می 2, 2024

والدو کالوکان: CPS برای رسیدگی به پرونده قتل ناتینگهام مورد بررسی قرار می گیرد | سیستم عدالت کیفری بریتانیا

0

دادستان کل اعلام کرد که دادستان ها در مورد رسیدگی به پرونده والدو کالوکان، از جمله تصمیم آنها برای تأیید اتهامات قتل غیرعمد، مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

ویکتوریا پرنتیس گفت که این بازنگری به تصمیم سرویس دادستانی سلطنتی مبنی بر پذیرش اقرار گناه کالوکان در قتل غیرعمد بر اساس کاهش مسئولیت و اینکه آیا CPS به تعهدات خود برای مشورت با خانواده‌ها قبل از پذیرش اقرار مجرمیت عمل کرده است، بررسی می‌شود.

کالوکان، 32 ساله، دانش آموزان بارنابی وبر، 19 ساله، گریس اومالی-کومار، 19 ساله، و مدیر مدرسه، ایان کوتس، 65 ساله، را در ساعات اولیه 13 ژوئن سال گذشته در ناتینگهام کشت و سپس سه نفر را زیر گرفت.

پرنتیس گفت: «مرگ‌های بی‌معنای بارنابی وبر، گریس اومالی-کومار و ایان کوتس کشور را به وحشت انداخته است.

«در حالی که هیچ چیز عزیزانشان را باز نمی‌گرداند، خانواده‌ها می‌خواهند بفهمند در این مورد چه اتفاقی افتاده است.

به همین دلیل است که من از رگولاتور خواسته‌ام تا بررسی فوری و کامل اقدامات CPS را انجام دهد تا بتوانیم نگرانی‌های مطرح شده توسط خانواده‌ها را در این پرونده ویرانگر به درستی بررسی کنیم.»

بررسی توسط بازرسی دادستانی اعلیحضرت انجام خواهد شد و انتظار می رود تا عید پاک تکمیل شود.

پس از صدور حکم کالوکان، اما وبر، مادر بارنابی وبر، در خارج از دادگاه گفت که “عدالت واقعی اجرا نشده است” و از CPS برای پذیرش درخواست های کالوکان انتقاد کرد. او گفت که خانواده‌های قربانیان برای تصمیم‌گیری تحت فشار، تعقیب و اجبار قرار گرفتند.

عصر دوشنبه، خانواده‌ها با نخست‌وزیر ریشی سوناک در خیابان داونینگ ملاقات کردند، که طبق گزارش‌ها به آنها گفت که تحقیقات عمومی در مورد این پرونده را رد نکرده است.

نخست وزیر در مصاحبه با ITV’s This Morning در روز سه شنبه گفت: آنچه آنها به من بیان کرده اند مجموعه ای از سوالات در مورد آنچه اتفاق افتاده است.

«NHS چگونه کار کرد؟ آیا سلامت روان به درستی غربالگری شده است؟ تحقیقات پلیس چگونه انجام شد؟ خدمات دادستانی تاج و تخت چگونه عمل کرد و با آنها تعامل داشت؟ من فکر می کنم همه اینها سؤالات کاملاً معتبری هستند.

من به آنها گفتم که ما پاسخ ها را خواهیم گرفت. این چیزی است که آنها سزاوار آن هستند. این چیزی است که من به آن متعهد هستم.»

دیوید وبر، پدر بارنابی، گفت: ما از خود نخست وزیر تضمین هایی دریافت کرده ایم که در صورت لزوم، تحقیقات عمومی را منتفی نخواهند کرد.

جیمز کوتس، پسر ایان کوتس، گفت: «تا زمانی که تحقیقات به درستی انجام شود، مهم نیست که چقدر طول می کشد».

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

او گفت: «این باید عمیق باشد، باید مفصل باشد، باید مستقل باشد. «احساس می‌کنم به من گوش می‌دهند. من فکر می کنم ما با افراد مناسبی صحبت کرده ایم که می توانند کارها را در مسیر درست هدایت کنند. حالا فقط باید صبر کنیم و ببینیم.»

وزیر بهداشت دستور بازنگری ویژه خدمات سلامت روان در Nottinghamshire NHS Trust را داده است، جایی که Calocane در سال‌های قبل از حملات تحت درمان قرار می‌گرفت.

دادستان کل کشور همچنین در حال بررسی حکم صادر شده در مورد کالوکان تحت سیستم مجازات بی‌رویه ملایم است.

او پس از اینکه دادگاه تشخیص داد که اسکیزوفرنی او “مقاوم در برابر درمان” است و قابل درمان نیست، به بیمارستانی با امنیت بالا محکوم شد. قاضی ترنر گفت که کالوکان “به احتمال زیاد” بقیه عمر خود را در آنجا خواهد گذراند.

پلیس لسترشایر با اداره مستقل رفتار پلیس تماس گرفته است زیرا در حال بررسی حملات ادعایی کالوکان به همکاران در هفته های منتهی به حملات است.

وزیر پلیس پس از اینکه در سال 2022 حکم دستگیری وی صادر شد اما مأموران نتوانستند او را ردیابی کنند، وزیر پلیس با رهبران ارشد پلیس ناتینگهام شایر ملاقات کرد تا در مورد این پرونده صحبت کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *