می 19, 2024

متهم قتل به دلیل تاخیر در آزمایش DNA با قرار وثیقه صادر شد

0

مرد جوانی که متهم به کمک به چند نفر در قتل با چاقو بود به دلیل تاخیر در آزمایش DNA با قرار وثیقه آزاد شد. کوئینزلند.

بیلی داگلاس سینکلر پس از گذراندن تقریباً 18 ماه در بازداشت در انتظار جلسه رسیدگی به قتل، روز چهارشنبه دوباره در دادگاه عالی بریزبن درخواست وثیقه کرد.

سینکلر، که در اولین باری که به زندان افتاد، 18 سال داشت، یکی از هفت نفری است که به خاطر مرگ جیمی بارلو، 48 ساله در 20 ژوئن 2022 در لیدلی، یک منطقه روستایی در غرب بریزبن متهم شدند.

دادگاه منطقه ای بریزبن دادگاه عالی بریزبن (توبی کراکفورد)

کوئینزلند با یک انباشت سه ساله از شواهد DNA مواجه است زیرا ممکن است بیش از 100000 نمونه نیاز به آزمایش مجدد داشته باشند، پس از تحقیقاتی که نشان داد تکنیک‌های “اساساً ناقص” در آزمایشگاه پزشکی قانونی از سال 2007 تا 2016 استفاده شده است.

دادگاه عالی دو بار وثیقه سینکلر را رد کرده است، اما وکیل او تریسی تورپ روز چهارشنبه به دادگاه گفت که نتایج DNA برای شواهد در این پرونده از سپتامبر سال جاری به آوریل 2024 موکول شده است.

ثورپ گفت: “جلسه دادگاه نمی تواند قبل از نتایج DNA برگزار شود… تا سال 2025 نمی تواند به محاکمه برسد.”

ثورپ گفت تأخیر جدید نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در شرایط سینکلر است و به او اجازه می‌دهد شواهد قابل‌توجهی مبنی بر غیرقابل توجیه بودن ادامه بازداشتش ارائه دهد.

دادستان گفت سینکلر یک خطر فرار است زیرا به یک افسر مخفی گفته بود که قصد دارد به ملبورن بگریزد و او در خطر ارتکاب مجدد جرم بود زیرا قتل ادعایی در حالی انجام شد که او برای یک موضوع دیگر محاکمه شده بود با وثیقه.

«(سینکلر) متهم به ارتکاب قتل خودش نیست، اما او از نقشه خبر داشت. این پرونده ضعیفی نیست،” دادستان گفت.

رئیس قاضی هلن باوسکیل موافقت کرد که سینکلر، به عنوان یک مرد جوان که قبلاً هرگز در بازداشت نبوده است، می تواند سه سال را در بازداشت بگذراند.

قاضی Bowskill گفت: “من راضی هستم که تاخیر طولانی به دلیل آزمایش DNA نشان دهنده یک تغییر مادی است.”

سینکلر با وثیقه “سخت” از جمله دستبند ردیابی GPS، منع آمد و شد شبانه، بررسی تصادفی پلیس، آزمایش مواد مخدر و وثیقه 10000 دلاری آزاد شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *