می 3, 2024

بریتانیا می تواند برای کاهش کمبود سلول، فضایی را در زندان های خارجی اجاره کند | زندان و تعلیق

0

در کنفرانس حزب محافظه کار اعلام شد که بریتانیا به دنبال اجاره فضای زندان از خارج برای رفع کمبود زندان های داخلی است.

محافظه‌کاران گفتند که قبلاً گفتگوهای اکتشافی را با شرکای بالقوه در اروپا آغاز کرده‌اند و طرح‌هایی را ترسیم کرده‌اند که به محض مهلت زمانی پارلمان ارائه خواهند شد.

محافظه کاران به نمونه هایی از نروژ و بلژیک اشاره کردند که هر دو توافقات مشابهی با هلند داشتند. اما این اعلامیه توسط اصلاح طلبان زندان و حزب کارگر به عنوان نشانه ای از شکست در یافتن راه حل جایگزین برای این مشکل توصیف شد.

طبق هر توافقی که حاصل شود، زندانیان می توانند به کشور دیگری منتقل شوند، مشروط بر اینکه امکانات، رژیم و توانبخشی مطابق با استانداردهای بریتانیا باشد. این استانداردها اخیراً آنقدر ضعیف تلقی شدند که یک دادگاه آلمانی از استرداد یک زندانی به بریتانیا خودداری کرد.

لرد صدراعظم و وزیر دادگستری الکس چالک در این کنفرانس گفت: “این دولت بیش از هر کشور دیگری از دوران ویکتوریا برای گسترش ظرفیت زندان ها تلاش می کند.”

در کنار برنامه ما برای 20000 مکان زندان اضافی، بازسازی زندان های قدیمی و سلول های واکنش سریع، اجاره مکان های زندان در کشورهای دیگر تضمین می کند که ما همیشه فضایی برای محافظت از مردم در برابر خطرناک ترین مجرمان داریم.

محافظه کاران با اعلام این اقدام گفتند که از زمان تبدیل شدن آنها به یک دولت ائتلافی در سال 2010، میانگین مجازات زندان 57 درصد افزایش یافته است. در حالی که اصلاح‌طلبان زندان استدلال می‌کنند که باید برای دور نگه‌داشتن افراد از زندان اقدامات بیشتری انجام شود، محافظه‌کاران گفتند که آنها «متعهد هستند». برای محافظت از مردم با دور نگه داشتن خطرناک ترین مجرمان از خیابان هایمان برای مدت طولانی، با سرکوب جرم، افزایش مجازات برای بدترین مجرمان و طولانی کردن زمان آنها در پشت میله های زندان.”

اندرو نیلسون، مدیر مبارزات انتخاباتی هاوارد لیگ برای اصلاحات کیفری، این حرکت را در X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، به عنوان «ناامیدی» توصیف کرد.

پیا سینها، مدیر اجرایی صندوق اصلاحات زندان، گفت: «واکنش دولت به تراکم خطرناک و فزاینده در زندان‌های ما، ایده‌ای نیمه کاره برای اجاره فضای زندان در خارج از کشور است.» رهبران زندان با چنین واکنش سطحی روبرو هستند. به نگرانی های بسیار واقعی و مبرم خود ناامید می شوند.

«چراغ قرمز هشدار بحران ظرفیت قریب الوقوع چند ماه است که روی داشبورد سرویس زندان چشمک می زند. وزرا نمی توانند ادعا کنند که به آنها اخطار داده نشده است. آنها باید فوراً برنامه های عملی برای کاهش فشار بر نظام ارائه دهند، از جمله آزادی برخی از زندانیان توسط قوه مجریه. خطرات عدم انجام این کار آنقدر خطرناک است که بتوان نادیده گرفت.»

انگلیس و ولز با 87793 زندانی پس از روسیه و ترکیه سومین جمعیت زندانی در اروپا را دارند 29 سپتامبر. پیش بینی می شود این تعداد تا مارس 2025 به 94400 و تا مارس 2027 به 106300 افزایش یابد. ظرفیت کل مجموعه زندان تا 8 شهریور 88561 نفر بوده است.

شعبانا محمود، وزیر دادگستری سایه گفت: “هیچ نمادی بزرگتر از اینکه محافظه‌کاران چگونه سیستم عدالت کیفری ما را خراب کرده‌اند، وجود ندارد که آنها در حال “کاوش” اسکان زندانیان در زندان‌های خارجی هستند زیرا نمی‌توانند این کار را انجام دهند. این کشور باید مردم ما را امن نگه دارد.

«پس از ده وزیر دادگستری در ده سال، ما هیچ اعترافی نسبت به شکست آنها در سراسر سیستم عدالت کیفری ندیده‌ایم – از امکانات زندان در حال فروپاشی گرفته تا معوقات دادگاه‌ها و نرخ بالای جرایم مجدد.

کارگران با فراهم کردن 20000 زندان مورد نیازمان، با کاهش حجم محاکمات معوقه، افزایش تعداد دادستان هایی که مجرمان را پشت میله های زندان قرار می دهند و با افتتاح دادگاه های تخصصی تجاوز جنسی، با بحران زندان مقابله خواهند کرد.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *