جولای 27, 2024

“بسیار خطرناک و گیج کننده”: دیدگاه یک زندانی در مورد قانون سرمایه گذاری مشترک | سرمایه گذاری مشترک

0

آلکس هنری در حال خرید در غرب لندن بود که به کمک دوستانی که با چهار غریبه در حال بحث بودند شتافت. در دعوای 47 ثانیه‌ای که بعداً دنبال شد، هنری به شدت هجوم آورد، تلفن همراه را به سمت مردان پرتاب کرد و فرار کرد. اما یکی از دوستان هنری چاقویی را در یک کیف حمل پنهان کرده بود که با آن یک مرد را کشت و دیگری را زخمی کرد.

کامرون فرگوسن به چاقوکشی اعتراف کرد، اما بیش از یک دهه بعد، هنری یکی از سه مردی است که به دلیل قتل تاکی خزیهی در سال 2013 در زندان هستند.

مانند بسیاری دیگر که به دلیل محکومیت های مشترک شرکتی محکوم شده اند، هنری امیدوار است که شاهد اصلاح قانون باشد که به ویژه به جوانان اجازه می دهد به دلیل جنایاتی که توسط شرکای خود مرتکب شده اند زندانی شوند. لایحه ای که قرار است روز جمعه در پارلمان استماع شود، با هدف اطمینان از این است که فقط افرادی که “سهم قابل توجهی” در یک جرم دارند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

هنری از سلول خود در HMP Dovegate نوشت: “سیاستمداران باید بدانند که داشتن سه یا چهار مرد در زندان به دلیل قتل زمانی که نوعی نزاع خیابانی است، فایده ای ندارد.” حبس ابد هر چند که آنها نبودند که ضربه مهلکی را وارد کردند.

این مردان پتانسیل این را دارند که به اعضای عادی جامعه تبدیل شوند، اما شما آنها را به مدت 20 تا 30 سال در محافل بد زندانی می کنید، زیرا آنها با شرکت بد ارتباط دارند.

هنری به 19 سال زندان “تغییر دهنده زندگی” محکوم شد که قابل کاهش نیست. او که اکنون 31 سال سن دارد، می گوید: «من تمام 20 سالگی خود را در زندان گذراندم و هنوز هم باید 30 سالگی را بگذرانم. این باعث شد به زندگی به گونه ای نگاه کنم که نباید می دیدم.»

هیئت منصفه به این نتیجه رسیدند که هنری و جانهل گرانت موری پیش‌بینی کرده بودند که دوستشان فرگوسن یک چاقو دارد و بنابراین آنها مسئول قتل هستند. هنری قبلاً به اتهام حمله و نگهداری چاقو محکوم شده بود که هیئت منصفه از آن مطلع شد، اما هنری گفت که این یک “حادثه خود به خودی” بود و او “تنها در همان روز متوجه شد که شخصی مورد ضربات چاقو قرار گرفته است”.

هنری دانشجوی سال دوم دانشگاه آزاد است که در رشته ورزش، تناسب اندام و مربیگری تحصیل می کند و سعی می کند زندگی خود را برای دخترش تغییر دهد. او گفت: “من حمایت زیادی از خانواده و دوستانم دریافت کردم که به من کمک کرد تا به فردی که امروز هستم تبدیل شوم. من به راحتی می توانستم مسیر مواد مخدر و خشونت را در زندان طی کنم.

“به نظر من قانون بسیار خطرناک و گیج کننده است… صدور حکم باید به مردان جوانی که کسی را نکشته اند فرصت تشکیل خانواده و داشتن یک زندگی عادی را بدهد.”

قانون سرمایه گذاری مشترک در سال 2016 تغییر کرد، زمانی که دیوان عالی حکم داد که یک متهم باید عمداً در محکومیت یک جرم مشارکت داشته باشد یا آن را تشویق کرده باشد.

خانواده هنری تصور می‌کردند که این امر باعث می‌شود که پرونده او، مانند بسیاری دیگر، مورد بازنگری قرار گیرد، اما این تغییر به صورت ماسبق اعمال نشد.

او به این دلیل که اوتیستیک است و قادر به تشخیص وضعیت نیست، درخواست تجدید نظر را از دست داد. این بیماری تنها پس از آن کشف شد که یکی از متخصصان دانشگاه کمبریج، پروفسور سیمون بارون کوهن، دو بار با هنری در زندان ملاقات کرد و به این نتیجه رسید که بسیاری از علائم کلیدی آن را دارد.

تلاش های دیگر برای آزادی هنری نیز شکست خورد. کمیسیون بررسی پرونده های جنایی از ارجاع مجدد پرونده برای تجدید نظر بر اساس شهادت یکی دیگر از کارشناسان اوتیسم خودداری کرد. از آنجایی که دادگاه تجدید نظر ارزیابی بارون کوهن را باور نکرده بود و گفت که به محکومیت مربوط نمی شود، هنری شانس کمی برای موفقیت داشت. درخواست عفو صدراعظم نیز رد شد.

هنری تنها مرد سفیدپوستی بود که در این دعوا شرکت داشت و معتقد است نژاد نیز در این دعوا نقش داشت. من معتقدم که به دو دلیل اصلی به این جنایت محکوم شدم. اول اینکه من (همدستان) سیاه پوست و آسیایی هستند و دوم اینکه همه ما محکومیت خود را به هیئت منصفه گفتیم. من صادقانه معتقدم که اگر با چهار مرد سفیدپوست در دادگاه می‌نشستم بدون اینکه محکومیتی به هیئت منصفه اعلام شود، به خانه می‌رفتم.»

طبق آمار CPS، سیاهپوستان 16 برابر بیشتر از افراد سفیدپوست در جوینت ونچر تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

کیم جانسون، نماینده لیورپول ریورساید، که لایحه او برای دومین بار در روز جمعه در پارلمان مورد بازخوانی قرار گرفت، گفت: “پرونده الکس یکی دیگر از تخلفات غم انگیز عدالت است که متأسفانه تحت قوانین فعلی سرمایه گذاری مشترک بیش از حد شناخته شده است.” اقدامی برای جلوگیری از محبوس ماندن جوانان برای مدت طولانی‌تر از عمرشان صرفاً به این دلیل که در مکان نامناسبی در زمان نامناسب قرار گرفته‌اند و از طریق انجمن مجرم شناخته می‌شوند.»

خواهر هنری، شارلوت هنری، به دلیل خشم او از محکومیت برادرش، ترغیب شد تا وکیل شود. او پشت لایحه دیگری است که هنوز در مراحل اولیه است، که امیدوار است بتواند در مواردی مانند او، درخواست تجدیدنظر را آسان‌تر کند.

او گفت: بر اساس رفتار شخص دیگری مجرم شناخته می شود. یک هیئت منصفه.»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *