می 19, 2024

هنرمند روسی که به جنگ در اوکراین اعتراض کرده بود به دلیل آخرین نقض آزادی بیان به هفت سال زندان محکوم شد

0

دادگاهی در روسیه روز پنجشنبه یک هنرمند و نوازنده را به دلیل تعویض برچسب قیمت سوپرمارکت ها با پیام های ضد جنگ محکوم کرد و او را در یکی از برجسته ترین پرونده های مربوط به سرکوب اخیر آزادی بیان به هفت سال زندان محکوم کرد.

ساشا اسکوچیلنکو در آوریل 2022 در زادگاهش سن پترزبورگ دستگیر شد و متهم به انتشار اطلاعات نادرست در مورد ارتش پس از جایگزینی برچسب های قیمت با برچسب هایی شد که تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می کرد.

ارتش روسیه یک مدرسه هنری را در ماریوپل بمباران کرد. حدود 400 نفر در داخل از گلوله باران پنهان شده بودند. یکی دیگر گفت: «سربازان روسی در حال اعزام به اوکراین هستند. جان فرزندان ما بهای این جنگ است.»

ساشا اسکوچیلنکو در آوریل 2022 در زادگاهش سن پترزبورگ دستگیر و به انتشار اطلاعات نادرست در مورد ارتش متهم شد. (AP)

یکی از مشتریان سوپرمارکت که این شعارها را پیدا کرد آنها را به مقامات گزارش داد.

دستگیری اسکوچیلنکو حدود یک ماه پس از تصویب قانونی توسط مقامات انجام شد که به طور مؤثر هرگونه اظهارنظر عمومی در مورد جنگ را که از خط رسمی کرملین منحرف می شود، جرم انگاری می کند. این قانون در سرکوب گسترده سیاستمداران اپوزیسیون، فعالان حقوق بشر و شهروندان عادی که از کرملین انتقاد می‌کردند، استفاده شد که بسیاری از آنها به حبس طولانی محکوم شدند.

اسکوچیلنکو، 33 ساله، جایگزینی برچسب های قیمت را رد نکرد، اما اتهام انتشار آگاهانه اطلاعات نادرست را رد کرد.

یانا نپووینووا، وکیل او هفته گذشته به آسوشیتدپرس گفت، او قصد نداشت ارتش را تحقیر کند، بلکه به جنگ پایان داد.

او فردی بسیار حساس و صلح طلب است. برای آنها، کلمه “جنگ” به طور کلی وحشتناک ترین چیزی است که می توان تصور کرد، همانطور که رنج مردم است.”

سایت خبری مستقل روسی Mediazona در بیانیه پایانی خود در دادگاه روز پنجشنبه به نقل از اسکوچیلنکو گفت که پرونده علیه او “عجیب و مضحک” است – به طوری که مقامات در مرکز نگهداری او “چشم های خود را باز کردند و فریاد زدند. : “آیا واقعاً به همین دلیل است که اکنون مردم در قفل هستند؟”

اسکوچیلنکو، 33 ساله، جایگزینی برچسب های قیمت را رد نکرد، اما اتهام انتشار آگاهانه اطلاعات نادرست را رد کرد. (AP)

او همچنین ادعا کرد که بازپرسی که روی پرونده او کار می کند حتی کار خود را رها کرده و به یکی از وکلای خود گفته است که “به کمیته تحقیق نپیوسته تا روی پرونده هایی مانند (پرونده) علیه ساشا اسکوچیلنکو کار کند”.

در یک دادگاه پر از حامیان، اسکوچیلنکو رو به قاضی کرد و گفت: “همه می بینند و می دانند که این یک تروریست نیست. آنها هیچ افراطی را محکوم نمی کنند. یک فعال سیاسی را هم محکوم نمی کنند. شما انجام می دهید.» یک صلح طلب را امتحان کنید.

مدیازونا گزارش داد که حامیان او کف زدند و افزود که پس از اعلام حکم و بردن اسکوچیلنکو، آنها در یک راهرو جمع شدند و نام او را فریاد زدند.

اسکوچیلنکو تقریباً 19 ماه قبل از محاکمه اش در بازداشت بود، به این معنی که مجموع مدت زندان او بیش از دو سال کاهش می یابد زیرا هر روزی که او در یک بازداشتگاه پیش از محاکمه خدمت می کند به عنوان 1.5 روز در مستعمره های کیفری عادی محاسبه می شود.

یانا نپووینووا، وکیل او هفته گذشته به آسوشیتدپرس گفت، او قصد نداشت ارتش را تحقیر کند، بلکه به جنگ پایان داد. (AP)

به گفته وکیل و شریک زندگی او، با این حال، او در دوران حبس به دلیل مشکلات سلامتی، از جمله نقص مادرزادی قلب، اختلال دوقطبی و بیماری سلیاک، با مشکل مواجه شد و مجبور شد رژیم غذایی بدون گلوتن مصرف کند.

سوفیا ساببوتینا، شریک زندگی او گفت، زمانی که او در سن پترزبورگ نگهداری می شد، می توانست از پزشکان خارجی ویزیت شود، اما چه اتفاقی می افتاد اگر اسکوچیلنکو به کلنی کیفری دورتر منتقل شود، نامشخص بود.

او افزود: «این ترس زیادی وجود دارد که ساشا بدون کمک پزشکی تمام شود.

برجسته ترین گروه حقوق بشر روسیه و برنده جایزه صلح نوبل 2022، اسکوچیلنکو را زندانی سیاسی اعلام کرد.

در یک دادگاه پر از حامیان، اسکوچیلنکو رو به قاضی کرد و گفت: “همه می بینند و می دانند که این یک تروریست نیست. آنها هیچ افراطی را محکوم نمی کنند. یک فعال سیاسی را هم محکوم نمی کنند. شما انجام می دهید.» یک صلح طلب را امتحان کنید. (AP)

به گفته OVD-Info، یکی دیگر از گروه های برجسته حقوق بشر که دستگیری های سیاسی را نظارت می کند و کمک های حقوقی ارائه می کند، در مجموع ۱۹۸۳۴ روس به دلیل سخنرانی یا تظاهرات علیه جنگ بین ۲۴ فوریه، زمانی که جنگ آغاز شد، تا پایان اکتبر ۲۰۲۳ دستگیر شدند. داشته است.

نزدیک به 750 نفر به دلیل مواضع ضد جنگ خود تحت تعقیب قرار گرفتند و بیش از 8100 نفر با اتهامات جزئی بی اعتبار کردن ارتش روبرو شدند که مجازات آن جریمه نقدی یا زندان کوتاه است.

در پرمخاطب ترین موارد احکام حبس طولانی مدت صادر شد. ایلیا یاشین، چهره برجسته اپوزیسیون به اتهامات مشابه، و همچنین دیمیتری ایوانف، فعال دانشجویی مسکو، به هشت سال و نیم زندان محکوم شد. همکار یاشین در شورای شهرداری مسکو، الکسی گورینوف، به هفت سال زندان محکوم شد.

احکام مشابهی برای روس هایی که به صورت غیابی محکوم شده بودند، مانند نویسنده کتاب آشپزی ورونیکا بلوتسرکوفسکایا، روزنامه نگار تلویزیونی و قانونگذار سابق الکساندر نوزوروف و چندین نفر دیگر صادر شد.

نزدیک به 750 نفر به دلیل مواضع ضد جنگ خود تحت تعقیب قرار گرفتند و بیش از 8100 نفر با اتهامات جزئی بی اعتبار کردن ارتش روبرو شدند که مجازات آن جریمه نقدی یا زندان کوتاه است. (AP)

همچنین روز پنجشنبه، ولادیمیر میلوف، سیاستمدار مخالف دولت، به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره ارتش، به طور غیابی به هشت سال زندان محکوم شد. میلوف که زمانی معاون وزیر انرژی روسیه بود و اکنون از متحدان زندانی الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان زندانی شده است، روسیه را ترک کرده است.

دادستانی عمومی در پرونده اسکوچیلنکو 8 سال زندان خواسته بود. در مصاحبه با خبرگزاری سن پترزبورگ بوماگا، مستمری بگیری که او را به مقامات گزارش داد از این موضوع متعجب شد و گفت: البته باید برای تکه های کاغذ کمتر می شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *