آوریل 30, 2024

«اعداد غیرممکن»: کاهش بودجه جرمی هانت به کجا می‌تواند منجر شود؟ | بودجه 2024 (بهار)

0

اکنون به ویژگی آشنای گزارش های مالی جرمی هانت تبدیل شده است. صدراعظم به منظور جذب رای دهندگان با کاهش مالیات، پس از انتخابات فدرال بعدی، کاهش قابل توجهی در هزینه های دولت انجام داد.

بودجه بهاره هانت در روز چهارشنبه شامل میلیاردها پوند کاهش بود که تأثیر آن به طور یکسان در بودجه‌های بخش‌های دولتی احساس نمی‌شود، زیرا برخی از آنها – از جمله مدارس و NHS – محافظت می‌شوند.

بر اساس مفروضات وزارت خزانه داری، ادارات دولتی “حفاظ نشده” از سال 2025-2026 تا 2028-29 کاهش واقعی 13 درصدی در بودجه خود خواهند داشت. در مجموع، این کاهش 19 میلیارد پوندی است که با دور ریاضت اقتصادی اعلام شده توسط دیوید کامرون و جورج آزبورن در سال 2010 قابل مقایسه است.

مهم این است که عملاً هیچ کس باور ندارد که این کاهش ها واقعاً اجرا شوند، به ویژه به این دلیل که بعید است محافظه کاران از سال 2025 در دولت حضور داشته باشند.

تورستن بل، مدیر اجرایی اندیشکده بنیاد رزولوشن، می‌گوید: «کاهش ۱۹ میلیارد پوندی خدمات عمومی محافظت‌نشده پس از انتخابات بعدی، سه‌چهارم کاهش‌هایی است که در اوایل دهه ۲۰۱۰ صورت گرفت.» این ایده که چنین کاهش‌هایی رخ می‌دهد. در بحبوحه ای که خدمات عمومی در حال حاضر با مشکلاتی روبه رو می شود، می توان آن را انجام داد، یک تخیل مالی است.»

نیک دیویس، مدیر برنامه خدمات عمومی در مؤسسه دولتی، گفت: “دولت به تفصیل توضیح نداده است که ارقام غیرممکن ارائه شده چگونه از یک بخش به بخش دیگر ارائه می شود.”

با توجه به اینکه هیچ بازنگری در هزینه ها قبل از انتخابات صورت نگرفته است، مسئولیت این امر بر عهده دولت بعدی خواهد بود. این همان جایی است که کاهش ها از آنجا حاصل می شود:

عدالت

کارشناسان می گویند وزارتخانه ای که بیشترین بار را متحمل خواهد شد، وزارت دادگستری است که در حال حاضر با زندان های شلوغ و حجم عظیمی از دادگاه ها دست و پنجه نرم می کند.

این وزارتخانه تخمین می‌زند که با فرض پیش‌بینی جمعیت بالاتر، جمعیت زندان‌ها در انگلستان و ولز می‌تواند طی دو سال به بیش از 100000 افزایش یابد.

این بودجه در همان روزی به دست آمد که یک قاضی ارشد اعلام کرد که قصد دارد 181 پرونده تجاوز جنسی را که بیش از دو سال است در دادگاه سلطنتی متوقف شده حل و فصل کند – نمونه بارز فشاری که سیستم در حال حاضر تحت آن قرار دارد.

کاهش های اعلام شده امید چندانی به متوقف کردن موج وکلایی که پرونده های تجاوز و تجاوز جنسی را رها می کنند – 64 درصد از دادستان ها در چنین پرونده هایی گفتند که قصد دارند این کار را عمدتاً به دلیل دستمزدهای پایین ترک کنند – و به طور کلی پرونده های جنایی.

به همین ترتیب، بودجه هیچ دلیلی برای رسیدگی به وضعیت نابسامان دادگاه، که منجر به تاخیر نیز می شود، ارائه نمی دهد. دولت هدف نسبتاً متوسطی را برای کاهش تعداد معوقه دادگاه‌ها به 53000 تا مارس سال آینده تعیین کرده است (قبل از کووید این تعداد 37000 بود)، اما حتی به نظر می‌رسد که دستیابی به آن در حال حاضر با تعداد بیش از 65،000 دشوار است.

امیلی فرای، اقتصاددان ارشد در بنیاد رزولوشن گفت: «وزارت دادگستری وزارتخانه ای است که با افزایش جمعیت، تقاضاها از وزارت دادگستری می تواند افزایش یابد. تحلیل آنها نشان می دهد که وزارت دادگستری به جای کاهش 13 درصدی برنامه ریزی شده، به افزایش بودجه 5 درصدی برای سرانه بین سال های 2024-25 و 2028-29 نیاز دارد.

دیویس گفت: “این ایده که شما می توانید کاهش قابل توجهی در این خدمات ایجاد کنید در حالی که با موفقیت یک افزایش عظیم در تقاضا را مدیریت کنید، بسیار تخیلی است.”

دفتر خانه

منطقه ای که وزارت کشور در آن بیشترین هزینه را می کند، پلیس است. کاهش در این زمینه یا دیگر جریان های اصلی مخارج مانند کنترل مرزها از نظر سیاسی برای هر دولتی ناخوشایند خواهد بود.

در سال های اخیر، وزرا پس از کاهش قابل توجه افسران پلیس در اوایل دهه 2010، تعداد افسران پلیس را افزایش داده اند، از جمله با ارائه اخراج داوطلبانه به افسران با تجربه. ریشی سوناک سال گذشته اعلام کرد که حزبش به تعهد مانیفست سال 2019 خود برای استخدام 20000 افسر جدید عمل کرده است.

دیویس گفت: “شما باید از خود بپرسید که آیا این واقع بینانه است که تعداد افسران پلیس کاهش یابد.”

«یکی از دستاوردهای بزرگ خدمات عمومی این دولت محافظه کار، برنامه تقویت پلیس بود. آیا جرمی هانت واقعاً می‌گوید که اگر پس از انتخابات بعدی به طور معجزه آسایی صدراعظم شود، سیاست‌های عدالت کیفری امضا شده دولت فعلی خود را تغییر خواهد داد؟ این بسیار بعید به نظر می رسد.»

فرای افزود: “وزارت کشور یکی از معدود ادارات محافظت نشده است که در سال های 2024-2025 نسبت به سال های 2010-2011 بزرگتر است.”

بعید است که دولت پس از افزایش آمار اخیر، کاهش قابل توجهی در نیروی پلیس ایجاد کند. عکس: Max Mumby/Indigo/Getty Images

دولت محلی

سخت تر است که بگوییم تأثیر کلی کاهش ها بر قدرت خرید دولت های محلی چه خواهد بود، زیرا مقامات محلی می توانند هزینه بودجه دولت مرکزی خود را از طریق افزایش مالیات محلی جبران کنند.

بسیاری از خدمات شهری قبلاً تضعیف شده اند. مقامات محلی بیش از پیش برای مراقبت های اجتماعی کودکان، مراقبت های اجتماعی بزرگسالان و سایر وظایف قانونی مانند بی خانمانی هزینه می کنند. برای تأمین مالی این امر، مقامات محلی خدمات دیگری مانند تأمین کتابخانه ها و مراکز جوانان را قطع کرده اند.

دیویس گفت: «کار زیادی برای اعمال فشار بر مقامات محلی باقی نمانده است. ما قبلاً شاهد موجی از اخطارهای بند 114 بودیم که معادل ورشکستگی شهرداری است.

در حالی که بیشتر این موارد تا کنون به دلیل سوء مدیریت مالی بوده است، مقامات محلی بیشتری نیز وجود دارند که به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده‌اند و بسیار به لبه پرتگاه نزدیک شده‌اند و من فکر می‌کنم به احتمال زیاد ما به آنجا خواهیم رسید.» اطلاعیه های بیشتر بخش 114 برای سال های آینده را می توانید در اینجا بیابید.

این منجر به کاهش خدمات قانونی بیشتر از حد معمول و فروش دارایی های کلیدی توسط مقامات محلی می شود.

حمل و نقل

نرخ تورم بالا در سال های اخیر برنامه های سرمایه ای را که توسط وزارت حمل و نقل نظارت می شود گران تر کرده است.

به نظر می‌رسد کاهش هزینه‌های بیشتر بسیار شدید است و می‌تواند پیامدهای سیاسی در مناطقی مانند شمال انگلیس داشته باشد، جایی که لغو خط HS2 از وست میدلندز تا منچستر در سال گذشته به نقطه عطفی تبدیل شد.

با وجود اینکه دولت در سال گذشته قول داده بود به سرمایه‌گذاری در بزرگراه‌های هوشمند موجود ادامه دهد و 900 میلیون پوند بهبود ببخشد، طرح‌ها برای بزرگراه‌های هوشمند نیز لغو شده است.

دکتر. مایا سینگر هابز، همکار پژوهشی در موسسه تحقیقات سیاست عمومی و یک کارشناس حمل و نقل، گفت: “اگر کاهش های قبلی در بودجه حمل و نقل راهنما باشد، هم برنامه های بدون بودجه قبلی و هم هزینه های حمل و نقل دولت محلی در خطر هستند.”

این شامل بخش عمده ای از طرح شمال شبکه است که سال گذشته جایگزین بخش شمالی HS2 شد و به دلیل کمبود جزئیات و پیشنهادات حساب شده ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت.

او افزود که برخی از حمل و نقلی که اکنون به مقامات محلی و ترکیبی ارائه می شود نیز ممکن است در خطر باشد، از جمله هزینه های شبکه های حمل و نقل عمومی محلی بسیار مورد نیاز خارج از لندن.

پروفسور جان کلسی، از دانشکده ساخت و ساز پایدار بارتلت در دانشگاه کالج لندن، گفت: «دولت ممکن است در حال بررسی کاهش زیرساخت‌های حمل‌ونقل باشد، اما اگر این کار را برای تعمیر انجام دهند، حفره‌های بیشتری در جاده‌ها خواهیم داشت. اگر این امر بودجه بزرگراه‌های اصلی را کاهش دهد، مشکلاتی در خصوص بسته شدن خطوط و کار ساخت و ساز ایجاد می‌شود.»

اتحادیه ها قبلاً در مورد اقدامات کاهش هزینه در Network Rail که اکثر شبکه ریلی بریتانیا را مدیریت می کند، ابراز نگرانی کرده اند.

فرهنگ

در بخش هنر، برخی از جنبه های بودجه صدراعظم با تصویب مواجه شد – مانند تصمیم برای حفظ معافیت مالیاتی بالا برای تئاتر.

از سوی افرادی مانند اندرو لوید وبر به عنوان “راه نجات” مورد استقبال قرار گرفت، اما معافیت های مالیاتی برای بخش های فیلم و تلویزیون نیز جزو سرفصل های مثبت بودجه بود.

اما بخش هنر در حال حاضر به دلیل کاهش بودجه شهرداری با تهدیدات وجودی مواجه است. این شامل کم کردن بودجه سازمان های هنری در مکان هایی مانند بیرمنگام و سافولک می شود.

در میان کسانی که از برخی از اعلامیه های سرفصل استقبال کردند، پل فلمینگ، دبیر کل اتحادیه هنرهای سهامی بود، اما او هشدار داد که آنها “در چارچوب دو دهه ریاضت در صنایع ما آمده اند”.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *