جولای 27, 2024

فعالان 12 سال زندان را برای مردی که شریک زندگی خود را در بیرمنگام کشتند محکوم کردند | خشونت علیه زنان و دختران

0

کمپین‌ها استدلال کرده‌اند که حکم قتل 12 ساله برای مردی که نسبت به شریک زندگی‌اش خشونت‌آمیز بود و قتل او را در یک پیام متنی به یکی از دوستانش اعتراف کرد، “نشان می‌دهد که چگونه سیستم عدالت کیفری در اجرای عدالت برای زنان شکست خورده است.”

پاول اوندیچ، 50 ساله، در 14 مارس سال گذشته، شریک زندگی خود، کینگا روسکینسکا، 38 ساله را در خانه آنها در بیرمنگام با چاقو به پای خود زد. با وجود تلاش امدادگران، او اندکی پس از کشف درگذشت.

به گفته پلیس وست میدلندز، Ondycz بلافاصله پس از حمله با چاقو به Roskinska با امدادگران تماس نگرفت، اما در عوض از دوستان خود برای کمک خواست و بعداً گفت که به اندازه کافی انگلیسی صحبت نمی کند تا با 999 تماس بگیرد. او سپس به دروغ به اورژانس گفت که روسکینسکا پس از حسادت به زن دیگری خودکشی کرده است.

پاول اوندیچ به امدادگران گفت که روسکینسکا خود را با چاقو زده است. عکس: پلیس وست میدلندز

Ondycz در 21 دسامبر پس از اعتراف به قتل غیرعمد در دادگاه Worcester Crown به 12 سال زندان محکوم شد.

پلیس گفت که اوندیچ سابقه خشونت علیه روسکینسکا داشته و پس از بررسی سوابق تلفن او و یافتن پیامکی به یکی از دوستانش که در آن او به قتل او اعتراف کرده بود، تصمیم گرفت او را در قتل او متهم کند. پلیس لباس های خون آلود و چاقوهایی را در آپارتمان او پیدا کرد.

کارن اینگالا اسمیت، که به همراه کلاری اوکالاگان، بنیانگذار آن بودند شمارش زنان کشیگفت: این حکم کیفرخواست قوه قضائیه است.

«پاول اوندیچ با کینگا روسکینسکا بدرفتاری کرد. او یک چاقو برداشت و او را با چاقو زد. فقط 12 سال حبس نشان می دهد که سیستم عدالت کیفری نمی تواند عدالت را برای زنانی که مردان جانشان را می گیرند، اجرا کند.»

DS Ian Wilkins گفت که Ondycz “یک سری دروغ گفت تا این حقیقت را پنهان کند که به Roskinska چاقو زده است”. او افزود: اوندیچ و کینگا حدود دو سال با هم رابطه داشتند و در این مدت اوندیچ نسبت به او خشونت آمیز بود. “

خانواده روسکینسکا در بیانیه ای اعلام کردند که سه فرزند او بدون مادری مانده اند که هرگز نمی توان عشقش را جایگزین کرد.

آنها گفتند: “به عنوان یک خانواده ما ویران شده ایم و هر کاری که می توانیم برای حمایت از کودکان انجام می دهیم.” “کینگا خیلی زود از ما گرفته شد، به روشی ناگهانی و خشونت آمیز که همه ما هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنیم. از دست دادن یک خواهر و یک مادر در این سن کم تجربه بسیار دردناکی است.

ما می‌دانستیم که کینگا هرگز عمداً جان خود را نخواهد گرفت و از اینکه اوندیچ سرانجام مسئولیت قتل خود را پذیرفت، خیالمان راحت است.»

آنا رایدر، کارگردان زنان کشته شده، گفت که جامعه باید مرگ زنان به دست مردان را به عنوان “تراژدی های اجتناب ناپذیری که باید انتظار داشت و پذیرفت” نبیند. وی افزود: ما به سیستمی نیاز داریم که بر پیشگیری از این جنایات قبل از وقوع، تضمین عدالت در هنگام وقوع و ارائه حمایت و مراقبت مستمر از خانواده های به جا مانده تمرکز کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *