می 22, 2024

ریشی سوناک طرحی را برای کمک رسانی به قربانیان رسوایی Post Office Horizon در نظر دارد | اداره پست

0

ریشی سوناک گفت که اپراتورهای پستی که زندگی آنها در اثر رسوایی Horizon ویران شده است، می توانند تحت برنامه هایی که توسط دولت در نظر گرفته شده است، تسکین پیدا کنند.

نخست وزیر همچنین تأیید کرد که الکس چالک وزیر دادگستری می تواند پس از محکومیت اشتباه بیش از 700 مدیر شعبه، اختیارات اداره پست را از او سلب کند.

این به دنبال یک اعتراض سراسری نسبت به رفتار اپراتورهای پستی بین سال‌های 1999 تا 2015 است، پس از آن که نرم‌افزار معیوب فوجیتسو به نظر می‌رسد که پولی از شعب آن کم شده است.

این هفته یک درام ITV این رسوایی را برجسته کرد و درخواست‌ها از دولت برای اقدام را افزایش داد.

صدها نفر زندانی یا ورشکست شدند و حداقل چهار نفر جان خود را از دست دادند. بیشتر قربانیان غرامت دریافت نکرده اند.

سوناک در پاسخ به این سوال که آیا وزیر دادگستری به دنبال طرح هایی برای تبرئه قربانیان یا سلب توانایی اداره پست برای تعقیب قضایی است، گفت: “وزیر دادگستری به مواردی که شما توضیح دادید نگاه می کند. درست نیست که از این روند جلوگیری کنیم زیرا همه این موارد البته از نظر قانونی پیچیده هستند، اما دقیقاً به این حوزه ها می پردازد.

او با حضور در یکشنبه بی‌بی‌سی وان با لورا کوئنسبرگ، افزود: «همه از دیدن کارهایی که او در چند روز گذشته و پس از آن انجام داده شوکه شدند و این یک تخلف وحشتناک در عدالت است».

واقعاً دیدن آن و شنیدن دوباره در مورد آن، نشان می‌دهد که برای همه افراد آسیب‌دیده چه اشتباه وحشتناکی است و مهم است که این افراد اکنون به عدالتی که شایسته آن هستند برسند.»

به نظر می رسد که گچ به دنبال راه هایی برای سلب نقش اداره پست در پرونده هایی است که توسط اپراتورهایی که می خواهند درخواست تجدید نظر کنند و محکومیت آنها لغو شود.

بر این اساس ساندی تایمزاین شامل این سوال می‌شود که آیا دادستانی سلطنتی می‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد، که می‌تواند لغو محکومیت‌ها را آسان‌تر کند.

تا به امروز، 93 محکومیت لغو شده است و تنها 27 مورد از آنها با “حل و فصل کامل و نهایی” موافقت کرده اند.

یک منبع به ساندی تایمز گفت که گچ نگرانی های دیرینه ای در مورد توانایی برخی نهادهای مستقل برای طرح دعوای خصوصی و همچنین نرخ پایین درخواست های موفق در میان اپراتورهای پست دارد.

حتی پس از اینکه سیستم کامپیوتری Horizon معیوب بود، خدمات پستی در سال‌های اخیر با یک سری درخواست‌های اپراتورها مخالفت کرده است.

در اوایل این هفته، ITV شروع به پخش “Mr. بیتس در برابر اداره پست، یک درام چهار قسمتی است که داستان رسوایی و مبارزه برای عدالت توسط صاحبان و اپراتورهای شعبه را که به طور نادرست تحت تعقیب قرار گرفته اند.

پنجاه قربانی احتمالی جدید این هفته با وکلا تماس گرفتند، از جمله پنج نفر که می‌خواهند به محکومیت خود اعتراض کنند.

یک اپراتور سابق پست گفت که قربانیان این رسوایی “آسیب دیده بودند”. لی کاستلتون که پس از شکایت برای صدها هزار پوند هزینه های قانونی اداره پست مجبور به ورشکستگی شد، گفت: “قربانیان آسیب دیده اند. 25 سال زمان زیادی می گذرد و 135 میلیون پوند به برخی از قربانیان پرداخت شده است، اما ما بیش از 150 میلیون پوند به وکلا پرداخت کرده ایم.

این وکلا فشار زیادی بر آنها وارد می کنند و این کار دشواری است. برنامه ها سخت است.

ما مردم عادی و متوسطی هستیم. ما افراد قانونی در کنار خود داریم، اما این کار بسیار سخت و شبیه به جنگ است.»

کاستلتون که بازیگر نقش ویل ملور در این درام نقش آفرینی می کرد، گفت: «چرا کسی باید اداره پست و وزارت تجارت و تجارت را مسئول جبران غرامت قربانیان کند؟»

مشخص نیست که چه مقدار پول نقد برای کسری های خیالی بازپرداخت شده است، اما تاکنون 151 میلیون پوند به عنوان غرامت پرداخت شده است. اپراتورها ادعا کردند که ده ها میلیون پوند که به اشتباه ادعا شده بود به سود اداره پست رفته است.

پلیس متروپولیتن تأیید کرده است که اداره پست تحت تحقیقات جنایی در مورد “جرایم کلاهبرداری احتمالی” انجام شده در طول رسوایی Horizon است.

اسکاتلند یارد شامگاه جمعه گفت: افسران در حال بررسی جرایم متقلبانه احتمالی ناشی از این تعقیب‌ها بودند، مانند «پول‌هایی که از مدیران پست (اپراتورها) در نتیجه پیگرد قانونی یا ادعاهای مدنی به دست آمده است».

Met همچنین در حال تحقیق از دو کارشناس سابق فوجیتسو است که در محاکمات شاهد بودند به دلیل شهادت دروغ و انحراف مسیر عدالت.

همچنین درخواست‌های فزاینده‌ای برای برکناری پائولا ونلز، که بین سال‌های 2012 تا 2019 به‌عنوان مدیر اجرایی اداره پست فعالیت می‌کرد، وجود دارد. CBE او. شب گذشته طوماری که خواستار سلب افتخار او شده بود بیش از 760000 امضا جمع آوری کرد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *