می 3, 2024

اکثر افرادی که به عنوان بخشی از یک سرمایه گذاری مشترک تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند، متعلق به اقلیت های قومی هستند | سرمایه گذاری مشترک

0

به گفته سرویس دادستانی سلطنتی، بیش از نیمی از افرادی که در سرمایه گذاری مشترک تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند از اقلیت های قومی هستند و سیاهپوستان 16 برابر بیشتر از سفیدپوستان محاکمه می شوند.

بر اساس دکترین شرکت مشترک، اگر دادگاه تشخیص دهد که شخص دیگر احتمال ارتکاب آن جنایت را پیش بینی کرده و قصد ارتکاب آن را تشویق یا حمایت کرده است، ممکن است فردی به طور مشترک برای جرم شخص دیگری محاکمه شود. این امر منجر به این شده است که ناظران یا افرادی که در جنایات بسیار کمتری درگیر هستند به قتل یا قتل عمد محکوم شوند.

CPS با یک پروژه آزمایشی شش ماهه برای نظارت بر اجرای قانون برای تعصب نژادی پس از اقدام قانونی فعالانی که استدلال می کردند سرمایه گذاری های مشترک تأثیر نامتناسبی بر مردان سیاه پوست دارد، موافقت کرد. داده ها با بررسی پرونده های پرونده از فوریه تا اوت 2023 جمع آوری شد. کل نمونه شامل 190 پرونده و 680 متهم در شش منطقه از 14 منطقه CPS بود: لندن شمالی، مرسی-چشایر، شمال شرق، شمال غرب، میدلندز غربی و یورکشایر هامبرساید.

مشخص شد که 57 درصد متهمان از اقلیت های قومی بودند. سفیدپوستان 81.7 درصد جمعیت را تشکیل می دهند اما تنها 38.9 درصد از متهمان را تشکیل می دهند. سیاه پوستان 4 درصد جمعیت و 30 درصد متهمان را تشکیل می دهند. بر اساس این اعداد، سیاهپوستان 15.7 برابر بیشتر از سفیدپوستان در جوینت ونچرها محاکمه می شوند. آسیایی ها 9 درصد از جمعیت و 14 درصد از پرونده های سرمایه گذاری مشترک را تشکیل می دهند که تقریباً چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان محاکمه می شوند.

این داده ها همچنین نشان می دهد که دعوای حقوقی شرکت ها به طور نامتناسبی بر کودکان، جوانان و مردان تأثیر می گذارد. کودکان 14 تا 17 ساله 14 درصد و 40 درصد را جوانان 18 تا 24 ساله تشکیل می دهند. نزدیک به 93 درصد از متهمان سرمایه گذاری مشترک مرد هستند. نسبت متهمان دارای معلولیت 5 درصد بود و 21 درصد پرونده ها مربوط به باند بود.

بکی کلارک، مدرس دانشگاه متروپولیتن منچستر که بیش از یک دهه است پیگرد قانونی سرمایه گذاری مشترک را مطالعه کرده است، گفت: «متأسفانه، این گزارش به سادگی تمام نگرانی های ما را در مورد استفاده از سرمایه گذاری های مشترک برای محکوم کردن تعداد نامتناسبی از افراد تأیید می کند. متهمان سیاهپوست، آسیایی و سایر متهمان نژادپرست. شواهد همچنین به وضوح نشان می دهد که تعداد زیادی از این متهمان کودکان و نوجوانان هستند. مقیاس اینجا تکان دهنده است.»

گلوریا موریسون، یکی از بنیانگذاران Jengba (شرکت مشترک بدون گناه توسط انجمن)، که اقدام قانونی را آغاز کرد که منجر به تعقیب قضایی به دلیل تعصب نژادی شد، گفت: «داده‌ها نشان داده است که دریافت هزینه‌های شرکت مشترک صرفاً نامتناسب نیست. و متهمان طبقه کارگر ابزار مفیدی برای جمع‌آوری هر چه بیشتر محکومیت‌ها، به کارگیری یک دکترین آشکارا نژادپرستانه هستند که جایی در سیستم قضایی بریتانیا ندارد.»

جودی بک، افسر سیاست و کمپین در گروه حقوق بشر لیبرتی، که نماینده جنگبا بود، گفت: «غیرقابل درک است که چنین رویه‌ای وجود داشته باشد، که به‌طور غیرمنصفانه افراد بی‌شماری را به سیستم عدالت کیفری می‌کشاند، که بسیاری از آنها – در برخی موارد – بسیار دریافت می‌کنند. احکام حبس طولانی مدت.» پرونده های مادام العمر – برای جنایاتی که مرتکب نشده اند. اکنون که بی عدالتی نژادی در سیستم برای همه قابل مشاهده است، دولت باید فوراً به استفاده از بنگاه های اجتماعی پایان دهد تا از تخریب زندگی بیشتر جوانان و خانواده های آنها جلوگیری کند.

Baljit Ubhey، مدیر استراتژی و سیاست CPS، گفت: «این خلبان تفاوت‌های قومیتی را در قتل CPS و پرونده‌های اقدام به قتل شناسایی کرده است. مهم است که بگوییم این داده ها نشان نمی دهد که اتهامات به اشتباه مطرح شده است. ما به نظارت دقیق بر این موارد ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که قتل و اقدام به قتل را در سرمایه گذاری های مشترک به درستی تحت پیگرد قانونی قرار می دهیم.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *