می 4, 2024

زندانیان می توانند 60 روز زودتر آزاد شوند تا زندان های شلوغ در انگلستان و ولز راحت شوند | زندان و تعلیق

0

وزیر دادگستری اعلام کرد که با افزایش فشار بر زندان های پر ازدحام، زندانیان ممکن است دو ماه زودتر از زندان آزاد شوند.

الکس چالک در بیانیه کتبی وزیران گفت که زندان‌های انگلیس و ولز مجاز به آزادی «بعضی از مجرمان سطح پایین» تا 35 روز قبل از پایان دوره محکومیت خود هستند. مقامات گفتند این اعلامیه همچنین به دولت بریتانیا اجازه می دهد در صورت لزوم آزادی زودهنگام را تا 60 روز در آینده تمدید کند.

بر اساس گزارش دیلی تلگراف، زندان های مردان 99.7 درصد پر هستند و تنها 238 مکان از ظرفیت عملیاتی 85000 نفر باقی مانده است، در حالی که زندان های زنان 96.9 درصد پر هستند و تنها 118 مکان باقی مانده است.

چالک در ماه اکتبر اعلام کرد که دولت از اختیارات خود استفاده خواهد کرد تا به سازمان زندان اجازه دهد برخی از زندانیان را تا 18 روز زودتر آزاد کند تا ازدحام بیش از حد بکاهد. این امر در مورد افرادی که در حال گذراندن حبس ابد هستند، مجازات حبس تمدید شده، محکومیتی برای جرمی خاص، افرادی که به خاطر یک جرم خشونت آمیز جدی محکوم شده اند، افراد محکوم به تروریسم یا افرادی که به جرم جنایت جنسی محکوم شده اند صدق نمی کند.

او همچنین گفت که این قدرت فقط در مناطق خاصی و برای مدت زمان محدودی استفاده می‌شود و متخلفانی که زودتر آزاد می‌شوند مشمول شرایطی خواهند بود که می‌تواند شامل برچسب‌گذاری باشد.

در بیانیه دوشنبه شب، چالک گفت که نیاز به رسیدگی به “رشد ناپایدار جمعیت پیش از محاکمه” از زمان همه گیری ویروس کرونا وجود دارد و گفت که تعداد بازداشت شدگان پیش از محاکمه با بیش از 6000 نفر در سال 2019 افزایش یافته و در حال حاضر به بیش از 16000 نفر رسیده است.

وی افزود: ما همچنین مجوزهای نظارتی موجود را در پایان بازداشت به حدود 35 تا 60 روز تمدید خواهیم کرد. ما این امکان را برای مدت محدودی فراهم می کنیم و با پلیس، زندان ها و افسران نظارتی همکاری می کنیم تا در صورت لزوم تنظیمات بیشتری را انجام دهیم.

“این فقط برای برخی از مجرمان سطح پایین اعمال می شود. نظارت الکترونیکی در صورت لزوم برای بهبود حفاظت عمومی استفاده خواهد شد. وزرا به بررسی اعمال این اقدام ادامه خواهند داد.»

چالک همچنین طرح هایی را برای کاهش تعداد زندانیان خارجی که تعداد آنها به بیش از 10000 زندانی در انگلیس و ولز می رسد، با محدود کردن ویزا به هر کشوری “که در آن پیشرفتی در… اخراج حاصل نمی شود” به اشتراک گذاشت. او گفت که اقدامات او باعث می‌شود که تقریباً دو برابر بیشتر از زندانیان خارجی در سال 2024 نسبت به سال گذشته مستقیماً از زندان بازگردانده شوند.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

شبانه محمود، وزیر دادگستری در سایه حزب کارگر، از برنامه های تمدید این برنامه به 60 روز انتقاد کرد و گفت که این برنامه دوشنبه شب “دزدانه تحت پوشش تاریکی قرار گرفته است”.

محمود گفت: «مردم به درستی نگران خواهند شد. این دولت به طور مخفیانه زندانیان، از جمله آزارهای خانگی را آزاد کرده و یک برنامه ظاهراً موقتی را برای مدت نامعلومی اجرا کرده است. این کاملا غیرقابل قبول است و وزیر دادگستری موظف است با مردم صحبت کند.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *