول بکشد. میانگین کل زمان از ارتکاب جرم تا پایان پرونده در حال حاضر 671 روز است.

وزارت دادگستری گفت که «اقدام قاطعی» را برای «تسریع در اجرای عدالت برای قربانیان» انجام داده است و دادگاه‌ها اکنون «با سرعت تمام» به دنبال اختلالات ناشی از همه‌گیری و اقدامات صنعتی در حال «عملکرد» هستند. این اقدامات شامل افتتاح دو اتاق فوق العاده دائمی در منچستر و لافبورو، راه اندازی دادگاه های نایتینگل و افزایش سرمایه گذاری در استخدام با هدف استخدام 1000 قاضی بود. یک سخنگوی گفت: «بیش از هر زمان دیگری در دو سال گذشته پرونده های جنایی در دادگاه تاج و تخت مطرح می شود.

اما نیولاو گفت که معوقات مستمر نشان می‌دهد که وزیران باید «خلاق» باشند. او وضعیت را با اداره پست و رسوایی های خونی آلوده مقایسه کرد که در آن مردم در انتظار عدالت جان خود را از دست دادند. «مردم باید از تأثیری که می‌تواند بر سلامت روانی افراد بگذارد آگاه باشند. این در مورد زندگی فردی است که آسیب دیده است. آنها هرگز توسط سیستمی که قرار بود برای محافظت از آنها وجود داشته باشد، شنیده نشد.»

نیولو، یک نماینده محافظه کار که در ماه اکتبر پس از تصدی این پست از سال 2013 تا 2019 به عنوان کمیسر مستقل قربانیان در انگلیس و ولز منصوب شد، از زمانی که همسرش گری در سال 2007 در مقابل چشمانش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و قربانی یکی از آنها شد، مدافع حقوق بشر بوده است. از دو دخترش

او گفت که از زمان قتل شوهرش در برخی موارد پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است – از طریق آگاهی بیشتر از چالش های پیش روی قربانیان و از طریق پیش نویس قانونی برای تقویت حقوق قانونی آنها که در حال حاضر در پارلمان وجود دارد – اما از جنبه های دیگر اوضاع بدتر شده است. .

ما در مورد قربانیان بیشتر از ما صحبت می کنیم. که مثبت است. اما نکته منفی جنبه عدالت کیفری است. یک منطقه تا حدودی مرتب شده است، اما منطقه دیگر مرتب نشده است. آزاردهنده است؛ مثل این است که گاهی اوقات از ژله عبور می‌کنیم.»

او گفت که هیچ راه حل سریعی وجود ندارد، اما نقطه شروع می تواند شامل باز نگه داشتن دادگاه ها برای مدت طولانی تر و پرداخت حقوق بیشتر قضات برای کار عصرها و آخر هفته ها برای رسیدگی به پرونده های معوقه باشد.

نیولاو گفت که به نظر می رسد “حسن نیت زیادی” بین طرفین برای بهبود تجربیات قربانیان وجود دارد، از جمله لایحه قربانیان و زندانیان، که در حال حاضر در مرحله کمیته در مجلس اعیان در حال بررسی است. این قانون پلیس، جامعه و سازمان‌های بهداشتی را ملزم می‌کند تا با همکاری یکدیگر خدمات حمایتی را برای قربانیان ارائه دهند.

با این حال، او گفت که اگر این لایحه به شکل فعلی به قانون تبدیل شود، “بسیار ناامید خواهد شد”. همراه با خیریه های حمایت از قربانیان، این سازمان خواستار تغییراتی از جمله گسترش حمایت از خانواده های افرادی است که در خارج از کشور به قتل رسیده اند. حقوق بیشتر برای قربانیان مجرمان روانی؛ تدابیر حفاظتی برای جلوگیری از افشای سوابق بیمار مانند یادداشت های درمانی؛ اقدامات بهبود یافته برای پاسخگویی مقاماتی مانند پلیس برای ارائه خدمات قربانیان؛ و گسترش حقوق برای قربانیان رفتارهای ضد اجتماعی مداوم.

بدون چنین تغییراتی، نیولاو می ترسد که این صورتحساب “دندانی نداشته باشد” و “قربانیان را ناامید کند”. او گفت: «از زمانی که من این نقش را برعهده گرفتم و به عنوان یک فعال قربانی به مجلس اعیان آمدم، این هدف و قولی به ما داده نشده است. با این حال، او معتقد است که این یک فرصت منحصر به فرد برای تغییر نحوه رفتار با قربانیان است: «ما باید شروع به گوش دادن به قربانیان کنیم. نه فقط گفتن “خیلی متشکرم” و انجام هیچ کاری. اما در واقع گوش دادن.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *