می 16, 2024

مجرمان مجبور به محکومیت در انگلستان و ولز | عدالت کیفری بریتانیا

0

قانون جدید پیشنهاد شده توسط وزارت دادگستری به قضات این اختیار را می دهد که به مجرم دستور دهند در جلسه صدور حکم، از جمله به زور، شرکت کنند.

این اقدام در انگلیس و ولز پس از آن صورت می گیرد که تعدادی از مجرمان برجسته در جلسات صدور حکم خود حاضر نشدند، از جمله پرستار بچه کش، لوسی لتبی و قاتل اولیویا پرت-کوربل نه ساله.

وزارت دادگستری گفت که قدرت مقامات زندان برای استفاده از زور معقول برای نشان دادن مجرمان در اسکله یا از طریق انتقال ویدئو نیز در قانون گنجانده شده است، به این معنی که تمام تلاش ها برای اطمینان از اجرای عدالت برای قربانیان و خانواده های آنها انجام خواهد شد.

اگر مجرمی با وجود حکم دادگاه از حضور در جلسه صدور حکم خودداری کند، با دو سال زندان دیگر مواجه خواهد شد. این مجازات جدید در مواردی اعمال می‌شود که حداکثر مجازات حبس ابد است، از جمله جنایات جنسی جدی یا خشونت‌آمیز مانند قتل، تجاوز جنسی و تعرض تشدید شده عمدی.

نخست وزیر ریشی سوناک گفت: “این غیرقابل قبول است که برخی از وحشتناک ترین جنایتکاران کشور از رویارویی با قربانیان خود در دادگاه خودداری کرده باشند.” آنها نمی توانند و نباید اجازه داشته باشند که در مسیر ترسوها قدم بردارند.

به همین دلیل است که ما به قضات این اختیار را می‌دهیم که به مجرمان شنیع دستور دهند در جلسات صدور احکام خود شرکت کنند و کسانی که از حضور در دادگاه امتناع می‌کنند یا مدت بیشتری را پشت میله‌های زندان سپری می‌کنند.»

وزارت دادگستری افزود که قانون برای ایجاد این تغییرات در زمان مناسب وضع خواهد شد.

جزئیات بیشتر به زودی…

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *