می 4, 2024

مرد آسیب پذیر از دولت انگلیس می خواهد استرداد به آمریکا را مسدود کند | تحویل

0

یک مرد اوتیستیک آسیب‌پذیر از دولت بریتانیا می‌خواهد که استرداد او به ایالات متحده را به اتهام جرایم سایبری مسدود کند، جایی که او به دلیل جرایمی که در دوران کودکی مرتکب شده با ۵۲ سال زندان مواجه است.

دیوگو سانتوس کوئلیو، که در معرض خطر بسیار بالایی برای خودکشی ارزیابی شد، گفت که از سن 14 سالگی توسط بزرگسالان به صورت آنلاین برای ارتکاب جنایات ادعایی مرتبط با وب سایت RaidForums تحریک و مورد سوء استفاده قرار می گرفت.

کوئیلو متهم است که مدیر RaidForums است، که در دادگاه به عنوان “بازاری برای افراد برای خرید و فروش پایگاه های داده دزدیده شده” توصیف شد که حاوی حدود 10 میلیارد رکورد سرقت شده است.

هر دو ایالات متحده و پرتغال درخواست استرداد این جوان 24 ساله را ارائه کرده اند و تصمیم گیری را به وزیر امنیت تام استیمهات واگذار کرده اند، اگرچه درخواست تجدید نظر علیه درخواست ایالات متحده در انتظار رسیدگی است.

کوئیلو گفت: “من فقط می ترسم که سیستم ایالات متحده به دنبال تلافی باشد، در حالی که می بینم سیستم های اروپایی، حتی انگلیس و پرتغال، تمایل بیشتری به بازپروری شخصی دارند و تشخیص می دهند که من خردسال بوده ام و توسط بزرگسالان مورد استثمار قرار گرفته ام. ” وزارت کشور معتقد است که این مورد بوده است (دلایل معقولی وجود دارد).

من اغلب تمام شب را بیدار می مانم و به این فکر می کنم که اگر به آمریکا بروم چه اتفاقی برای من می افتد؟ اگر یک محکومیت طولانی بگذرانم و یک پیرمرد بیرون بیایم چه؟ من هیچ چشم اندازی نخواهم داشت. باعث می شود به این فکر کنم که اگر زندگی در زندان نداشته باشم یا از مجازات زندان جان سالم به در ببرم و بیرون بیایم چه معنایی دارد. من نمی توانم تصور کنم که زندگی به آمریکا برود – حتی تلاش کردن، اتلاف وقت است.

جنایات ادعا شده زمانی انجام شد که کوئیلو در بریتانیا و پرتغال بود، در حالی که گفته می شود قربانیان در سراسر جهان پخش شده اند.

کوئیلو، یک شهروند پرتغالی، از ابتدا با مقامات پرتغالی همکاری کرده است و مایل است در آنجا محاکمه شود، اما گفت که نمی تواند تصور کند سال ها را در زندان در ایالات متحده بدون هیچ حمایتی سپری کند. او گفت که خواهر و برادرش در زمانی که مادرش به دلیل بیماری هانتینگتون در بیمارستان لندن بستری بود، توانایی پرداخت هزینه ملاقات او را نداشتند.

کوئلیو که در سال 2022 پس از تشکیل پرونده های قانونی علیه او تشخیص داده شد اوتیسم دارد، گفت که پس از اینکه پدرش در 11 سالگی برای او لپ تاپ خرید، چند سال پس از ورود او به بریتانیا، تمام وقت خود را با رایانه گذراند. او گفت که علاقه دیگری ندارد، انگلیسی صحبت نمی‌کند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و یک “رانده شده” است.

والدین او نیز طلاق سختی را پشت سر گذاشتند.

او گفت: “بنابراین من واقعاً کسی را نداشتم که با او صحبت کنم، کسی را در مدرسه نداشتم زیرا به سختی هیچ دوستی داشتم و تنها گزینه من آنلاین بودن بود.” پدرم بر من نظارت نداشت، والدینم واقعاً چیزی در مورد علوم رایانه نمی‌دانند.»

وکلای او می گویند که او احتمالا به قید وثیقه در پرتغال آزاد می شود، اما به دلیل مراقبت های روانی ناکافی، ماه ها را در بازداشت در ایالات متحده سپری می کند. یک کارشناس آمریکایی استفاده از سلول انفرادی و محدودیت را “لباس لاک پشت” توصیف کرد.

این پرونده شباهت هایی به گری مک کینون دارد که پنتاگون را هک کرد و دهه ها قبل از استرداد به ایالات متحده مبارزه کرد تا اینکه ترزا می به دلایل حقوق بشر مانع استرداد وی شد زیرا گزارش های پزشکی می گفتند او در معرض خطر خودکشی است. وکالت کوئلیو توسط بن کوپر کی سی از شرکت حقوقی Doughty Street است که وکالت مک کینون و لوری لاو را بر عهده داشت که از سندرم آسپرگر رنج می برد و دادگاه عالی به دلیل هک کردن وب سایت های دولتی ایالات متحده استرداد او را مسدود کرد.

کوئیلو گفت: “من بسیار جوان بودم و به راحتی تحت تاثیر قرار می گرفتم (زمانی که جنایت ادعا شده رخ داد)، من بسیار ساده لوح بودم. من سعی نمی کنم از هیچ نوع عدالتی فرار کنم، فقط سعی می کنم فرصتی برای زندگی واقعی داشته باشم و اوضاع را درست کنم.”

وزارت کشور گفت که در مورد موارد فردی اظهار نظر نکرده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *