می 22, 2024

با یاغی فراری از زندان در اعتراض به بازداشت نامحدود آشنا شوید | زندان و تعلیق

0

فرار از یک زندان با امنیت حداکثر غیرممکن است و این در مورد زندانیانی که در واحد جداسازی نگهداری می‌شوند و فقط مجاز به ورزش در حیاط قفس هستند بیشتر صادق است.

اما در 21 ژوئن، انقلاب تابستانی و در آن نقطه گرم ترین روز سال، جو اوتلاو موفق شد قفس را بشکند و به پشت بام HMP فرانکلند، زندانی در دورهام که به خاطر بسیاری از ویژگی هایش به عنوان “هیولا” معروف است. عمارت.” زندانیان قاتل، تروریست و مجرم جنسی هستند.

یک عکاس محلی یاغی دستگیر شده او در حین مذاکره با مسئولان زندان از گروه ملی واکنش تاکتیکی با زیر شلواری آفتاب گرفت. برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی ممکن است Outlaw را از TikTok و YouTube شناسایی کرده باشند، جایی که او او را در آنجا شناسایی کرده است برای ارسال رپ های اعتراضی استفاده می شود و آهنگ هایی از سلولش

اسکرین شات از کانال یوتیوب Joe Outlaw. عکس: یوتیوب

این یک شرمساری بزرگ برای سرویس زندان بود، به خصوص که Outlaw در آن زمان در لیست E-List (فهرست فرار) قرار داشت. او فقط هنگام شکستن قفس لباس های زرد و آبی خود را که نشان دهنده خطر فرار است درآورد که باعث تشویق شدید زندانیان زیر شد.

این اولین سواری روی پشت بام Outlaw نبود. یک کوهنورد باتجربه از دوران جوانی خود، زمانی که از خانه های نگهداری متعدد فرار کرد، در آوریل امسال با فرار مخفیانه از پست بهداشت و خزیدن در میان سیم های خاردار، توانست خود را به پشت بام HMP منچستر معروف به Strangeways برساند.

او به مدت 12 ساعت در زیر باران شدید آنجا نشست تا وضعیت اسفبار زندانیان در ولز و انگلیس را که مانند خودش پس از تحویل گرفتن در زندان گیر کرده بودند، برجسته کند. حبس برای حمایت عمومی (IPP) جملات بدون تاریخ انتشار خودکار.

این احکام نامشخص برای محافظت از مردم در برابر مجرمان جدی بود که جرایم آنها حبس ابد را تضمین نمی کند. آنها در سال 2012 پس از اینکه مشخص شد “نامشخص و ناسازگار” هستند لغو شدند و منجر به این شد که افراد برای سال ها، اغلب حتی سال های کامل در زندان بسر ببرند. Outlaw با رنگ براق روی سقف Strangeways که زیر باران هم می‌دوید، نوشت: «IPPZ رایگان».

Joe Outlaw روی سقفی با علامت
جو Outlaw در پشت بام Strangeways در منچستر. عکس: تصاویر خبری/علمی

این قانون شکن که اکنون 37 سال دارد، در سال 2011 پس از سرقت از غذای محلی خود با یک سلاح گرم بدلی در حالی که تحت تأثیر بود، IPP دریافت کرد. او می‌گوید که IPP به این دلیل تحمیل شده است که قبلاً دو جرم اسلحه گرم در کارنامه خود داشته است – از جمله یکی که در نوجوانی هنگام شلیک یک تفنگ ساچمه‌ای در یک پارک عمومی مرتکب شده بود.

او می داند که جرمش سنگین بوده است. من از نظر جسمی به او صدمه نزدم، اما هرکسی که اسلحه را به سمت کسی نشانه می‌رود آسیب‌زا است و نمی‌دانم این برای زندگی (کارگر مواد غذایی) چه معنایی دارد. من باید مسئولیت آن را بپذیرم و متاسفم.» او در یکی از مجموعه نامه ها به گاردین گفت.

Outlaw – سپس با استفاده از نام Chris Hordosi، که در زندان به Outlaw تغییر نام داد، نام دختر مادرش را تغییر داد – یک IPP با حکم 18 سال دریافت کرد که در دادگاه تجدید نظر به 9 سال کاهش یافت. بدون عنصر IPP، او می توانست پس از چهار سال و نیم به طور خودکار آزاد شود.

اما 12 سال بعد، او هنوز در زندان است و با سیستمی مبارزه می کند که معتقد است برای آزادی تقریباً غیرممکن ساخته شده است. او معتقد است که فقدان امید باعث مرگ سایر IPPها شده است – تا کنون 270 نفر در زندان جان خود را از دست داده اند و 81 نفر جان خود را از دست داده اند.

یاغی می گوید حداقل یک بار با آتش زدن سلول خود اقدام به خودکشی کرده است – که در نهایت منجر به محکومیت اضافی برای آتش سوزی شد. او ادعا می کند که سایر IPP ها در حالی که به هر حال اساساً با حبس ابد روبرو هستند، در زندان مرتکب قتل شده اند.

به دنبال اعتراض خود در پشت بام فرانکلند، Outlaw به HMP Belmarsh، یک زندان رده A در لندن منتقل شد که برخی از خطرناک ترین زندانیان در انگلستان و ولز را در خود جای داده است.

او ادعا می کند که از 23 ژوئن مجبور شده است در “انزوای کامل” در واحد ویژه ای که مخصوص او ایجاد شده است زندگی کند.

تقریباً شش ماه است که زندانی دیگری را نشنیده یا ندیده ام. دلیلش این نیست که من خشن هستم یا برای کسی خطرناک هستم. در 13 سال من هرگز به یکی از کارکنان حمله نکرده ام و فقط یک بار با یک زندانی (یک پدوفیل در HMP Wakefield) بحث کرده ام. من به دلیل اینکه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی مداوم IPP ها صحبت کردم و صدا و فعالیت خود را خاموش کردم، کاملاً منزوی شدم.»

اکنون تقریباً به اتفاق آرا توافق وجود دارد که IPPها ناعادلانه هستند، و الکس چالک، وزیر دادگستری فعلی، آنها را به عنوان “آسیب” برای سیستم قضایی توصیف کرد.

از 30 سپتامبر 2921 زندانی IPP وجود داشت1269 نفر از آنها هرگز آزاد نشدند، 1652 باقیمانده در بازداشت قرار گرفتند.

هیئت نظارت مستقل جدید گزارش بلمارش با اشاره به اینکه چهار زندانی IPP از جمله Outlaw در آنجا نگهداری می شوند، به وزرا گفت: “هیئت مدیره نگه داشتن این افراد در این مدت طولانی در زندان را غیرانسانی می داند.”

ماه گذشته، گچ اصلاحات را اعلام کرد این امر زمان خدمت زندانیان IPP را با مجوز از ده سال به سه سال کاهش می دهد. اما هنوز مشخص نیست که آیا اصلاحات به نفع Outlaw خواهد بود یا خیر، او ادعا می کند که هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آنها راهی برای آزادی او فراهم می کنند یا خیر دریافت نکرده است.

او می‌گوید که دومین تظاهرات خود را در فرانکلند پس از تحمل «سطوح بدرفتاری و بی‌توجهی» در آنجا برگزار کرده است. راه جایگزین خودکشی بود، او گفت: “اگر از این فرصت استفاده نمی کردم و کاری را که در آنجا انجام دادم، به دار آویخته می شدم، به خدا قسم.”

او ادعا می‌کند که نوارهایی از ورقه‌های پاره‌شده را در کفش‌های کتانی‌اش پنهان کرده بود، و سپس از آن‌ها برای بستن وارونه به قفس در محل تمرین استفاده کرد. او سپس موفق شد قفس را قبل از خزیدن از میان آن و روی پشت بام بشکند.

او گفت: «تکان‌دهنده‌ترین چیز این بود که من در آن زمان کت و شلوار فرار آبی و زرد پوشیده بودم و شش هفته قبل از آن در پشت بام منچستر بودم. ” که “این سوال را ایجاد می کند: اگر این یک قاتل دسته جمعی یا یک فروشنده میلیونر مواد مخدر با هلیکوپتر بود چه می شد؟”

Outlaw می داند که بسیاری از افرادی که در مورد فرارهای او می خوانند فکر می کنند، “جوی، جای تعجب نیست که نمی توانی بیرون بیایی.” اما او اصرار دارد که بسیاری از زندانیان IPP با رفتار بسیار بهتر گیر افتاده اند. او نوشت: «پسران فوق العاده خوب بودند، توانستند از همه مناطق جنگی دوری کنند، تمام دوره های مزخرف را بگذرانند و همچنان دلیلی برای نگه داشتن آنها در آنجا پیدا کردند.

او ادعا می‌کند که در ابتدا به او گفته شده بود: «تنها کاری که باید انجام می‌دادم این بود که سرم را پایین نگه داشتم، رفتار کنم و کلاس‌های (توانبخشی) را کامل کنم و در کمترین زمان از خانه بیرون بیایم.» اما در واقعیت، او می‌گوید: «هر بار که بچه‌ها یک دوره آموزشی را کامل می‌کردند. البته، هیئت جدیدی ایجاد شد و تیرک دروازه‌ها دوباره جابه‌جا شدند.» او می‌گوید که هیئت آزادی مشروط ذاتاً در مورد IPP‌ها ریسک گریز است. آنها با افرادی که درگیر دعوا یا سرقت هستند طوری رفتار می کنند که انگار قاتل هستند.

Outlaw تاکید می کند که زندان ها فاسد هستند. او ادعا می‌کند که هر شب پهپادهایی را تماشا کرده است که مواد مخدر را به HMP منچستر می‌رسانند و “من را در حال کشیدن علف هرز، بوییدن کوکائین و مصرف زاناکس دستگیر کرده است – این دیوانه بود، همه همیشه در حالت مهمانی بودند.”

او ادعا می کند که مقامات تا زمانی که او شروع به استفاده از تلفن های هوشمند کرد، چشمان خود را روی استفاده گسترده از تلفن های هوشمند بسته بودند TikTok و YouTube کانال‌هایی برای نمایش آهنگ‌های Jailhouse خود، که یکی از آنها ادعا می‌کند در سه روز بیش از 150000 بازدید داشته است.

او از خوانندگان می خواهد که هنگام تماشای اعتراضات او خود را جای او بگذارند. “اگر افرادی که قرار است به شما کمک کنند از شما سوء استفاده کنند، در حالی که هیچ کس در اطراف شما به شما اهمیت نمی دهد یا با شما محترمانه رفتار نمی کند، چه می کنید؟” افرادی هستند که اسیر شما می‌شوند و شما را روزانه شکنجه می‌کنند… چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که یک فرد رفتار خود را به سمت بهتر شدن تغییر دهد، وقتی با او چنین بی‌اعتنایی می‌شود؟»

سخنگوی سازمان زندان ها گفت: ما احکام IPP را در سال 2012 لغو کردیم و در حال حاضر تعداد مجرمانی که آنها را در زندان سپری می کنند تا سه چهارم کاهش داده ایم. ما همچنین اقدامات قاطعی را برای کوتاه کردن مدت اعتبار مجوزهای IPP انجام داده ایم تا افراد توانبخشی شده بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

به افرادی که هنوز در زندان هستند کمک می‌شود تا از طریق دسترسی بهتر به برنامه‌های بازپروری و حمایت روان‌شناختی به سمت آزادی پیشرفت کنند – اما با طبقه‌بندی قاضی به عنوان خطری بالا برای عموم، هیئت مستقل آزادی مشروط باید تصمیم بگیرد که آیا آنها برای ترک زندان بی‌خطر هستند یا خیر. “.”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *