می 4, 2024

زندانیان ترنس با سابقه خشونت علیه زنان تا حد زیادی از زندان های زنان اسکاتلند دور نگه داشته می شوند | تغییر جنسیت

0

زندانیان تراجنسیتی با سابقه خشونت علیه زنان تنها در «شرایط استثنایی» در زندان‌های زنان در اسکاتلند نگهداری می‌شوند.

بررسی سیاست‌های سرویس زندان اسکاتلند پس از آن که یک زن تراجنسیتی تازه محکوم به نام ایلا برایسون – که به عنوان یک مرد مرتکب دو تجاوز جنسی شده بود – آدام گراهام – در ابتدا در ارزیابی ژانویه به زندان زنان کورنتون ویل فرستاده شد، موجب اعتراض عمومی شد.

اگرچه برایسون کمتر از 72 ساعت بعد به یک زندان مردانه منتقل شد، اما پس از ظهور موارد مشابه، خشم تشدید شد و نیکولا استورجن، وزیر اول سابق، در روزهای پایانی قبل از استعفای او در فوریه، با مشکلات قابل توجهی مواجه شد.

دستورالعمل های جدید “رویکرد فردی” را تأیید می کند که به موجب آن زنان تراجنسیتی که سابقه ارتکاب خشونت علیه زنان و دختران را دارند و مشخص می شود برای زنان و دختران خطرآفرین هستند، در املاک زنان گنجانده نمی شوند.

افرادی که جنسیت قانونی خود را تغییر داده اند، می توانند با توجه به جنسیت تولد خود به اسکان خود ادامه دهند “در صورتی که این امر برای اطمینان از ایمنی و رفاه مردم ضروری تشخیص داده شود.”

ترزا مدرست، مدیر اجرایی سرویس زندان اسکاتلند، روز سه‌شنبه توسط رادیو بی‌بی‌سی اسکاتلند پرسید: «در مورد ایلا برایسون، می‌توان گفت که این یک زن ترنس است که در میانه‌ی گذار است و جنایتی خشونت‌آمیز انجام شده است. علیه او مرتکب شد “زنان وارد اموال زنان نمی شوند؟”

او پاسخ داد: می‌توانم بگویم که هرکس در گذشته خشونت علیه زنان را تجربه کرده و در حال حاضر خطری برای زنان محسوب می‌شود، مشمول وضعیت زنان نخواهد شد.

اگر تخلفات او از مدت ها قبل و سطح پایین باشد، یک زن ترنس می تواند به بخش زنان منتقل شود، اما مدهرست تاکید کرد که این یک استثنا است.

سخنگوی دادگستری محافظه کار اسکاتلند راسل فایندلی MSP گفت که این شکاف “غیرقابل قبول” بر اساس ارزیابی ریسک “کاملاً ذهنی” است.

منتقدان دیگر گفتند که تمرکز محدود بر خطر بالقوه یک حمله، تأثیر گسترده‌تر بر هم زندانیان را نادیده می‌گیرد. لوسی هانتر بلکبرن از موری بلکبرن مکنزی، تحلیلگر سیاست، گفت که سرویس زندان “باید تشخیص دهد که حضور یک مرد چگونه می تواند بر گروهی از زنان آسیب پذیر آسیب دیده که در فضاهایی که نمی توانند از آن فرار کنند، تاثیر بگذارد.”

ویک ولنتاین، مدیر اسکاتلندی ترنس، از این سیاست به روز شده استقبال کرد و به عنوان “تشخیص این موضوع که ترنس های بازداشت شده نباید به عنوان یک خطر برای دیگران به صرفا به دلیل ترنس بودن” تلقی شوند، استقبال کرد و از تصمیم گیری “بر اساس شواهد خطر” حمایت کرد. ارزیابی”.

بر اساس آخرین آمار موجود، از ژانویه تا مارس 2023 در مجموع 23 زندانی ترنس در زندان های اسکاتلند وجود داشته است که شامل 12 زن ترنس در بخش مردان و هفت زن ترنس در بخش زنان و همچنین یک مرد ترنس در بخش مردان می شود. بخش و سه مرد ترنس در بخش زنان.

خط مشی جدید دستورالعمل سال 2014 را به روز می کند که زندانیان باید در مراکزی مطابق با هویت جنسی خود اسکان داده شوند، اما مشروط به ارزیابی دقیق و مداوم خطر.

سیاست اسکاتلند سفارشی‌تر از انگلیس و ولز است، جایی که دومینیک راب، وزیر کشور وقت، در ماه فوریه تدابیر جدید «معقول» را برای اطمینان از اینکه مجرمان تراجنسیتی که مرتکب جنایات جنسی یا خشونت‌آمیز شده‌اند یا اندام تناسلی مردانه را حفظ کرده‌اند، در دستور کار قرار ندهند. یک زندان زنان می تواند مدت زندان را بگذراند «مگر اینکه صریحاً در بالاترین سطح تأیید شود».

مشاوره سرویس زندان اسکاتلند با زندانیان زن در مورد سیاست جدید نشان داد که در حالی که آنها نگرش “زندگی کن و بگذار زندگی” را نسبت به تراجنسیتی های در بازداشت نشان می دهند، آنها همچنین ابراز نگرانی می کنند که افراد غارتگر در حال “دستکاری سیستم” هستند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *