آوریل 30, 2024

والدو کالوکان: بیمارستان های با امنیت بالا چیست و آیا حکم او قابل تغییر است؟ | ناتینگهام

0

روز پنجشنبه والدو کالوکان، یک فارغ التحصیل مهندسی که مبتلا به اسکیزوفرنی پارانوئید است، به دلیل کشتن سه نفر و تلاش برای کشتن سه نفر دیگر در تیراندازی در ناتینگهام، به بیمارستان مشروط دستور داده شد.

این تصمیم خشم خانواده قربانیان او را برانگیخت، آنها معتقد بودند که او باید به قتل متهم می شد. یکی از آنها گفت که “متقاعد شده اند” درخواست کالوکان را در مورد اتهام کمتر قتل عمد بپذیرند.

در اینجا به تفکیک حکم آمده است – و آنچه ممکن است بعدا اتفاق بیفتد.

آیا می توان جمله کالوکان را تغییر داد؟

دادستان کل در حال بررسی حکم کالوکان پس از ارجاع آن به دلیل “ارفاعت ناروا” است. این فرآیندی است که می تواند تنها با یک توصیه از یک فرد یا موسسه آغاز شود.

وضعیت پیچیده است زیرا دادستان کل نمی تواند اتهامات کالوکان را بررسی کند: او در ابتدا به قتل متهم بود، اما به دلیل کاهش مسئولیت به دلیل سلامت روانی شدیدش و اعتراف به گناه، این اتهام به قتل عمد تغییر کرد.

حکم بیمارستان محدود توسط قاضی بر اساس شواهد پزشکی ارائه شده توسط پزشکان در مورد وضعیت کالوکان، اسکیزوفرنی، صادر شد.

مجازات شدیدتر احتمالاً حکم زندان خواهد بود. در این مورد، اگر دادستان کل پرونده را پیگیری می کرد، باید استدلال می کرد که وضعیت کالوکان به اندازه پزشکان وخیم نیست، که یک سناریوی بسیار بعید است.

دستور بیمارستان با محدودیت چیست؟

اگر فردی مرتکب جرمی شود که مجازات آن حبس است، دادگاه می تواند او را به بیمارستان منتقل کند. قاضی می تواند طبق ماده 37 قانون سلامت روان این کار را انجام دهد.

در صورتی که قاضی تشخیص دهد که شخص برای مردم خطری دارد، می تواند طبق ماده 41 همان قانون محدودیتی به دستور بیمارستان اضافه کند. محدودیت به این معناست که فرد متاثر از این دستور تنها با موافقت وزیر دادگستری می تواند از بیمارستان مرخص شود.

چگونه دادگاه احکام بیمارستان را صادر می کند؟

قبل از اینکه دادگاه طبق بند 37 حکم بیمارستان را صادر کند، دو پزشک باید متهم را معاینه کنند. آنها باید قبول کنند که اختلال روانی دارند و بنابراین باید در بیمارستان درمان شوند. یکی از این پزشکان باید از بیمارستانی باشد که فرد در آن بستری خواهد شد.

برای اضافه کردن یک محدودیت تحت بند 41، یکی از پزشکانی که فرد را معاینه کرده است باید در مورد وضعیت او به دادگاه اظهارنظر کند.

حکم بیمارستان تا چه مدت اعتبار دارد؟

از سال 2007، هیچ محدودیت زمانی برای دستور بیمارستان محدود وجود ندارد. این بدان معناست که سفارش بیمارستان تاریخ پایان ثابتی ندارد و نیازی به تمدید ندارد. پزشک مسئول تصمیم می گیرد که چه زمانی یک فرد به اندازه کافی خوب است که بیمارستان را ترک کند و وزارت دادگستری باید آزادی آنها را تایید کند.

شرایط بیمارستان با امنیت بالا چگونه است؟

با توجه به NHSتمهیدات امنیتی فیزیکی بیمارستان‌های دارای امنیت حداکثر برابر با زندان‌های رده B است، اگرچه آنها قادر به درمان افرادی هستند که در یک محیط رده A در زندان هستند.

یک بیمار بستری می تواند بدون رضایت او در سه ماه اول درمان شود و پس از آن درمان بدون رضایت تنها با رضایت پزشک دوم امکان پذیر است.

بیمارستان های با امنیت بالا کجا هستند؟

در انگلستان سه نفر هستند. شاید شناخته شده ترین بیمارستان برادمور در کراثورن، برکشایر باشد. دو بیمارستان دیگر، بیمارستان اشورث در نزدیکی لیورپول و بیمارستان امن رامپتون در ناتینگهام شایر هستند.

به چه کسی دستور بیمارستان داده شد و چه اتفاقی برای آنها افتاد؟

بر اساس آخرین داده‌ها، تا 31 دسامبر 2022، 7796 بیمار محدود شده وجود داشته است. امسال 1524 مورد اخراج و اخراج صورت گرفت که نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش داشته است. تعداد سالانه تخلیه و دفع از سال 2011 بین 1350 تا 1550 در نوسان بوده است.

بسیاری از بیماران شناخته شده بستری در بیمارستان های با امنیت بالا، از جمله قاتل مورها، ایان بردی، در بیمارستان درگذشت. پیتر ساتکلیف، ریپر یورکشایر، که بعداً به زندان فرستاده شد و در پشت میله‌های زندان درگذشت. و رونی کری گانگستر لندنی که در سال 1995 در برادمور درگذشت.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *