جولای 27, 2024

مردی که زارا آلینا را به قتل رساند، برنده استیناف علیه حداقل حبس ابد شد | جرم

0

مردی که به “قتل وحشیانه با انگیزه جنسی” زارا آلینا فارغ التحصیل حقوق محکوم شده بود، پس از یک درخواست تجدید نظر موفق، حداقل مجازاتش کاهش یافت.

جردن مک سوینی، 30 ساله، سال گذشته به قتل و تجاوز جنسی آلینا در ساعات اولیه صبح هنگام راه رفتن به خانه در ایلفورد، شرق لندن، اعتراف کرد.

او در ماه دسامبر توسط قاضی چیما گراب در Old Bailey به حبس ابد با حداقل 38 سال محکوم شد.

در حکمی در روز جمعه، سه قاضی دادگاه استیناف در لندن، درخواست تجدیدنظر مک سوینی را تایید کردند و دریافتند که قاضی صادرکننده حکم، “افزایش” بسیار بالایی در حداقل مجازات اعمال کرده و آن را با حبس ابد با حداقل 33 سال جایگزین کرده است.

زارا آلینا. عکس: پلیس متروپولیتن/ رسانه PA

دام سو کار، رئیس قاضی، که با خانم قاضی مک گوان و خانم قاضی النبوگن نشسته بود، گفت جنایات مک سوینی “مزارف” بود.

او ادامه داد: «یافته‌های قاضی از برنامه‌ریزی و قصد غیرقابل اعتراض بود.

او به درستی جدیت قتل را به‌عنوان «بخصوص بالا» طبقه‌بندی کرده بود، زیرا این قتل شامل رفتار جنسی بود و حداقل مجازات قانونی را 30 سال تعیین کرد. این نقطه شروع منعکس کننده رنج روحی یا جسمی همراه با قتل مرتبط با رفتار جنسی بود… این قبلاً مجازات بسیار شدیدی بود.

با این حال، قاضی که به درستی دریافته بود که خانم آلینا باید در مراحل اولیه حمله بیهوش شده باشد، دلیل کافی برای اطمینان از اینکه رنج روحی یا جسمی اضافی برای توجیه افزایش 30 ساله موقعیت شروع حمله رخ داده است، نداشت. .

“خوشبختانه، خانم آلینا در شروع حمله بیهوش بود. تعداد اقلامی که از خانم آلینا گرفته شده و سپس دور انداخته شده اند نیز به این معنی است که نمی توان با قطعیت فرض کرد که تلفن همراه خانم آلینا برای جلوگیری از کمک گرفتن به سرقت رفته است.

“علاوه بر این، ممکن است این پیشنهاد مبنی بر اینکه مک سوئینی تخلفات خود را با این انتظار انجام داده است که به زودی به دلیل نقض شرایط مجوز مربوط به جرایم قبلی در بازداشت قرار خواهد گرفت.”

وکیل مک‌سوینی، جورج کارتر-استفنسون کی‌سی، گفت: «اول، می‌توانم به صراحت بگویم که مشخص است که حمله و قتل در این پرونده به‌ویژه بی‌رحمانه و بی‌رحمانه بوده است و چیزی که من می‌خواهم در این آدرس بگویم به نوعی نیست. راه باید از آن منحرف شود.»

وکیل گفت که چیما گراب به طور نادرست “شرایط تشدید کننده” را در پرونده در نظر گرفته است.

کارتر-استفنسون گفت که تصور می‌شود این جنایت دارای انگیزه جنسی بوده است، اما استدلال می‌کند که قتل خود از پیش طراحی نشده است.

وی افزود: «این حمله یک اقدام فرصت‌طلبانه بود تا چیزی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اگرچه به وضوح شامل یک برخورد جنسی بود. او قصد داشت با یا بدون رضایت، رابطه جنسی را دنبال کند.»

با این حال، الیور گلاسکو کی سی، از سرویس دادستانی تاج و تخت، گفت این پیشنهاد که مک سوئینی قصد کشتن آلینا را نداشته است “بی اساس” است.

او به دادگاه گفت که مک سوینی قبل از اینکه توجه خود را به آلینا جلب کند، دو ساعت به تعقیب چند زن پرداخت.

پیر بیلی قبلاً شنیده بود که چگونه مک سوینی آلینا را در امتداد جاده کرنبروک تعقیب می‌کند، قبل از اینکه او را از پشت بگیرد و به داخل خیابان بکشاند. این حمله که با نظارت تصویری دانه‌دار ثبت شد، نه دقیقه طول کشید و منجر به مجروح شدن 46 نفر شد. آلینا که در حال آموزش وکالت بود، دچار مشکل تنفسی شد و بعداً در بیمارستان درگذشت.

خانواده آلینا در بیانیه‌ای از عمه‌اش فرح ناز گفتند: تصمیم امروز، تصمیمی برای کاهش حداقل مجازات برای این مرد حقیر، با چارچوب تعیین‌شده قانونی مطابقت دارد، چارچوبی که ما آن را درک می‌کنیم.

با این حال پیامی که برای زنان ارسال می‌کند دلسردکننده است و نشان می‌دهد که «حبس ابد» ممکن است در واقع به معنای حبس ابد نباشد. صادقانه بگویم، این یک پیروزی سطحی برای او است.

«علیرغم محکومیت به حداقل 33 سال زندان، دوران زندان او با رفتار شنیع همراه با عدم پشیمانی و نگرش بی تفاوت نسبت به دیگران مشخص شد.

چشم انداز آزادی او پس از 33 سال کم است، اما ما مطمئنا امیدواریم که او مادام العمر در زندان بماند.

آنها ادامه دادند: به دنبال این تصمیم تصمیم گرفتیم این مرد را به گمنامی بدرقه کنیم به این امید که جامعه او را به عنوان یک انسان حقیر و حقیر فراموش کند.» اکنون تمرکز ما جای دیگری است.

«زارا، چراغ امید، نماد تغییر. قتل غم انگیز او کاتالیزوری برای تغییر شکل روشی است که جامعه از زنان محافظت می کند. او به عنوان چراغ راهنمای ما عمل می کند و ما از تک تک شما دعوت می کنیم تا به ما کمک کنید تا یاد او را حفظ کنیم، از تلاش های کمپین ما حمایت کنید و اطمینان حاصل کنیم که میراث او فراموش نمی شود.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *