می 6, 2024

بررسی Banged Up – همه مستندهای زندان دیگر شبیه به تقلید رنگ پریده هستند | تلویزیون و رادیو

0

دبلیوخدای من، این چیزی است: یک نمایش واقعی که احساس واقعی می کند. نمی‌توانم آخرین باری را به یاد بیاورم که چیزی واقعی بود (از جمله واقعیت)، اما Banged Up برخلاف اصل است. من گمان می‌کنم سازندگان ترجیح می‌دهند سریال‌هایشان، که در آن افراد مشهور یک هفته را در HMP Shrewsbury با زندانیان سابق سپری می‌کنند – و به آنها دستور داده می‌شود دقیقاً همانطور که در حین گذراندن دوران محکومیتشان رفتار می‌کنند، رفتار کنند – یک آزمایش اجتماعی نامیده شود. اما این یک نمایش واقعی است، البته با برنزه شدن مصنوعی به مراتب کمتر، بدون سینه های گران قیمت یا کارهای دندانپزشکی، و لمس خشونت واقعی در کل موضوع.

قسمت افتتاحیه سه نفر از هفت سلبریتی را معرفی می کند که برای این تجربه عجیب داوطلب شده اند. اول سید اوون، سابقا بیانکاس ریکاآآی! در EastEnders. او اقدامات خود را به خاطر نجات او از زندانی شدن مانند اکثر مردان خانواده اش می داند. پدرش به جرم سرقت مسلحانه، یکی از برادرانش به جرم دزدی و دیگری به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان بود. او می گوید مادرش یک دزد خرده پا بود. ما فقیر بودیم، اما چیزی نمی‌خواستیم، زیرا فقط بیرون رفتیم و آن را دزدیدیم.» به نظر می‌رسد که او آنجا است، تا حدی برای درک بهتر پدر و برادرانش، تا حدی برای جبران ندیدن آنها به اندازه کافی در هنگام ملاقات او کوچک بود و از آن مکان می ترسید و تا حدودی برای خوشبختی خود یک توبه عجیبی انجام می داد. او هم سلولی پولشویی ریس مک کوی است که سعی می کند پسر جدید را با خاطراتی از زندانیان داغ با آب گرم و شکر سرگرم کند. “صورتش جوش زده بود!”

سپس جانی مرسر، نماینده حزب محافظه‌کار، فارغ‌التحصیل سندهرست و عضو سابق فرماندهی، می‌آید که به گفته او برای کسب بینش در مورد سیستم آمده است. او با کوین لین هیتمن آشنا می شود، کسی که احساس بدی دارد که مرد اشتباهی را ربود، کتک زد، گاز گرفت و تقریباً غرق شد. خوشبختانه یک رهگذر قربانی بی گناه خود را از رودخانه تیمز بیرون کشید و او زنده ماند. لین می‌گوید: «من آدم خوبی هستم، اما پدری نداشتم که مرا راهنمایی کند.» اگر هاله‌ای از خطر مرگبار تقریباً قابل مشاهده در اطراف او وجود نداشت خنده‌دار بود. عنوانی که در ابتدای برنامه وجود دارد به ما اطمینان می دهد که تمام زندانیان سابقه دار محکومیت خود را سپری کرده اند و اصلاح شده اند. با نگاهی به لین، باید امیدوار بود که این اطمینان توسط حقایق تأیید شود. دیدن اینکه مرسر او را در مورد اخلاقی بودن اعمالش تحت فشار قرار می دهد بسیار جذاب است. آیا این شجاعت است یا بالشتک ضخیم امتیاز در اطراف او که باعث می شود نماینده احساس غیرقابل لمس کند؟

به دست آوردن بینش … جانی مرسر در Banged Up. عکس: شاین تی وی

در نهایت، در این قسمت، مارکوس لوتر، ستاره سابق Gogglebox، که معتقد است حرفه جنایی یک انتخاب است، حضور دارد. او خاطرنشان می کند: «من در همسایگی بزرگ شدم. تصمیم گرفتم کار درست را انجام دهم. مرتکب جنایت نشوید.» او آنجاست تا تجربیاتی به دست آورد که ممکن است به او کمک کند تا مردان جوان باشگاه بوکس خود را از تصمیم گیری بالقوه بد خود منصرف کند. لوتر بلافاصله هدف گروهی قرار می‌گیرد که می‌خواهند او را تحت یک «چک گانگستری» (چک گانگستری – ببینید چقدر سخت است و آیا به یک باند تعلق دارد) قرار می‌گیرد و او را مجبور می‌کند در حدود 20000 حمله با اضافه کردن زندانیان به او شرکت کند. زندانیان هر سال اتفاق می افتد. او امتناع می کند. “من نوری خواهم بود در یک مکان تاریک.” در پایان روز دوم او تنش به نظر می رسد. مک‌کوی خاطرنشان می‌کند: «در زندان، تمام خوبی‌هایی که دارید را می‌گیرید و آن را به چیزی منفی تبدیل می‌کنید.»

بزرگترین نقطه قوت «Banged Up» دروغی است که در مقایسه با مستندهای دیگر در زندان می‌گوید. آنچه به نظر می رسد تاریک ترین و صادقانه ترین تصویر از زندگی زندان است، تنها سایه ای از یک چیز است. تهدید خشونت در شروزبری همه جا و قابل لمس است. زیرنویس دیگری در ابتدا ممکن است به ما بگوید که امنیت 24 ساعته وجود دارد، اما فراموش کردن آن آسان است زیرا شما شاهد افزایش فشار حبس شدن با صد مرد فراری هستید در حالی که تهدیدهای کلامی به تجاوز جنسی و سایر خشونت ها از دیوارها در شب می آید. از آنجایی که قدرت بدنی محض آنها هنگام پرتاب کردن صندلی به دیوارها و در غیر این صورت پیاده شدن، بی‌پایان آشکار و کوبنده است. چگونگی زنده ماندن هر یک از آنها – یا نگهبانان – به طور فزاینده ای غیرقابل تصور به نظر می رسد. و اینکه چگونه از کسی انتظار داریم که از آنجا بیرون بیاید، غیر از هر نظر بسیار بدتر – برای خودش، برای جامعه، برای آینده – به یک فکر مضحک تبدیل می شود. شاید این حتی تا پایان سریال به ذهن جانی مرسر هم بیاید، اگرچه به نظر می رسد او متقاعد شده است که اگر واقعاً بخواهد می تواند خود را بازخرید کند.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

Banged Up از شبکه 4 پخش شد و برای پخش در دسترس است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *