جولای 27, 2024

طلاق میگیری؟ دولا برای همین است خوب در واقع

0

Dطلاق پیچیده و گران است. جنبه های حقوقی پیچیده، مشکلات لجستیکی و بازسازی مالی وجود دارد. وکلا در موارد زیادی در برابر خونریزی بینی کمک می کنند. اما در مورد مسائل عاطفی مختلف که در هنگام انحلال ازدواج به وجود می آید، چه می توان گفت؟ وقتی همسر سابقتان آنجاست، چگونه با رفتن به بازی سه راهی فرزندتان کنار می آیید؟ اگر همسرتان آنقدر پیامک می‌فرستد که نمی‌توانید از تلفنتان استفاده کنید، چه می‌کنید؟ آیا ارسال آن ایمیل عصبانی به پرونده حقوقی شما آسیب می رساند؟

دولاس طلاق را وارد کنید.

همانطور که دولاهای تولد در دوران بارداری حمایت عاطفی و اطلاعاتی را ارائه می دهند و به مشتریان خود کمک می کنند تا در سیستم پزشکی پیچیده حرکت کنند، دولاهای طلاق نیز قول می دهند که در طول طلاق نیز همین کار را انجام دهند و به مشتریان خود کمک کنند تا در سیستم حقوقی غیرقابل نفوذ مشابهی حرکت کنند.

مادلین تاکفیلد و کورتنی کوپر در سال 2021 کار خود را به عنوان دولاهای طلاق آغاز کردند. وقتی این دو برای اولین بار با هم آشنا شدند – از طریق دخترانشان که در مدرسه با هم دوست بودند – هر دو به نوعی متخصص طلاق بودند. کوپر 50 ساله وکیل خانواده در یوتا است و تاکفیلد 32 ساله تهیه کننده سابق فیلم است که در سال 2019 طلاق گرفت. در طول بازی‌ها، زنان درباره روند طلاق بیزانسی بحث می‌کردند.

تاکفیلد هیچ نقشه یا راهنمایی پیدا نکرد که به او کمک کند طلاق خود را دنبال کند. او گفت: «از اینکه چطور در تاریکی بودی شوکه شدم.

کوپر به عنوان یک وکیل از توانایی محدود خود برای کمک به مشتریانش ناامید بود. او گفت: «مشتریان هزینه های زیادی را صرف هزینه های قانونی می کنند تا در مورد آنچه از نظر ذهنی یا احساسی با آنها می گذرد صحبت کنند. با وجود اینکه او خود را یک “مراقب ذاتا” می‌داند، اما مدام فکر می‌کند: “وای، تو به سرعت از حمایتت می‌سوزی.”

بنابراین این دو زن Divorce Doulas را تأسیس کردند، شرکتی که جلسات مربیگری و دوره‌های آنلاین را برای کمک به افرادی که طلاق‌های پرتعارض را تجربه می‌کنند، ارائه می‌دهد. یک دوره آموزشی کاربران را از طریق ایجاد یک طرح والدین راهنمایی می کند. دیگری با آماده شدن برای میانجیگری. هر دو به صورت پاره وقت در شرکت کار می کنند.

پیوند به صفحه واقعی

تعداد دولاهای طلاق در حال افزایش است. در واقع، در سال های اخیر به طور کلی علاقه فزاینده ای به خدمات دولا مشاهده شده است دولاس تولد و پایان زندگی دولاس. (کلمه “doula” از کلمه یونانی باستان به معنای “خدمتکار” گرفته شده است.) تاکفیلد می گوید: “این انتقال های اصلی زندگی – به مرگ، به مادر شدن – شکسته های ناگهانی هویت هستند.” او می‌گوید که دولاس به احساسات و تدارکات این استراحت‌ها کمک می‌کند.

دولاهای طلاق دارای سوابق، صلاحیت ها و حوزه های تمرکز متفاوتی هستند، اما هیچ مدرک رسمی لازم نیست و جایگزین وکیل نمی شوند. چند نفری که با آنها صحبت کردم، تجربه ای در زمینه حقوق خانواده یا کار درمانی داشتند. دیگران به عنوان مربی زندگی آموزش دیده بودند، یکی دیگر از حرفه های عمدتاً غیرقانونی و بدون نیاز به آموزش رسمی یا مجوز.

تاکفیلد می‌گوید که «راه‌های غیررسمی‌تر آموزش را دوست دارد» و تخصص او ناشی از کارهایی است که برای درمان طلاق خود انجام داده است، از جمله کار با مربیان، درمانگران و کاوش در روش‌های معنوی مختلف. “من یک درمانگر نیستم، من به خودی خود گواهینامه های زیادی ندارم، اما یک سفر شفابخش شدید داشته ام.”

تاکفیلد و کوپر به دقت تاکید می کنند که به مشتریان خود مشاوره حقوقی ارائه نمی دهند. آنها به سادگی نحوه عملکرد سیستم حقوقی را توضیح می دهند. آنها همچنین به عواقب غیر قانونی که اغلب با روند طلاق همراه است کمک می کنند. کار او عملی تر و هدفمندتر از یک جلسه درمانی و جامع تر و حمایت کننده تر از گفتگو با وکیل شما است.

میانگین هزینه طلاق بین 10000 تا 20000 دلار است. عکس: رابربال/مایک کمپ/گتی ایماژ

این نوع حمایت می تواند در طلاق بسیار مهم باشد زیرا، با توجه به پرسشنامه استرس زندگی هولمز راهبر اساس فهرستی از 43 رویداد استرس‌زای زندگی که می‌تواند بر سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد، «طلاق» و «جدایی زناشویی از شریک زندگی» دومین و سومین تجربه استرس‌زا هستند.

دکتر می‌گوید: «وقتی افراد طلاق می‌گیرند، زمانی است که حتی اگر دوستان خوب و سیستم حمایتی داشته باشند، اغلب از خود بیگانه می‌شوند. اورنا گورنیک، روانشناس بالینی و روانکاو و ستاره سریال زوج درمانی شوتایم. این بیگانگی می تواند ناشی از کناره گیری افراد از شبکه های اجتماعی خود به دلیل شرم، قضاوت یا احساس این باشد که دوستانشان باید بین آنها و شریک سابق خود یکی را انتخاب کنند.

گورالنیک هرگز در کار خود با دولاهای طلاق روبرو نشده است. اما در طول طلاق، «برای مردم دشوار است که آنچه را که از سر می گذرانند و سؤال بپرسند. از این نظر، می توانم تصور کنم که این خدمات بسیار مفید است.»

استخدام دولا طلاق ممکن است هزینه دیگری در یک فرآیند پرهزینه به نظر برسد. به گفته a، متوسط ​​هزینه طلاق در سال 2023 7000 دلار است فوربس گزارش. اما از آنجایی که هزینه‌های طلاق‌های مشاجره‌آمیز (جایی که دو طرف نمی‌توانند در مورد شرایط نهایی طلاق به توافق برسند) می‌تواند به سرعت افزایش یابد – هزینه‌های وکیل و دادگاه و همچنین هزینه‌های میانجی‌گران، کارشناسان مالی و املاک و ارزیاب‌های حضانت کودک – میانگین هزینه طلاق بین 10000 تا 20000 دلار است.

دولاهای طلاق که با آنها صحبت کردیم استدلال کردند که آموزش دادن به مشتریان خود از این فرآیند و نحوه هدایت آن به آنها کمک می کند در هزینه های قانونی صرفه جویی کنند. برای مثال دوره های طلاق دولا تا 2400 دلار و مشاوره فردی 75 تا 150 دلار در ساعت هزینه دارند. در مقابل، نرخ ساعتی وکلا را می توان به راحتی محاسبه کرد بیش از 400 دلار.

تاکفیلد می گوید که آنها اغلب به مشتریان خود توضیح می دهند که چه نوع اطلاعاتی در دادگاه مهم است. به عنوان مثال، اگر یک موکل یک اسکرین شات از هر پیامک بداخلاق سابق خود را به وکیل خود بفرستد، صورت حساب ها به سرعت انباشته می شوند. اما طلاق دولا می تواند به متون نگاه کند و بگوید که آیا ارزش آن را دارد که توجه وکیل موکل را جلب کند و همچنین به او کمک کند تا پاسخ های موثرتری را به همسر سابق خود فرموله کند.

کوپر توضیح داد که وکلا اغلب وقت، پهنای باند یا مهارت های لازم برای کمک به مشتریان برای مقابله با مشکلات ارتباطی با شریک سابق خود را ندارند. و حتی اگر چنین بود، مشتریان باید برای این زمان هزینه زیادی بپردازند.

همانطور که تاکفیلد می گوید: “بسیاری از این طلاق ها شامل چیزهای واقعاً مزخرف و برخی چیزهای واقعاً وحشتناک است، اما این غیرقانونی نیست.”

کلر ادواردز که به عنوان وکیل و دولا طلاق در لافایت، لوئیزیانا کار می کند، همچنین موکلان قانونی خود و مشتریان دولا را جدا نگه می دارد.

ادواردز در سال 2021 پس از همکاری با یک دولای تولد تصمیم گرفت تا تبدیل به یک دولای طلاق شود. او مجبور شد در طول بارداری دوم خود بر موانع تدارکاتی غلبه کند و به یاد دارد که فکر می کرد مشتریانش باید در پرونده های قانونی خود با بی نظمی مشابهی روبرو شوند. بنابراین او به عنوان یک مربی زندگی آموزش دید و با دوستش میشل سیمون، که دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی است، کار کرد.

ملیسا کالیل یک مربی طلاق است که شرکت Shrinking Divorce را اداره می کند و همچنین خود را به عنوان یک دولای طلاق توصیف می کند. او می گوید توانایی برای به اشتراک گذاشتن داستان خود با مشتریانش یکی از دلایلی بود که او وارد مربیگری شد. او می گوید: «در درمان، به عنوان یک درمانگر، از افشای خود دلسرد می شوید. «هنگام کوچینگ، می‌توانید تجربیات شخصی خود را تا حدی وارد کنید تا ببینید آیا مشتری می‌تواند بر اساس آنچه که تجربه کرده‌اید بینش کسب کند. و مشتریان آن را دوست دارند زیرا باعث می‌شود کمتر احساس تنهایی کنند.»

هارپر 46 ساله که برای محافظت از حریم خصوصی خود خواستار نام مستعار شده بود، پس از یک حضور طاقت فرسا در دادگاه خانواده، دولاهای طلاق را استخدام کرد. او شش ماه در یک طلاق شدیدتر از همسر سابقش بود و در حالی که شب ها در طبیعت یوتیوب سرگردان بود، در مورد مربیان طلاق و دولاها یاد می گرفت. او دوست داشت که دولاهایش طلاق های سخت خود را پشت سر گذاشته اند و می توانند به او بگویند که چه انتظاری دارد.

او گفت: “من می دانستم که در مقطعی یک نفر در کفش من بود و آنها زنده ماندند.” او گفت که کار با دولاس طلاق به طور قابل توجهی هزینه های قانونی او را کاهش داده است. او گفت: “وکیل من می تواند من را در دادگاه تضمین کند، اما وقتی صحبت از زندگی روزمره و تعامل با این مرد می شود، واقعاً احساس افسردگی می کنید.”

کالیل گفت که انجمن وکلای آمریکا این را به رسمیت می شناسد مربیگری طلاق به عنوان یک فرآیند حل تعارض معتبر، اگرچه دولاها ذکر نشده است. دولاهای طلاق که من با آنها صحبت کردم بدشان نمی آمد که به مردان کمک کنند، اما عمدتاً یا منحصراً با زنان کار می کردند. مربیان طلاق و دولاها اغلب خدمات مشابهی را ارائه می دهند، اما برخی ممکن است استخدام یک مربی را آسان تر از دولا پیدا کنند، با تمام مفاهیم زنانه ای که با این کلمه همراه است.

مربی‌ها یا دولاها استدلال می‌کنند که می‌توانند به گونه‌ای در کنار مشتریان خود باشند که دوستان و خانواده نمی‌توانند. هارپر، که هنوز در حال انجام طلاق خود است، گفت که حتی نزدیکترین دوستانش “فقط در یک فصل خاص می توانند در کنار من باشند و ظرفیت خود را به روشی خاص حفظ کنند، زیرا آنها در حال انجام کارهای خود هستند.” اما یکی از دولای Divorce ? “مثل داشتن بهترین دوستی است که همیشه می خواستی اما برایش پول دادی.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *