می 22, 2024

اخراج غیرقانونی در انگلیس به بالاترین حد خود رسید، اما کمتر از 1 درصد از مالکان محکوم شدند | اجاره املاک و مستغلات

0

مالکان به طور غیرقانونی مستاجران خود را در تعداد بیشتری و تقریباً بدون ترس از عواقب آن بیرون می کنند، زیرا ارقام نشان می دهد که کمتر از 1٪ از این اخراج ها منجر به محکومیت می شود.

تحقیقات خیریه مسکن اجاره ایمن تر خاطرنشان کرد: 8748 پرونده مربوط به این عمل در سال 2022 ثبت شده است که یک رکورد و 12 درصد بیشتر از 7778 پرونده در سال قبل است.

اما در همان زمان، وزارت دادگستری تنها 26 مورد محکومیت مالکان را در سال 2022 ثبت کرد – 0.3٪ از تعداد کل پرونده ها در آن سال.

تخلیه نادرست، که در آن صاحبخانه بدون حکم دادگاه یا حتی دلیل قانونی مستاجر را به زور از خانه خود بیرون می کند، اغلب خشونت آمیز است و به طور منظم منجر به سرقت اموال مستاجران توسط صاحبخانه می شود.

کارن باک، نماینده حزب کارگر، این عمل را با خشونت خانگی مقایسه کرد. اخراج غیرقانونی اغلب دور از چشم صورت می گیرد و با خشونت همراه است. این وحشیانه ترین دزدی است.»

این مشاهده کننده او داستان هایی از دریافت داروهای نجات دهنده به قربانیان یا حتی دزدیده شدن گذرنامه آنها شنیده است که باعث می شود آنها از حمایت مقامات محلی برای بی خانمان شدن ناتوان باشند.

مجید انور در حالی که منتظر عمل جراحی بود از سوی صاحبخانه اش دستور داده بود که خانه اش را ترک کند. این مرد 40 ساله 14 سال پیش پس از قتل مادر و برادرش به عنوان پناهنده به بریتانیا آمد. او چهار سال در این آپارتمان زندگی می کرد که صاحبخانه به او گفت که می خواهد یکی از بستگانش در تعطیلات در بریتانیا در آنجا زندگی کند.

در ابتدا انور از نقل مکان خودداری کرد تا اینکه یک آپارتمان جدید پیدا کرد، اما او گفت که هفته ها آزار و اذیت صاحبخانه را تجربه کرده است.

در سپتامبر، زمانی که انور با جراحش قرار ملاقات گذاشت، صاحبخانه قفل ها را عوض کرد و به ادعای انور، تمام دارایی او، از جمله داروها و دستگاه استنشاقی او را گرفت.

انور پنج روز در بیرون از آپارتمان چادر زد و منتظر بود تا صاحبخانه تلفن را پاسخ دهد و سپس به او اجازه داد تا برای جمع آوری اموالش وارد خانه شود. او گفت که چندین بار با پلیس تماس گرفت، اما به اشتباه به او اطلاع دادند که این یک موضوع مدنی است و به او گفته شد که تماس نگیرید زیرا او “خط را مسدود می کند”.

او گفت: “صاحب خانه من خیلی مطمئن بود که قانون از من محافظت نمی کند.” “و این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاد.”

انور برای همیشه بی خانمان است و در حال حاضر داروهای ضد افسردگی مصرف می کند، زیرا از زمان اخراج غیرقانونی از حملات پانیک رنج می برد.

دولت داده‌های رسمی در مورد تعداد کل اخراج‌های غیرقانونی جمع‌آوری نمی‌کند، بنابراین Safer Renting مجبور است آماری را بر اساس تعداد موارد ثبت شده توسط موسسات خیریه که از قربانیان این عمل حمایت می‌کنند جمع‌آوری کند، به این معنی که این ارقام احتمالاً دست‌کم‌گرفته هستند.

موارد ثبت شده توسط Safer Renting و محکومیت های ثبت شده توسط وزارت دادگستری به طور بالقوه می تواند بسیاری از تخلفات توسط همان مالک را پوشش دهد.

اخراج غیرقانونی اغلب با این واقعیت بدتر می شود که تعداد ناظران مستاجر به کار گرفته شده توسط شورای شهر، که وظیفه آنها نظارت بر این عمل است، در طول ریاضت به شدت کاهش یافت. نیمی از مناطق در لندن آنها یا افرادی را به کار نمی گیرند که قادر به مبارزه با اخراج غیرقانونی باشند یا اگر این کار را می کردند، نمی گفتند.

از تبلیغات خبرنامه بگذرید

و اگرچه پلیس وظیفه دارد مداخله کند، اما پرونده ها اغلب به اشتباه به عنوان امور مدنی رد می شوند.

در ماه اوت، پلیس متروپولیتن به افسران خود دستور داد تا دستگیری مالکانی را که به طور غیرقانونی مستاجران خود را بیرون می‌کنند، پس از نگرانی از اینکه افسران جانبداری نشان می‌دهند و حتی در برخی موارد، به اخراج غیرقانونی کمک می‌کنند، آغاز کنند.

دولت قبلاً متعهد شده است، به عنوان بخشی از لایحه جدید اصلاحات مستاجر، شوراهای محلی را به طور قانونی ملزم به پیگیری موارد تخلیه غیرقانونی و آزار و اذیت کند.

با این حال، اجاره ایمن نگران است که این ماده پس از به تعویق افتادن پایان پیشنهادی برای اخراج بدون تقصیر در انتظار تکمیل اصلاحات بالقوه طولانی سیستم قضایی، در لایحه باقی بماند.

این موسسه خیریه همچنین از دولت می‌خواهد تا منابع بیشتری را برای نمایندگان مستاجر مقامات محلی فراهم کند و خواهان جریمه‌های بالاتر برای مالکان است.

رز اسپنسر، مدیر اجاره امن تر، گفت: «اگر این لایحه تضعیف شود و توسط اقدامات دیگر حمایت نشود، وضعیت در خطر بدتر شدن است.

سخنگوی وزارت تسطیح، مسکن و جوامع گفت: تخلیه غیرقانونی جرم است و دولت صراحت دارد که تحمل نخواهد شد.

«از طریق پیش‌نویس قانون (اصلاح) خود برای مستاجران، ما شهرداری‌ها را موظف می‌کنیم از مستاجران در برابر مالکانی که به‌طور غیرقانونی آنها را بیرون می‌کنند و آنها را آزار می‌دهند، محافظت کنند. ما همچنین به آنها اختیارات جدیدی برای اعمال جریمه تا سقف 30000 پوند برای مالکان به عنوان جایگزینی برای پیگرد قانونی می دهیم.

عنوان این مقاله در 24 دسامبر 2023 تغییر کرد و به جای انگلستان به انگلستان اشاره کرد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *