می 3, 2024

سخنرانی پادشاه ریشی سوناک اقدامات تنبیهی سختی را تعیین می کند | سخنرانی پادشاه

0

اولین سخنرانی سلطنتی ریشی سوناک شامل مجموعه ای از اقدامات سختگیرانه عدالت کیفری است که نوید احکام سخت تری را برای متجاوزان و قاتلان در آستانه انتخابات عمومی می دهد.

با جرم و مجازات یکی از موضوعات اصلی اختلاف حزب کارگر کیر استارمر، نخست وزیر معرفی یک قانون جزایی جدید را تایید خواهد کرد که طبق آن قاتلانی که جنایاتشان شامل رفتارهای سادیستی یا جنسی است بقیه عمر خود را در زندان می گذرانند.

تغییر در قانون منجر به صدور حکم مادام العمر در موارد خاص می شود، اگرچه قضات فقط در موارد استثنایی می توانند تصمیم بگیرند که چنین حکمی را اعمال نکنند.

بر اساس آمارهای دولتی، مجرمانی که مرتکب تجاوز جنسی و سایر جرایم جدی جنسی می شوند، هر روز از دوران محکومیت خود را پشت میله های زندان سپری می کنند که این رقم در زمان روی کار آمدن دولت در سال 2010، 50 درصد افزایش یافته است.

همچنین به قضات این اختیار داده می شود که به زندانیان تازه محکوم شده دستور دهند تا در جلسات صدور حکم شرکت کنند، پس از اینکه مجرمان برجسته برای صدور حکم حاضر نشدند.

با قانون عدالت کیفری، دولت در قانون مشخص خواهد کرد که می‌توان از «نیروی معقول» برای آوردن مجرمان به دادگاه استفاده کرد. اگر عاملان به امتناع ادامه دهند، ممکن است با دو سال زندان دیگر روبرو شوند.

این اقدامات پس از آن صورت می گیرد که لوسی لتبی، پرستار محکوم به قتل هفت نوزاد، و توماس کشمن، قاتل اولیویا پرت-کوربل نه ساله، از شرکت در جلسات صدور حکم خودداری کردند و خانواده قربانیان خود را ناراحت کردند.

انتظار نمی‌رود اولین سخنرانی سلطنتی سوناک شگفت‌انگیز باشد، زیرا ممکن است دولت کمتر از یک سال برای تصویب قانون تا انتخابات عمومی بعدی فرصت داشته باشد.

در عوض، احتمالاً طیف وسیعی از اقدامات وجود دارد که محافظه کاران امیدوارند خطوط جداسازی واضحی با حزب کارگر در مورد موضوعاتی مانند دستور کار سبز ایجاد کنند.

خودی‌های محافظه‌کاران گفتند که نخست‌وزیر می‌خواست بر جلب رای‌دهندگانی متمرکز شود که از انتخابات گذشته علیه حزب مخالفت کرده‌اند و به همین دلیل قصد داشت به آنها «گوشت قرمز» سیاسی بدهد.

گروه‌های اصلاحات زندان اشاره کرده‌اند که بسیاری از اقدامات جدید در بحبوحه بحران ظرفیت صورت می‌گیرد که سیستم را به طرز خطرناکی به فروپاشی نزدیک کرده است.

همچنین هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دولت اعلام کرد صدها زندانی، برخی از محکومان جرایم خشونت‌آمیز، 18 روز زودتر آزاد می‌شوند تا فشار بر خدمات زندان کاهش یابد.

وزرا اعلام کرده‌اند که قانونی را ارائه خواهند کرد که به دولت اجازه می‌دهد برای کاهش ازدحام بیش از حد در زندان‌های بریتانیا، مکان‌های زندان را در خارج از کشور اجاره کند.

دولت تحت فشار است تا از طرح هایی برای «قانون مارتین» رونمایی کند: قوانین سراسری که مدیران محل برگزاری را ملزم می کند تا تهدید تروریسم را در نظر بگیرند.

این قانون به نام مارتین هت، 29 ساله، یکی از 22 نفری که در حمله تروریستی منچستر آرنا در سال 2017 کشته شدند، در ماه دسامبر توسط دولت پیشنهاد شد، اما هنوز به طور رسمی به پارلمان معرفی نشده است.

منابع گفتند که سوناک به فیگن موری مادر هت قول داده بود که قبل از تعطیلات تابستانی به قوانین اضافه شود تا با کمپین انتخاباتی عمومی به تعویق نیفتد.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

همچنین انتظار می‌رود لایحه عدالت کیفری یک عامل تشدیدکننده قانونی را در صدور احکام معرفی کند تا اطمینان حاصل شود که اعضای باندهای قاچاق و سرکردگان آنها مجازات‌های سخت‌تری دریافت می‌کنند.

دولت گفت که قتل شریک در پایان یک رابطه نیز به یک عامل تشدید کننده قانونی در مجازات تبدیل خواهد شد.

همچنین انتظار می رود که وزرا اختیارات جدیدی را برای جلوگیری از آزادی مشروط مجرمان و جلوگیری از ازدواج آنها در زندان معرفی کنند.

اقدامات دیگر عبارتند از اعطای اختیار پلیس برای ورود به اموال بدون حکم بازرسی و توقیف کالاهای مسروقه مانند تلفن در صورتی که شواهد کافی مبنی بر وجود کالای دزدیده شده خاص در داخل آن وجود داشته باشد.

این می تواند به معنای استفاده از قابلیت ردیابی GPS دستگاه برای هدایت پلیس به جایی باشد که مخفی شده است.

سوناک در بیانیه‌ای گفت: “من می‌خواهم همه در سراسر کشور غرور و آرامش خاطر را داشته باشند که بدانند جامعه شما، جایی که خانواده خود را بزرگ می‌کنید و فرزندانتان را به مدرسه می‌فرستید، امن است.” بریتانیا چه بهتر به نظر می رسد.»

شبانه محمود، وزیر دادگستری در سایه، گفت: «برای اینکه محافظه‌کاران ایده‌های خود را کاملاً تمام کرده‌اند، به چه مدرک دیگری نیاز داریم تا اینکه ببینیم آنها از مهم‌ترین رویداد تقویم پارلمانی برای ترویج دوباره ایده‌هایی که بارها اعلام کرده‌اند استفاده می‌کنند. بسته؟»

«دولت باید بر روی فراهم کردن مکان‌های زندانی که ما واقعاً به آن نیاز داریم تمرکز کند تا مجرمان را پشت میله‌ها نگه دارد. آنها به طور کامل نتوانستند محوطه زندان را مدیریت کنند و بهترین چیزی که می توانستند برای رفع این مشکل فکر کنند این بود که مجرمان را زودتر از آنجا خارج کنند. حزب کارگر اعتماد عمومی را به پلیس و سیستم عدالت کیفری باز خواهد گرداند و ما حاکمیت قانون را در خیابان‌های بریتانیا بازگردانیم.»

استارمر گفت: «دولتی که در راستای منافع ملی عمل می‌کند، برنامه بازیابی بزرگی را برای تقویت رشد در هر منطقه انجام می‌دهد و با برنامه‌ای برای یک دهه تجدید ملی، 13 سال کاهش را معکوس می‌کند.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *