می 1, 2024

رسوایی Post-IT بریتانیا در مورد چیست و چه کسانی درگیر آن هستند؟ | رسوایی اداره پست افق

0

این رسوایی است که سال ها در راه است و با این حال ناگهان بر سیاست بریتانیا مسلط شده است. در اینجا راهنمای حماسه اداره پست و سیستم فناوری اطلاعات Horizon آن است.

در مورد چیست؟

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، بدون اغراق آن را به عنوان یکی از بزرگترین تخلفات قضایی در تاریخ بریتانیا توصیف کرده است: پیگرد قانونی و پیگرد قانونی هزاران نفری که بین سال های 1999 تا 2015 دفاتر پست کوچکی داشتند و اداره می کردند به اتهام کلاهبرداری. اکثریت قریب به اتفاق آنها به دروغ متهم شدند.

خطای اولیه مربوط به Horizon بود، یک سیستم حسابداری دیجیتال از شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات فوجیتسو، که به اشتباه اعلام کرد کمبود نقدینگی در دفاتر پست وجود دارد. این امر با این واقعیت تشدید شد که اداره پست، شرکت پشتیبان شبکه، هرگونه گناهی از جانب Horizon را رد کرد و اصرار داشت که اپراتورها باید پول را گرفته باشند، تا جایی که مشکل واقعی را پنهان کنند.

در مجموع، 3500 اپراتور شعبه متهم به دروغ و بیش از 900 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند که بسیاری از آنها زندانی و ویران شدند. برخی از آنها دچار مشکلات جدی سلامتی، محرومیت محلی و اختلال در خانواده و در موارد معدودی حتی خودکشی شدند.

افرادی که به ناحق متهم شدند چه کسانی بودند؟

در شرح شغل سنتی، اینها مدیران فرعی و مدیران پست بودند که صاحب دفاتر پست کوچکتر بودند و حق امتیاز داشتند.

اگرچه آنها مستقل بودند و اغلب مالک ساختمانی بودند که شرکت در آن مستقر بود، اما بخشی از سیستم اداره پست بودند و نه تنها نامه ها و بسته ها را انجام می دادند، بلکه خدماتی مانند بانکداری، پرداخت قبوض، انتقال پول و درخواست اسناد را نیز انجام می دادند.

این اداره پست که حدود 11500 شعبه در سراسر بریتانیا دارد، قبلاً بخشی از پست سلطنتی بود اما در سال 2012 به عنوان بخشی از خصوصی سازی خدمات پستی از آن جدا شد.

چگونه بی عدالتی می تواند تا این حد ادامه داشته باشد؟

این یکی از سوالات کلیدی برای تحقیق عمومی در مورد رسوایی است که در سال 2021 آغاز شد و هنوز شواهدی در مورد آن در حال ظهور است. اما به نظر می رسد دلیل اصلی این امر فرهنگ مدیریت مسموم و مخفیانه در اداره پست بوده است که در آن قربانیان به حاشیه رانده، اخراج و ناباور می شدند.

به صاحبان و اپراتورهای متعدد متهم به سرقت گفته شد که آنها تنها افرادی هستند که با چنین ادعاهایی روبرو هستند، اما بعداً متوجه شدند که صدها نفر دیگر به روشی مشابه هدف قرار گرفته اند که برخی از کسانی که به اشتباه هدف قرار گرفتند، زنگ خطر را به صدا درآورد. قابل توجه در میان آنها آلن بیتس، اپراتور پست متهم به سرقت هزاران پوند از شعبه خود بود که یک گروه کمپین راه اندازی کرد.

با دانستن اینکه چیزی اشتباه است، سرویس پست حتی یک شرکت از حسابداران پزشکی قانونی را برای بررسی اتهامات کلاهبرداری استخدام کرد. با این حال، پس از کشف خطای احتمالی با Horizon، قرارداد آنها فسخ شد.

اداره پست نیز تحت نظارت دولتی و نظارتی قرار داشت و بحث های زیادی در مورد اینکه آیا وزرا و مسئولان می توانستند زودتر به این رسوایی رسیدگی کنند وجود دارد.

چه زمانی بی عدالتی به رسمیت شناخته شد و رفع شد؟

زمان زیادی برده است. درست در سال 2019، گروهی از اپراتورهای پست برنده یک پرونده دادگاه عالی شدند که محکومیت آنها نادرست است و Horizon باید مقصر شناخته شود. این تصمیم در سال 2021 در دادگاه تجدید نظر تأیید شد و محکومیت برخی کارگران را لغو کرد و مسیر جبران خسارت را آغاز کرد.

بین این دو تصمیم دادگاه، پست به طور رسمی در اکتبر 2020 به دلیل آنچه که آن را “قطعات تاریخی” توصیف کرد، عذرخواهی کرد.

با این حال، روند آزادی افراد آسیب دیده کند بود: تا دسامبر، 142 درخواست تجدید نظر از بیش از 900 محکوم تکمیل شده بود.

چرا این داستان به طور ناگهانی اکنون در تیتر اخبار قرار گرفته است؟

به یک دلیل: آقای بیتس در مقابل اداره پست. در این درام چهار قسمتی که در هفته اول ژانویه از شبکه ITV، بزرگترین شبکه تلویزیونی تجاری بریتانیا پخش شد، توبی جونز بازیگر نقش آلن بیتس را بازی کرد. این امر پیامدهای انسانی حماسه را کاملاً روشن کرد و واکنش فوری رسانه ها و سیاستمداران را برانگیخت.

در واکنش به درام چه اتفاقی افتاد؟

کمتر از یک هفته پس از پخش قسمت آخر، سوناک طرح بی سابقه ای را برای تصویب قانونی اعلام کرد که محکومیت همه متهمان برای کلاهبرداری یا سرقت در ارتباط با Horizon را لغو می کند و به آنها غرامت سریع ارائه می کند – یا یک مبلغ توافق شده یا یک مقدار بیشتر. تا 30% تا 600000 پوند یا مبلغ مورد توافق. این باید تا تابستان تکمیل شود.

آیا این پایان داستان است؟

خیر از برخی سیاستمداران درگیر در این رسوایی خواسته شده است که عذرخواهی کنند و پیشنهاداتی مبنی بر اینکه فوجیتسو باید هزینه غرامت را بپردازد وجود دارد. همه اینها احتمالاً باید منتظر بمانند تا تحقیقات عمومی در تاریخی نامعلوم به پایان برسد. اکنون تحقیقات جنایی علیه خود اداره پست به دلیل کلاهبرداری احتمالی در جریان است.

پائولا ونلز، مدیر عامل سابق اداره پست، قبلاً اعلام کرده بود که جایزه رسمی دریافت شده را پس خواهد گرفت.

برخی از نمایندگان حزب محافظه کار سوناک از اد دیوی انتقاد کرده و از او خواسته اند تا از رهبری حزب کوچکتر اپوزیسیون لیبرال دموکرات به دلیل عدم جدی گرفتن این رسوایی زمانی که از سال 2010 وزیر بازرگانی مسئول خدمات پستی بود، استعفا دهد. 12. لیبرال دموکرات ها این حملات را مغرضانه و ناعادلانه توصیف می کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *