می 21, 2024

جان ونبلز، قاتل جیمز بولگر، پیشنهاد هیئت آزادی مشروط برای آزادی از زندان را از دست داد | قتل جیمز بولگر

0

جان ونبلز، قاتل کودک، یک پیشنهاد هیئت آزادی مشروط برای آزادی از زندان را از دست داده است.

این مرد 41 ساله جیمز بولگر دو ساله را در سال 1993 شکنجه و به قتل رساند.

هیئت آزادی مشروط روز چهارشنبه گفت: با توجه به شرایط ارتکاب جرم، پیشرفت‌های حاصله در بازداشت و مجوز و مدارک ارائه شده در پرونده، این هیئت قانع نشدند که آزادی برای حفاظت در حال حاضر امن باشد. تبلیغات.

وی به خطرات ذکر شده در بالا اشاره کرد، توانایی آقای ونبلز را برای برخورد آشکار و صادقانه با متخصصان زیر سوال برد و به این نتیجه رسید که نیاز مستمری برای رسیدگی به خطرات استثنایی و توسعه روابط خود با افسر مشروط خود وجود دارد.

این تصمیم پس از یک سری تاخیر و پس از یک جلسه استماع پشت درهای بسته در اواسط نوامبر اتخاذ شد.

ونبلز در کنار رابرت تامپسون زمانی که هر دو ده ساله بودند، پس از ربودن جیمز از یک مرکز خرید در بوتل، مرسی ساید، در فوریه 1993 به زندان افتاد.

ونبلز در ژوئیه 2001 با مجوز آزاد شد و در فوریه 2010 پس از یافتن تصاویر ناشایست کودکان در رایانه وی به زندان فراخوانده شد. او دوباره در آگوست 2013 آزاد شد و در نوامبر 2017 مجدداً برای همان جرم محاکمه شد. آخرین بار قضات مشروط پرونده او را در سپتامبر 2020 بررسی کردند.

مدتهاست که یک ماده قانونی برای محافظت از هویت جدید ونبلز و تامپسون وجود دارد زیرا آنها در زمان قتل جوان بودند. این بدان معنا بود که رئیس هیئت آزادی مشروط انگلستان و ولز، کارولین کوربی، تصمیم گرفت جلسه استماع آزادی مشروط خود را در انظار عمومی برگزار نکند و خانواده جیمز نتوانستند در آن شرکت کنند.

بر اساس خلاصه ای از تصمیم اخیر هیئت آزادی مشروط، ونبلز علیرغم اینکه در زندان «کار قابل توجهی برای رسیدگی به این حوزه انجام داده بود»، «پذیرفته بود که علاقه جنسی طولانی مدت به کودکان/تصاویر ناشایست از کودکان داشته است». او سابقه مصرف مواد مخدر و تلاش مخفیانه برای استفاده از اینترنت با نقض شرایط مجوز را داشت.

این هیئت گفت که “نگران مسائل مربوط به مشغله جنسی مداوم در این پرونده است” و هشدار داد که “خطرات آینده” او برای مشاهده تصاویر سوء استفاده جنسی بیشتر از کودکان وجود دارد و او “به ارتکاب جرائمی که ممکن است با آنها تماس داشته باشد ادامه می دهد.” فرزندان”.

در سند سه صفحه ای آمده است: «در هر دو مورد خطر آسیب جدی به دیگران وجود دارد.

الکس چالک وزیر دادگستری گفت: “قتل وحشیانه جیمز بولگر جنایتی بود که ملت را شوکه کرد و من از تصمیم هیئت آزادی مشروط برای نگه داشتن قاتل او در پشت میله های زندان استقبال می کنم.”

“حفاظت عمومی اولویت اصلی ما است، به همین دلیل است که من با آزادی جان ونبلز مخالفت کردم و این دولت در حال اصلاح سیستم آزادی مشروط برای اعمال کنترل دقیق تر وزیران بر آزادی خطرناک ترین مجرمان است.”

مادر جیمز بولگر، دنیس فرگوس، ماه گذشته به میرور گفت: “به نظر می رسد او دست برتر را دارد. او محافظت می شود. او هویت جدیدی پیدا می کند. او یک جلسه استماع خصوصی دریافت خواهد کرد. گاهی اوقات به نظر می رسد که ما مجرم هستیم و نه او، که مضحک است.»

فرگوس در سپتامبر گفت که فکر آزاد شدن ونبلز از زندان قبل از کریسمس او را در “وضعیت شوک” قرار داده است.

او گفت: “ونبلز در گذشته شانس های زیادی داشت و همه آنها را هدر داد. او اهمیتی نمی دهد. او واقعاً به کسی اهمیت نمی دهد.»

او در پیام خود به هیئت آزادی مشروط پیش از جلسه روز چهارشنبه گفت: او گفت: “به چشمان من نگاه کن و ببین 30 سال با چه چیزی دست و پنجه نرم کرده ام – سه دهه جهنم. “مردم را از این هیولا محافظت کن، زیرا همین است و آنچه را که می خواهد به او نده.”

فرگوس سال‌هاست که علیه آزادی ونبلز از طریق موسسه خیریه‌اش، جیمز بولگر مموریال تراست مبارزه کرده است و معتقد است که او همیشه تهدیدی برای عموم خواهد بود. او ماه گذشته در صحبت با میرور گفت که اگر قاتل پسرش آزاد شود، “شکست می‌خورد” و او را “هیولا” توصیف کرد.

کیم موریس، رئیس صندوق یادبود جیمز بولگر، گفت که این تصمیم “خبری است که ما برای آن دعا کرده ایم”.

«این همان روزی است که دنیز سال‌ها منتظرش بود. چشم انداز بیرون آمدن او ترسناک بود زیرا می دانستیم که او دوباره آسیب می زند. این روزی است که ما جشن می گیریم و از هیئت آزادی مشروط برای تصمیم درست تشکر می کنیم.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *