می 5, 2024

وقتی زوج ها سعی می کنند طلاق ارزانی داشته باشند، زنان ضرر می کنند | طلاق

0

زنان از حل و فصل طلاق عادلانه غافل می شوند زیرا زوج ها سعی می کنند طلاق «ارزان» بگیرند.

تحقیقات نشان داده است که اکثر زوج ها دارای ثروت اندکی هستند به طوری که اکثریت قریب به اتفاق سعی می کنند با انجام اقدامات مهم، از جمله ترتیب مسکن، مستمری و نگهداری مداوم، در پول خود پس انداز کنند.

آ گزارش، مطالعه ای که توسط دانشگاه بریستول انجام شد و توسط بنیاد نوفیلد تامین شد، نشان داد که بیش از یک زوج از هر 10 زوج در انگلستان و ولز به دنبال مشاوره یا اطلاعات برای کمک به طلاق خود نیستند. از هر پنج طلاق تنها دو نفر از وکلا به عنوان منبع اطلاعات، مشاوره یا پشتیبانی استفاده می کردند.

بسیاری از این زوج ها می گفتند که ترس از هزینه، آنها را از مشاوره حقوقی باز می دارد. اما زمانی که مشاوره حقوقی درخواست شد، تقریباً یک چهارم طلاق‌دان گفتند که هزینه آن کمتر از 1000 پوند است.

اما هیچینگز، نویسنده گزارش، استاد حقوق خانواده در دانشگاه بریستول، گفت: «به دلیل کاهش کمک های حقوقی و کمبود دانش مالی و حقوقی، زوج ها به دنبال طلاق ارزان هستند.

اما این بدان معناست که آنها در حال دور زدن یک سیستم قانونی هستند که هدف آن اجرای عدالت است. این وضعیت زنان را بدتر می کند و امنیت مالی آینده آنها را به خطر می اندازد.

گزارش سهام منصفانه نشان داد که از هر ده طلاق تنها یک نفر که هنوز مستمری خود را دریافت نکرده اند به توافقنامه تقسیم بازنشستگی رسیده اند.

هیچینگز گفت: «اگرچه فرآیندهای قانونی تا حد زیادی منصفانه هستند، اما از آنها استفاده نمی شود. «تقسیم یکسان صندوق‌های بازنشستگی عادی نیست: تنها سه نفر از هر 10 نفر از کسانی که حتی دارایی‌هایی داشتند که باید تقسیم شود، گفتند که حدود نیمی از خالص دارایی‌ها را دریافت کرده‌اند.

او افزود: «بیش از یک سوم طلاق‌گرفته‌ها ارزش صندوق‌های بازنشستگی خود را نمی‌دانستند، چه رسد به همسرشان». بدون در نظر گرفتن همه دارایی‌ها، به‌ویژه حقوق بازنشستگی، در طلاق، امنیت مالی آینده بسیاری از زنان که عموماً حقوق بازنشستگی کمتری نسبت به مردان دارند، در خطر است.»

پیشنهادهای اصلاحی در حال حاضر توسط کمیسیون قانون در حال بررسی است و لایحه طلاق (تدارک مالی) که در مجلس اعیان بحث برانگیز است، در پارلمان ارائه شده است که تقسیم برابر دارایی ها را به استاندارد تبدیل می کند.

اش پاتل، مدیر برنامه عدالت در بنیاد نوفیلد، گفت: “این تحقیق در زمان حساسی انجام می شود که قوانین مربوط به بودجه طلاق که نیم قرن پیش تصویب شده بود در حال بررسی است.”

او افزود: «این موضوع تداوم و گسترش افسانه‌های مربوط به طلاق را برجسته می‌کند و به وضوح وضعیت اغلب نابرابر مالی طرفین قبل و بعد از طلاق را نشان می‌دهد.» به نظر می‌رسد زنان از نظر مالی آسیب‌پذیرتر هستند و در سال‌های پس از طلاق از نظر مالی بدتر از مردان هستند.»

این تحقیق وضعیت مالی خانواده را در انگلستان و ولز نشان داد که میانگین طلاق – از جمله خانه، مستمری و در نظر گرفتن هر گونه بدهی – 135000 پوند تخمین زده شده است.

تقریباً یک پنجم زوج های طلاق هیچ دارایی برای تقسیم ندارند و یک چهارم طلاق گرفته ها در نهایت هیچ یا فقط بدهی ندارند.

هیچینگز گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش کل دارایی‌های اکثر زوج‌ها متوسط ​​است. این تصویری بسیار متفاوت از تصویر رسانه‌ای از تسویه‌حساب‌های طلاق گسترده توسط افراد بسیار ثروتمند ارائه می‌کند و بررسی واقعیت مهمی را در مورد آنچه زوج‌های «هر روزه» در طلاق تجربه می‌کنند، ارائه می‌کند.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *