می 3, 2024

دیدگاه گاردین در مورد زندان ها: کارکنان کلیدی برای هر تغییری خواهند بود | سرمقاله

0

تیوضعیت بی رحمانه زندان های انگلیس و ولز به خوبی مستند شده است. در شش ماه گذشته، بازرسان گزارش های فوری در مورد شرایط سه زندان صادر کرده اند. اوایل سال جاری، دادگاه آلمان درخواست استرداد دولت بریتانیا را رد کرد و گفت که امنیت مظنون نمی تواند تضمین شود. چارلی تیلور، بازرس ارشد، می‌گوید 14 زندان ویکتوریا به قدری فرسوده هستند که باید بسته شوند.

اعتراضات پس از فرار اخیر دانیل خلیف از HMP Wandsworth مشکلات کارکنان را برجسته کرد. در آن روز، 80 افسر زندان – 40 درصد از کل – غایب بودند. اکنون تحقیقات گاردین نشان می‌دهد که افسران زندان شغل خود را ترک می‌کنند و به جای آن برای پلیس یا نیروی مرزی کار می‌کنند – مشکلی خاص برای زندان‌های نزدیک بنادر یا فرودگاه‌ها – در حالی که انجمن افسران زندان معتقد است باندهای جنایتکار در حال جذب اعضا هستند و کار را به زندان‌ها می‌فرستند. قاچاق مواد مخدر و گوشی سطح کارکنان در زندان ها، از جمله فلتهام، آنقدر پایین است که روانشناسان مجبور شده اند با مجرمان جوان از درهای سلول صحبت کنند تا در اتاق های درمان. یکی از مقامات زندان خشونت را در آنجا «خارج از مقیاس» توصیف کرد.

بحران آنقدر حاد است که نمی توان آن را انکار کرد. اما واکنش دولت، با اشاره به افزایش برنامه ریزی شده ظرفیت زندان و سطوح کارکنان، قانع کننده نیست. وزارت دادگستری می خواهد تعداد استخدام ها را با الف افزایش دهد کمپین جدید – مشکل اساسی را حل نمی کند مگر اینکه نرخ نگهداری نیز بهبود یابد. سال گذشته، نزدیک به نیمی از کسانی که موقعیت نگهبانی خود را ترک کردند، کمتر از سه سال در آنجا بودند. ساختمان های جدید با سلول های بیشتر نیز راه حلی نخواهد بود. در حالی که قدیمی‌ترین زندان‌ها از بین رفته‌اند، زندان‌های مدرن در وودهیل و وایت‌مور که بیش از حد شلوغ نیستند، از جمله زندان‌هایی هستند که اخیراً در بازرسی‌ها شکست خورده‌اند.

مانند اکثر احزاب راست‌گرا، محافظه‌کاران برای قانون و نظم سخت ارزش قائل هستند. در دهه گذشته، قضات احکام حبس طولانی‌تری صادر کردند، در حالی که تأخیر دادگاه‌ها به دلیل سال‌ها کاهش و بیماری همه‌گیر متعاقب آن منجر به افزایش شدید تعداد بازداشت‌شدگان پیش از محاکمه شد. در حال حاضر 15500 نفر از کل جمعیت 87685 زندانی وجود دارد که با رکورد 88000 نفر فاصله زیادی ندارد و پیش بینی می شود در دو سال آینده به شدت افزایش یابد.

ممکن است با توجه به شرایط کنونی سخت‌تر کردن زندانبان شدن سخت‌تر به نظر برسد. اما آموزش فعلی که بین هفت تا ده هفته طول می کشد، یکی از کوتاه ترین دوره های اروپا و مایه شرمساری ملی است. انجمن افسران زندان به درستی خواهان افزایش حداقل سن 18 سال و برقراری مجدد مصاحبه حضوری است. کمیت جایگزین کیفیت نیست.

وزرای محافظه کار مسئول برخی از تصمیمات وحشتناک بوده اند، به ویژه خصوصی سازی ناموفق خدمات مشروط توسط کریس گریلینگ. اما مشکلات کنونی را نمی توان به گردن یک فرد انداخت. این سیستم به طور کلی سوء مدیریت شده است و رهبران آن باید با نظارت بیشتری روبرو شوند. کمیته عدالت مجلس باید در اینجا نقش داشته باشد. گزارش نیروی کار زندان به زودی انتظار می رود. خشونت بومی باید جداگانه بررسی شود.

سیاست‌هایی که با هدف زندانی کردن افراد بیشتری برای دوره‌های زمانی طولانی‌تر، بدون استراتژی توانبخشی روشن، ممکن است اهداف سیاست کوتاه‌مدت را برآورده کنند. در بلندمدت، احتمال افزایش جرم بیشتر از کاهش است. چنین اشتباهاتی مستحق قضاوت سخت است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *