می 22, 2024

داده های وزارت دادگستری نشان می دهد که از سال 2010 هیچ کودک بسیار خردسالی در انگلستان و ولز بازداشت نشده است | زندان و تعلیق

0

به گفته وزارت دادگستری (مج)، از سال 2010 تاکنون هیچ کودک 10 یا 11 ساله در انگلیس و ولز زندانی نشده است زیرا سیستم قضایی کیفری به طور فزاینده ای تمایلی به جرم انگاری کودکان دبستانی ندارد.

در سال‌های اخیر تعداد کودکان بسیار خردسالی که در انگلیس و ولز مورد اخطار یا محکومیت قرار می‌گیرند، کاهش زیادی داشته است.

بر اساس گزارش هیئت عدالت جوانان (YJB) در سال 2010، 781 اخطار یا مجازات بر اساس قانون آزادی اطلاعات (FoI) علیه کودکان 10 ساله صادر شد.

در سال منتهی به مارس 2022، بر اساس آخرین آمار موجود، تنها 16 نوجوان 10 ساله و 80 نوجوان 11 ساله عمدتاً به دلیل جرایم خشونت آمیز یا آتش سوزی محکوم یا اخطار شده اند.

هیچ یک از آنها بازداشت نشدند. کودکان زیر 14 سال در یکی از هشت خانه امن کودکان در انگلستان و ولز هستند. در عوض، کودکان اخطار، جریمه یا مجازات اجتماعی دریافت کردند.

بر اساس آمار YJB، آخرین باری که به یک کودک 10 ساله “حکم بازداشت و آموزش” صادر شد و آنها را به چهار تا 24 ماه زندان محکوم کرد، در سال 2016 بود.

اما از زمانی که رابرت تامپسون و جان ونبلز 10 ساله به جرم قتل جیمز بولگر، کودک نوپای لیورپولی در سال 1993، مقصر شناخته شدند، دولت بارها از افزایش سن مسئولیت کیفری از 10 سال خودداری کرده است.

به طور فزاینده ای، اتهامات کودکان 10 ساله به محض پایان یافتن در دادگاه لغو می شود. در ماه اکتبر، سرویس دادستانی سلطنتی پرونده ای را در دادگاه جوانان لیدز علیه پسر 10 ساله ای که متهم به آسیب رساندن به تلویزیون صفحه تخت در خانه کودکان در هالیفاکس و استفاده از “تهدید، توهین، کلمات یا رفتار توهین آمیز” بود، رد کرد. آزاردهنده، هشدار دهنده یا پریشانی».

کودکان تحت مراقبت به طور نامتناسبی ممکن است در دادگاه به پایان برسند. یک مطالعه بزرگ در سپتامبر نشان داد که کودکانی که در مراکز نگهداری زندگی می‌کردند، هشت برابر بیشتر از کودکانی که در دادگاه نوجوانان اخطار یا محکومیت دریافت کردند، اخطار یا محکومیت دریافت کردند.

اکنون قضات یا قضات نوجوانان ترجیح می دهند احکامی را صادر کنند که برای مدت طولانی در پرونده کودک باقی نماند.

در ماه اوت، پسربچه ای که به جرم آسیب رساندن به لباس نیو لوک به ارزش 895 پوند در سن 10 سالگی محکوم شده بود، به طور کامل مرخص شد. این حکم به مدت یک سال در سوابق کیفری یک کودک وجود دارد، اما پس از آن نه کارفرما و نه مردم متوجه نمی شوند که او به جرمی متهم شده است.

در ماه نوامبر، یک دختر 11 ساله در دادگاه کنت به اتهام دزدی های زنجیره ای از مغازه که در 10 سالگی مرتکب شده بود، از جمله سرقت لوازم آرایشی به ارزش 152.85 پوند از فروشگاه دیال سوپر دارو، در دادگاه حاضر شد. پرونده او به این امید که خارج از دادگاه حل شود به سال جدید موکول شد.

دوازده کودک 10 ساله که در سال‌های 2021 تا 2022 محکوم شده‌اند یا به آنها اخطار داده شده است، به جرم خشونت علیه این فرد محکوم شده‌اند. چهار نفر دیگر به آتش سوزی، سرقت، آسیب جنایی و اخلال در رفتار متهم شدند.

60 نفر از این نوجوانان 11 ساله به جرم خشونت علیه این فرد محکوم شدند. یکی به دلیل رانندگی برای تفریح ​​و دیگری به دلیل «نقض قانون راهنمایی و رانندگی» نامشخص مقصر شناخته شد. یکی دیگر به اتهام کلاهبرداری، یک نفر سرقت، سه نفر به اتهام آتش سوزی، سه نفر در نظم عمومی، دو نفر به جرم سرقت منزل، دو نفر به اتهام آسیب کیفری، دو نفر به اتهام سرقت و قاچاق کالاهای مسروقه، یکی به جرم نژادپرستانه نامشخص و سه مورد به اتهام نامشخص محکوم شدند.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

راب پریس، مدیر ارتباطات در لیگ هاوارد برای اصلاحات کیفری، در واکنش به این ارقام، گفت: “سن مسئولیت کیفری در انگلیس و ولز باید افزایش یابد.”

“اگر کودک خردسال در مشکل است یا رفتار نگران کننده ای از خود نشان می دهد، اولویت باید مراقبت از رفاه او و درک دلایل آن باشد. بهتر است این کار خارج از سیستم عدالت کیفری انجام شود تا کودک بتواند بدون داشتن سابقه کیفری در زندگی از حمایت مورد نیاز خود برخوردار شود.»

سخنگوی وزارت دادگستری گفت: «تعداد کودکانی که اخطار یا محکومیت دریافت می‌کنند در دهه گذشته 79 درصد کاهش یافته است، تا حدی به لطف حمایت اولیه که در وهله اول از ارتکاب جرم کودکان جلوگیری می‌کند.

ما این را نشانه ای می دانیم که سیستم قضایی اطفال کار می کند و هیچ برنامه ای برای افزایش سن مسئولیت کیفری نداریم، زیرا این امکان را برای مداخله زودهنگام که مؤثرترین است، می دهد.»

رئیس پلیس، کاترین روپر، رئیس شورای روسای پلیس ملی برای کودکان و جوانان، گفت که مهم است که جوانان به دلیل رفتارهایی که می‌توان «به شیوه‌های دیگر» با آنها برخورد مناسب‌تری کرد، جرم انگاری نشود.

او گفت: «این دلگرم کننده است که تعداد کودکان دستگیر شده همچنان در حال کاهش است، در حالی که اقدامات جایگزین برای مقابله با رفتارهای توهین آمیز، مانند دستورات خارج از دادگاه، افزایش یافته است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *