می 6, 2024

فاش شد: از هر سه زن باردار زندانی در انگلیس و ولز یک نفر هنوز محاکمه نشده است | زندان و تعلیق

0

داده های جدید نشان می دهد که از هر سه زن باردار در زندان، یک زن در بازداشت در انتظار محاکمه است مشاهده کننده می تواند آشکار کند.

ارقام جمع آوری شده از طریق درخواست آزادی اطلاعات نشان می دهد که بین آوریل 2022 و مارس 2023، 34 درصد از زنان باردار در زندان های انگلستان و ولز که اطلاعات مربوط به آنها در دسترس بود، قبل از محاکمه آنها بازداشت شده بودند.

آمارهای وزارت دادگستری در بحبوحه نگرانی های فزاینده مبنی بر ناامن بودن زندان ها برای زنان باردار و نوزادان متولد نشده و تجدید درخواست ها برای پایان دادن به مجازات های زندان برای مادران باردار منتشر شده است.

در سال های اخیر دو نوزاد در زندان های انگلیس جان باخته اند. در ژوئن 2020، نوزادی در HMP Styal در چشایر مرده به دنیا آمد و هفته گذشته مراسم بیداری به مناسبت چهار سالگی درگذشت عایشه کلیری، که مادر 18 ساله اش در بازداشت به سر می برد، در حالی که فرزندش را تنها گذاشت. سلول در HMP Bronzefield World در سال 2019 به آشفورد، ساری وارد شد.

ریانا کلیری پس از تلاش مکرر برای درخواست کمک با فشار دادن زنگ تلفن همراه خود، نوزاد خود را از دست داد. بیش از 12 ساعت بعد، او در حالی که فرزند فوت شده خود را پس از گاز گرفتن از طریق بند ناف در آغوش گرفته بود، پیدا شد.

در ماه جولای، یک تحقیق “خطاهای جدی” پیدا کرد منجر به مرگ عایشه شد که “در سخت ترین شرایط به دنیا آمد.”

در جلسه نهایی که برای دوشنبه برنامه ریزی شده است، یک پزشکی قانونی ارشد در نظر خواهد گرفت که آیا توصیه هایی برای جلوگیری از مرگ و میر در آینده ارائه کند یا خیر.

آ گزارش بازرس زندان این کتاب که در سال 2021 منتشر شد، از مراقبت های ارائه شده به مادر عایشه انتقاد کرد و نتیجه گرفت که “به دلیل اینکه زن برای مدت طولانی پشت در قفل شده است، بارداری در زندان باید پرخطر تلقی شود.”

بین سال‌های 2022 تا 2023، 44 زن در بازداشت به دنیا آمدند که 98 درصد آنها در بیمارستان بودند. احتمال مرده‌زایی زنان باردار در زندان‌های انگلیس هفت برابر بیشتر از جمعیت عادی است.

Kirsty Brimelow KC، وکیل مدافع جنایی و رئیس سابق کانون وکلای جنایی، گفت که به طور گسترده پذیرفته شده است که زندان ها مکان های ناامن برای زنان باردار هستند، اما قوانین و سیاست های فعلی – و کاربرد آنها – حمایت کافی از این قشر آسیب پذیر را فراهم نمی کند. گروه

او گفت: “مرگ نوزادان در سلول های زندان به طرز غم انگیزی دیکنزی است و نباید در سیستم عدالت کیفری قرن بیست و یکم اتفاق بیفتد.”

«باید دستورالعمل‌هایی وضع شود که روشن کند زنان باردار نباید به طور پیش‌فرض در بازداشت قرار بگیرند. قانون وثیقه 1976 باید برای تقویت حق وثیقه برای زنان باردار اصلاح شود.

«سرویس دادستانی تاج و تخت باید راهنمایی هایی را برای دادستان ها ارائه کند تا توجه ویژه ای به آزادی متهمان باردار به قید وثیقه داشته باشند. چنین تغییراتی پیچیده نیستند.»

سوزی، که از هویت واقعی او محافظت می کنیم، قبل از تبرئه شدن در دادگاه، شش ماه را در بازداشت گذراند. او زمانی که برای اولین بار در زندان بستری شد متوجه شد که باردار است و وکلایش تلاش کردند تا او را به قید وثیقه آزاد کنند، اما رد شد.

در طول مدتی که در زندان بود، مدام در مورد اینکه چه اتفاقی برای نوزادش می‌افتد، استرس داشت. او گفت که کمبود حریم خصوصی و حمایت وجود دارد و او اغلب گرسنه می ماند.

او همچنین احساس می کند در حالی که در زندان در انتظار محاکمه بود به او ظلم شده است. من نیمی از سال را در دانشگاه از دست دادم و وقتی برگشتم هزاران پوند بدهکار بودم زیرا سال را تمام نکردم. به من دستور داده شد که آن را خارج از وام های دانشجویی خود پس بدهم، زیرا بدهی محسوب می شود.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

وی افزود: باید عمل بازداشت زنان باردار لغو شود. مردم خانه و شغل خود را از دست می دهند، و تأثیر منفی بر جامعه ما که کودکان بهترین شروع زندگی را ندارند، وحشتناک است.

با پیشرفت دوران بارداری، گرسنه‌ام بیشتر شد، اما مسئولان زندان گفتند دیگر اجازه غذا خوردن ندارم. تنها راهی که می‌توانستم غذای اضافی دریافت کنم این بود که برخی از زنان متادون ساندویچ‌هایشان را به من دادند.»

ارقام منتشر شده توسط وزارت دادگستری نشان می دهد که بین آوریل 2022 و مارس 2023، 194 زن باردار در زندان های انگلیس و ولز بوده اند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده در پاسخ به درخواست آزادی اطلاعات نشان داد که در ۸۰٪ مواردی که داده‌ها در دسترس بود، یک سوم زندانیان در بازداشت هستند.

در حالی که 52 زن باردار در بازداشت به سر می بردند، 74 نفر محکوم و 25 نفر فراخوان شده بودند. وضعیت 43 زن باردار باقی مانده به دلیل تفاوت در نظارت و جمع آوری داده ها تأیید نشد.

جینی استارلینگ، یکی از مدیران سازمان مبارزات انتخاباتی Level Up، گفت: «دولت می‌تواند و باید به بازداشت زنان باردار و تازه مادران پایان دهد.» چندین کشور قبلاً این کار را انجام داده‌اند. به عنوان مثال، برزیل بازداشت موقت برای زنان باردار و مادران کودکان تا 12 سال را لغو کرده است. انگلیس باید عقب بیفتد.”

سال گذشته کالج سلطنتی ماماها یکی از امضاکنندگان نامه سرگشاده ای بود که از شورای صدور احکام خواسته بود تا شیوه های مجازات زنان باردار را بررسی کند.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت: «تصمیمات مربوط به بازداشت موقت توسط قضات مستقل اتخاذ می‌شود که بارداری و تأثیر آن بر کودکان را در تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا بازداشت موقت ضروری است، در نظر می‌گیرند».

ما پیشرفت های قابل توجهی را برای حمایت بهتر از زنان باردار انجام داده ایم، از جمله افسران رابط اختصاصی، بررسی های رفاهی اضافی و پشتیبانی خدمات اجتماعی بهبود یافته برای اطمینان از اینکه زندانیان باردار مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کنند.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *